قیمت سهام خودرویی‌ها در سراشیبی افتاد

ایسنا : در معاملات امروز بورس تهران خودرویی‌ها کاهش قیمت را تجربه کردند، اما نماد شرکت‌های پتروشیمی سعی کردند شاخص کل را تقویت کنند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 642 واحد رشد کرد و تا رقم 176 هزار و 458 واحدی بالا رفت. همچنین شاخص کل هم وزن با 54 واحد رشد به رقم 27 هزارو 977 واحدی رسید. شاخص آزاد شناور نیز با 501 واحد افزایش عدد 187 هزار و 628 واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب 222 و 2495 واحد رشد کردند.

رشد امروز و روز گذشته شاخص کل در حالی رخ می‌دهد که بورس تهران در چند روز پیاپی شاهد کاهش قیمت‌ها در گروه‌های مختلف بود، اما امروز پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها به رشد شاخص کل کمک کردند. اما خودرویی ها بیشترین تاثیر کاهنده را بر نوسانات نماگر های بازار داشتند.

گروه مپنا، پتروشیمی مبنی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی جم چهار نمادی بودند که هر یک به ترتیب 116، ‌ 104، 84 و 76 واحد تاثیر افزاینده روی شاخص کل داشتند. سایپا، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و ایران خودرو نیز کفه مقابل را سنگین کردند و هر یک به ترتیب 54، 43 و 43 واحد در افت نماگراهای بازار سهام تاثیرگذار بوده‌اند.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات قیمت سهام اغلب شرکت‌ها با کاهش بیش از  چهار درصدی مواجه شد. این شرکت‌ها که عمدتا شرکت‌های شاخص ساز بودند، ‌به افت دماسنج بازار سهام دامن زدند.

اما در گروه محصولات شیمیایی نوسان قیمت سهم‌ها عمدتا کمتر از دو درصد بود، ‌اما برخی از سهم‌ها توانستند تا نزدیک‌ پنج درصد رشد را نیز تجربه کنند. همچنین فلزی‌ها امروز عمدتا نوسان کمتر از 1.5 درصد را تجربه کردند. قیمت برخی از سهم‌ها افزایشی و قیمت برخی نیز کاهشی بود.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز به رقم 536 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 1.6 میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز امروز 4.30 واحد رشد کرد و به رقم 1914 واحدی رسید. ارزش معاملاات این بازار رقم 583 میلیارد تومان را رد کرد و حجم معاملات از عدد 1.1 میلیارد سهم و اوراق مالی گذشت.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان