صادرات نفت عربستان رکورد زد

صادرات نفت عربستان سعودی در سپتامبر که این کشور به برداشت از ذخائر خود ادامه داد به ۷.۴۳ میلیون بشکه در روز صعود کرد که بالاترین رکود در ۲۰ ماه گذشته بود.

صادرات نفت عربستان سعودی در سپتامبر که این کشور به برداشت از ذخائر خود ادامه داد به 7.43 میلیون بشکه در روز صعود کرد که بالاترین رکود در 20 ماه گذشته بود.

به گزارش ایسنا، آمار صادرات سپتامبر بالاترین میزان از رکورد 7.713 میلیون بشکه در روز در ژانویه سال 2017 بود که کاهش تولید اوپک به رهبری این کشور آغاز شده بود.

فعالیت پالایشگاهی در عربستان سعودی در اکتبر به 2.626 میلیون بشکه در روز رسید که 172 هزار بشکه در روز نسبت به سپتامبر کاهش داشت، در حالی که طی همین مدت، سوخت مستقیم نفت برای تولید نیرو به 536 هزار بشکه در روز در مقایسه با 490 هزار بشکه در روز  افزایش یافت.

این میزان بالاتر از تولید 10.502 میلیون بشکه در روز بود که برداشت 93 هزار بشکه در روز نفت از ذخایر را الزامی کرد. این برداشت از ذخایر برای نهمین ماه در 10 ماه گذشته انجام گرفت و ذخایر عربستان سعودی با 11.6 درصد کاهش، به 223.804 میلیون بشکه رسید.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، هفته گذشته گفت: این کشور صادرات نفت خود را در دسامبر 500 هزار بشکه در روز نسبت به نوامبر کاهش خواهد داد.

بر اساس گزارش پلاتس، صادرات محصولات نفتی عربستان سعودی در سپتامبر به 1.97 میلیون بشکه در روز کاهش یافت که 162 هزار بشکه در روز کمتر از 2.138 میلیون بشکه در روز در اوت بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان