۱۲ تفاوت جالب مردان و زنان که نمی‌دانستید!

تفاوت مردان و زنان یکی و دو تا نیست؛ ده‌ها تفاوت وجود دارد که تنها بخش‌های کوچکی از دلیل تفاوت بین دنیای زنان و مردان را نشان می‌دهد. به مناسبت «روز جهانی مردان» به معرفی ویژگی‌های جالب مردانه‌ای می‌پردازیم که دانستنشان بهتر از ندانستنشان است!

12 تفاوت جالب مردان و زنان که نمی‌دانستید!

تفاوت مردان و زنان یکی و دو تا نیست؛ ده‌ها تفاوت وجود دارد که تنها بخش‌های کوچکی از دلیل تفاوت بین دنیای زنان و مردان را نشان می‌دهد. به مناسبت «روز جهانی مردان» به معرفی ویژگی‌های جالب مردانه‌ای می‌پردازیم که دانستنشان بهتر از ندانستنشان است!

تفاوت مردان و زنان در نگاه کردن به آینه

آیا کلیشه‌هایی مثل این را که «خانم‌ها خیلی به ظاهرشان توجه می‌کنند» شنیده‌اید؟ آیا می‌دانستید مردها روی ما را سفید کرده‌اند؟ متوسط تعداد دفعاتی که یک مرد در طول یک روز خودش را در آینه یا سایر سطوح صیقلی نگاه می‌کند، 23 بار است؛ در حالی که خانم‌ها تنها حدود 16 بار در طول روز این کار را انجام می‌دهند. زن‌ها این کار را می‎‌کنند تا اگر ایرادی در ظاهرشان پیدا شده، آن را برطرف کنند؛ در حالی که آقایان این کار را می‌کنند تا خودشان را تحسین کنند! آن‌ها اصولا عیبی در خودشان نمی‌بینند. اعتماد به نفس؟ بله، بسیار بالاست!

تفاوت مردان و زنان

تفاوت مردان و زنان در لباس پوشیدن

یکی از موارد جالب تفاوت مردان و زنان نحوه لباس پوشیدن آن‌هاست. در حالی که بیشتر زنان ترجیح می‌دهند اول پیراهن بپوشند و بعد سراغ انتخاب شلوار و جوراب بروند؛ مردان برعکس آن‌ها عمل می‌کنند. معمولا اولین چیزی که بیشتر مردها می‌پوشند جوراب است! سپس سراغ شلوار و بلوز می‌روند. این کار یک جورهایی نتیجه از جز به کل رسیدن در مردان و از کل به جز رسیدن در زنان است! وقتی آقایان در لباس پوشیدن هم برعکس زنان عمل می‌کنند، در بقیه موارد بد به دلتان راه ندهید!

عصبانی‌ها ریسک می‌کنند

یکی دیگر از موارد اساسی تفاوت مردان و زنان در نحوه تصمیم‌گیری آن‌ها موقع عصبانیت است. زمانی که مردی عصبانی شود، ریسک پذیری او بالاتر می‌رود و تصمیم‌هایی می‌گیرد که خطر بیشتری به دنبال دارد؛ درست برعکس خانم‌ها که وقتی عصبانی می‌شوند، ریسک پذیری را به حداقل می‌رسانند. به همین دلیل وقتی مردی در اطرافتان عصبانی است، سعی کنید تا آرام شدن اوضاع او را مجبور به تصمیم‌گیری نکنید و هی نگویید «چرا چیزی نمی‌گی»!

مردها با احساس‌ترند!

احتمالا با خواندن جمله «مردها بااحساس‌تر هستند» کسی در ذهنتان می‌گوید به حق چیزهای نشنیده؛ اما واقعیت این است با احساس‌تر بودن آن‌ها یکی از وجوه اصلی تفاوت مردان و زنان است. البته این قضیه به این معنی نیست که زن‌ها احساسات کمی دارند یا بی‌احساس هستند؛ بلکه زنان ارتباط‌های عمیق‌تری برقرار می‌کنند که به دلیل وجود هورمون اکسی توسین است.

مردها با احساسترند

مردها حرکت را بهتر می‌فهمند

حتما شنیده‌اید که خانم‌ها نسبت به مردان، طیف‌های رنگی بیشتری را تشخیص می‌دهند. برای آن‌ها یاسی با بنفش و ارغوانی تفاوت دارد؛ در حالی که تمام این طیف‌ها برای مردان، بنفش هستند و تفاوت خاصی برایشان ندارند. در عوض مردها سوژه‌های در حال حرکت را بهتر دنبال می‌کنند. به گفته محققان دانشگاه «بروکلین» دلیل این تفاوت مردان و زنان احتمالا به شرایط خاص اجداد ما برمی‌گردد؛ زن‌ها به دنبال میوه‌ها و سبزیجات خوراکی بودند؛ به همین دلیل باید بیشتر به ویژگی‌های ظاهری و به خصوص رنگ آن‌ها دقت می‌کردند؛ در حالی که مردان می‌بایست حیوانات در حال حرکت را شکار می‌کردند، پس نسبت به حرکت حساس‌تر بودند.

با بی‌خوابی مشکلی ندارند؟

تحقیقات نشان داده‌اند یکی از موارد تفاوت مردان و زنان توانایی مدیریت کردن بی‌خوابی است. در حالی که زن‌ها نمی‌توانند به خوبی از پس عوارض بی خواب شدن بربیایند و روز بعد کند و بی‌حال هستند؛ مردان مشکل چندانی در این زمینه ندارند. به همین دلیل است که ممکن است مردان در انجام شیفت شب مشاغل، بهتر از خانم‌ها عمل کنند.

متفاوت دست می‌دهند

تا به حال به نحوه دست دادن مردان دقت کرده‌اید؟ آن‌ها اغلب دست طرف مقابلشان را محکم در دست می‌گیرند و واقعا تکان می‌دهند؛ در حالی که زن‌ها اغلب دست طرف مقابل را بدون اینکه زیاد تکان دهند، در دست می‌گیرند و نگه می‌دارند.

احتمال برخورد صاعقه

از دیگر ویژگی‌های آقایان این است که وِل‌کُن آن‌ها به صاعقه اتصالی کرده است. خبری کوتاه و شوکه کننده از حاصل بررسی‌های آماری است نشان می‌دهد احتمال برخورد صاعقه به آقایان پنج برابر بیشتر از خانم‌هاست. بنابراین بهتر است به همسرتان گوشزد کنید در روزهای بارانی و ابری اصول ایمنی را بیشتر رعایت کند.

دوستت دارم می‌گویند

اولین کسی که در رابطه زن و مرد، جمله «دوستت دارم» را به زبان می‌آورد، کیست؟ خانم یا آقا؟ محققان می‌گویند در اکثر مواقع این مردها هستند که اول دوستت دارم می‌گویند. البته این تفاوت مردان و زنان، مزیتی برای آقایان نیست. مزیت این است که چه کسی برای درست نگه داشتن رابطه بیشتر تلاش خواهد کرد.

خیلی هم شجاع نیستند

تصورات کلیشه‌ای مثل اینکه پسرها «شیر» و مثل «شمشیر» هستند، در بسیاری از کشورها وجود دارد؛ اما واقعیت این است که مردها هم مثل زن‌ها می‌ترسند. تنها تفاوت مردان و زنان در ترسیدن این است که آقایان اغلب در حضور خانم‎ها دل و جرئت بیشتری پیدا می‌کنند که خودش جای شکر دارد. بنابراین اگر همسرتان در حضور شما سوسک را در حالی می‌کشد که رنگش پریده است، احتمالا وقتی کنارش نیستید جیغ زنان بالای مبل می‌پرد.

مردان ترسو

هوش خیانتکارها کم است؟

حدس زدنش سخت نیست؛ اما خوشبختانه تحقیقات هم ثابت کرده‌اند مردانی که خیانت می‌کنند بهره هوشی یا IQ پایین‌تری دارند. آدم عاقل همسر خودش را ول می‌کند می‌رود دنبال زن دیگر؟

بی‌موها قوی‌تر هستند؟

جالب است بدانید مردانی که سرشان را می‌تراشند، نسبت به بقیه مردان 13 درصد قوی‌تر به نظر می‌رسند و قدشان هم حدود سه سانتی‌متر بلندتر نشان داده می‌شود. این مزیتی است که مردانی که موهایشان را بلند می‌کنند، به دست نخواهند آورد.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان