جسد پنج نظامی آمریکایی در آب‌های ژاپن

به گزارش ایرنا، تلویزیون ژاپن روز جمعه گزارش کرد بر اثر برخورد دو هواپیمای ارتش آمریکا در بامداد روز پنجشنبه در ژاپن، 7 تن مفقود شدند.

وزارت دفاع ژاپن می گوید یک جت جنگنده FE18 و هواپیمای سوخت رسانی KC130 هر دو متعلق به نیروهای تفنگداران دریایی پایگاه هوایی 'ایواکونی' ایالات متحده آمریکا، حدود ساعت 1:40 بامداد روز پنجشنبه در حدود 100 کیلومتری جنوب دماغه موروتو در استان کوچی به یکدیگر برخورد کردند.

این وزارتخانه می گوید دو خدمه سوار بر جت جنگنده و پنج خدمه سوار بر هواپیمای سوخت رسانی بودند یکی از خدمه های جت جنگنده حدود چهار ساعت بعد توسط بالگرد نیروهای دفاع از خود نجات یافت و به پایگاه ایواکونی منتقل شد و طبق گزارش ها هوشیاری خود را به دست آورده است.

یک خدمه دیگر بیش از 10 ساعت پس از این حادثه نجات یافت اما تاکنون اطلاعی از وضعیت سلامتی او گزارش نشده است.

طبق گزارش ها، این دو هواپیما در حال انجام یک ماموریت آموزشی بودند اما جزئیات مشخص نیست وزارت دفاع ژاپن از نیروهای آمریکایی خواسته است تا اطلاعات بیشتری ارائه دهد.

با این حال علیرغم گذشته حدود 36 ساعت از این حادثه هوایی، تا کنون خبری از 5 نظامی دیگر نیست و جستجو برای یافتن این افراد همچنان ادامه دارد.

این تازه ترین مورد از حوادث مرتبط با حضور نظامیان آمریکایی و پرواز جنگنده ها و هواپیماهای این کشور برفراز حریم هوایی ژاپن است که باعث شده است تا کنگره آمریکا نیز به این مساله رسیدگی کند.

نشریه 'میلیتاری تایمز' ژاپن گزارش کرده است از سال 2013 میلادی تاکنون شمار حوادث هوایی در این کشور 40 درصد افزایش یافته و دستکم 133 خدمه نظامی در جریان آن کشته شده اند.

قدیمی شدن تجهیزات نظامی و جنگنده های آمریکایی در ژاپن، نبود دوره های آموزشی مناسب و استمرار عملیات های رزمی آمریکا در این کشور باعث شده است تا حوادث بیشتری در حریم هوایی رخ دهد.

'ویلیام هاگرتی' سفیر آمریکا در توکیو از اینکه وزارت دفاع ژاپن بسرعت عملیات جستجو و نجات را آغاز کرده است تا نظامیان حادثه هوایی را که در جریان سوختگیری دو هواپیما ناپدید شدند، پیدا کند، تشکر کرده است.

در واشنگتن نیز 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری ایالات متحده از نیروهای آمریکایی مستقر در ژاپن برای 'واکنش و اقدام فوری جهت نجات نیروهای آمریکایی' ابراز قدردانی کرد.

او همچنین در یک پست توئیتری نوشت: 'هر چه که نیاز دارید، ما برای شما فراهم می کنیم.'

ماه گذشته نیز FA-18 ایالات متحده که از روی ناو 'رونالد ریگان' برخاسته بود در اوکیناوا سقوط کرد اما دو خدمه آن نجات یافتند. در سال 2016 نیز یک هواپیمای FA-18 نیروی دریایی آمریکا مستقر در 'ایواکونی' به خلیج کوچی سقوط کرد و خلبان آن کشته شد.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان