ترامپ: حواشی قتل خاشقجی بسیار مضحک است

رئیس جمهور آمریکا جنجال و حواشی اطراف قتل روزنامه نگار سعودی را مضحک خواند.

ترامپ: حواشی قتل خاشقجی بسیار مضحک است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Axios ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک گفتگوی خصوصی ضمن اشاره به قتل روزنامه نگار سعودی گفت: قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی واقعا شرم آور است، اما در سایر کشورهایی که با آمریکا ارتباط دارند، اقداماتی به مراتب بدترازاین صورت می گیرد. 

ترامپ افزود: به نظر من این مسخره و مضحک است که مردم درباره قتل یک نفر توسط سعودی ها چنین جنجال به پا می کنند در حالی که اقدامات بیرحمانه ای در دیگر کشورها، مثلا "چین" صورت می گیرد.

ماجرای قتل خاشقجی این روزها به یک "دردسر بزرگ" برای رئیس جمهور آمریکا تبدیل شده است و او بارها اعلام کرده که نمی‌خواهد عربستان را به عنوان یک متحد کلیدی در منطقه از دست بدهد.

ترامپ در ادامه با اشاره به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی گفت: تا این لحظه به ما اعلام شده که او نقشی در این پرونده نداشته و باید دید آنها در نهایت چه گزارشی را اعلام می کنند.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان