ترفندهای ذهنی برای کمک به کاهش وزن!

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، استفاده از ترفندهای ذهنی می تواند راه خوبی برای تنظیم وعده های غذایی شما و میزان مصرف آن باشد. بنابراین در ادامه با برخی از ترفندهای ذهنی برای کمک به کاهش وزن آشنا شوید.

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، استفاده از ترفندهای ذهنی می تواند راه خوبی برای تنظیم وعده های غذایی شما و میزان مصرف آن باشد. بنابراین در ادامه با برخی از ترفندهای ذهنی برای کمک به کاهش وزن آشنا شوید.

 

کاهش وزن

 

1. از بشقاب های کوچکتر و لیوان های بزرگ تر استفاده کنید

هنگامی که از بشقاب بزرگ استفاده می کنید، به طور ناخودآگاه غذای بیشتری مصرف خواهید کرد. مغز انسان به راحتی با تغییراتی در چشم انداز فریب می خورد. با استفاده از این ترفند، می توانید به راحتی بدون اینکه احساس نمایید، غذای کمتری مصرف کنید. بنابراین، اندازه بشقاب واقعا مهم است. حال باید محتویات بشقاب را درست انتخاب کنید. ما اغلب در مورد اینکه چقدر گوشت، مرغ، ماهی مصرف کنیم، فکر می کنیم. اما شروع غذا با تبدیل بشقاب به محتویاتی از سبزی و سالاد می تواند وعده های غذایی شما را سالم تر کند. سعی کنید از لیوان های بزرگتری برای نوشیدنی های سالم مانند آب، آب میوه، دوغ و ... استفاده نمایید.

 

2. تعداد دفعات جویدن لقمه را بشمارید

دومین ترفند ذهنی، کمی شبیه بازی است که به شما کمک می کند مزه غذای خود را بهتر بفهمید و توجه بیشتری به آنچه که می خورید داشته باشید. تعداد دفعاتی را که لقمه را می جوید بشمارید و سعی کنید تعداد جویدن را در لقمه های بعدی بیشتر کنید. به این ترتیب، از خوردن بیش از حد نیاز خود اجتناب کرده و احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. این ترفند همچنین به شما کمک می کند که انتخاب های سالمتری در مورد وعده های غذایی خود داشته باشید و وزن خود را کاهش دهید. همچنین، برای فهم ان چیزی که در بشقاب شما است، آهسته تر بخورید. مهم است که واقعا به رژیم غذایی خود پایبند باشید و یکی از راههای انجام این کار این است که غذاها را با دقت بیشتری بخورید.

 

کاهش وزن

 

3. قبل از شروع غذا خوردن، مقدار آن را مشخص کنید

اگر شما مستقیما از بسته های غذایی اماده بخورید، گاهی اوقات کنترل میزان اندازه خود را از دست می دهید و احتمالا به خوردن بیش از حد نیاز روی خواهید آورد. بنابراین، همیشه بهتر است میزان غذای خود را اول اندازه گیری کنید و هرگز از بسته نخورید. به یاد داشته باشید که این ترفند نیز تا حدودی شبیه به استفاده از بشقاب های کوچک تر می باشد. بنابراین می توانید همان کار را برای اندازه قاشق و بسته غذایی خود انجام دهید. در این صورت خواهید دید که به صورت ناخودآگاه مقدار کمتری غذا مصرف خواهید کرد.

 

4. میان وعده های حجیم خود را کوچک تر کنید

هنگامی که افراد بیش از حد نیاز غذا می خورند، کالری بیشتری را جذب خواهند کرد که عدم سوزاندن به موقع ان باعث افزایش وزن خواهد شد. برخی از افراد عادت دارند از میان وعدهای غذایی استفاده کنند. اصل این موضوع به شرط با ارزش بودن میان وعده مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما اگر این میان وعده ها حجیم باشد، می تواند بیش از حد نیاز بدن انرژی تامین کند. بنابراین پیشنهاد ما این است که بسته های میان وعده خود را به قسمت های کوچیک تر تقسیم کرده و آن را در چند نوبت مصرف نمایید. مغزهای دارای پروتئین می تواند میان وعده ای مناسب برای شما باشد.

 

کاهش وزن

 

5. غذاهای سالم را در جلوی چشم خود قرار دهید

مغز همیشه نزدیکترین مواد غذایی در دسترس را انتخاب می کند. اگر اطمینان حاصل کنید که غذای سالم همیشه قابل مشاهده و در دسترس است، تصمیمات بهتر را در همه زمان ها خواهید گرفت. بنابراین به عنوان گزینه های اول، میوه ها و سبزیجات را در نظر بگیرید و تمام مواد غذایی را که فاقد ارزش غذایی هستند، دور از دید و دسترس قرار دهید. در نهایت با یک عزم جدی به مبارزه با خود برخاسته و خودتان را در معرض آزمایش قرار دهید. هنگام خرید سعی کنید غذاهای فرآوری شده را نخرید. اطمینان داشته باشید با تمام این ترفندها، رژیم غذایی سالم تر را خواهید داشت و روند کاهش وزن شما متوقف نخواهد شد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان