چرا لندروور دیفندر در آمریکا گران‌تر از سایر بازارهاست؟!

اینکه عاشق لندروور دیفندر بشویم کار سختی نیست. این خودرو یکی از نمادین‌ترین آفرودرهای بازار بوده و ۶۷ سال از حضور آن در خط تولید می‌گذرد؛ اما نکته‌ای که توجه دوستداران خودرو در سراسر جهان را به خود جلب می‌کند گران‌تر بودن نسخه‌های کارکرده‌ی این خودرو در آمریکا نسبت به سایر نقاط جهان است.

چرا لندروور دیفندر در آمریکا گران‌تر از سایر بازارهاست؟!

اینکه عاشق لندروور دیفندر بشویم کار سختی نیست. این خودرو یکی از نمادین‌ترین آفرودرهای بازار بوده و 67 سال از حضور آن در خط تولید می‌گذرد؛ اما نکته‌ای که توجه دوستداران خودرو در سراسر جهان را به خود جلب می‌کند گران‌تر بودن نسخه‌های کارکرده‌ی این خودرو در آمریکا نسبت به سایر نقاط جهان است.


مدل‌های کارکرده‌ی بازار آمریکای شمالی NAS دیفندر را می‌توان با قیمت بین 70 تا 150 هزار دلار در بازار پیدا کرد درحالی‌که قیمت این خودرو در بازارهای اروپایی در حد 10 هزار دلار می‌باشد.


اما دلیل این گرانی چیست؟ در آغاز باید گفت علیرغم حضور بسیار طولانی‌مدت در خط تولید، لندروور دیفندر به‌صورت رسمی تنها در 5 مدل سال در آمریکا به فروش رسیده و بنابراین نمونه‌های کارکرده‌ی آن کمیاب‌تر هستند.


این خودرو برای اولین بار در سال 1993 و تنها با فرم بدنه‌ی 110 طویل در دسترس علاقه‌مندان آمریکایی قرار گرفت. سال 1993 تنها سالی بود که شاهد حضور دیفندر طویل در آمریکای شمالی می‌شد. این خودروساز بریتانیایی سپس مدل کوتاه‌تر 90 را بین سال‌های 1994 تا 1997 در آمریکا عرضه کرد. در کل تنها اندکی بیش از 7 هزار دستگاه از این خودرو در آمریکای شمالی به فروش رسیده است.

دفندر 110
دیگر تفاوت مهم بین دیفندرهای آمریکایی و دیگر مدل‌های عرضه شده در سایر بازارها به پیشرانه مربوط می‌شود. نمونه‌های بازار آمریکا همگی از پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری استفاده می‌کنند درحالی‌که اکثر دیفندرهای دیگر دارای پیشرانه‌ی 4 سیلندر دیزلی هستند.

لندروور دفندر 2013
به همه‌ی این موارد هم باید عدم شماره‌گذاری دیفندر در کالیفرنیا را هم اضافه کنیم، جایی که دیفندر علاقه‌مندان زیادی دارد. حالا راحت‌تر می‌توان با قیمت بالای این شاسی‌بلند خشن و سرسخت در آمریکا کنار آمد. در ویدئوی پیش رو می‌توانید از اطلاعات بیشتری که توسط داگ دیمورو ارائه می‌شود لذت ببرید.

[دانلود ویدئو]

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان