در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش پلیس به انتشار تصاویر منتسب به بازیکنان فوتبال در فضای مجازی

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به انتشار تصاویر منتسب به بازیکنان فوتبال در فضای مجازی واکنش نشان داد.

واکنش پلیس به انتشار تصاویر منتسب به بازیکنان فوتبال در فضای مجازی

واکنش پلیس به انتشار تصاویر منتسب به بازیکنان فوتبال در فضای مجازیسرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتشار تصاویر منتسب به بازیکنان فوتبال در اینستاگرام از سوی یک زن گفت: متاسفانه امروزه برخی از کاربران در فضای مجازی اقدام به تخریب و مورد اتهام قرار دادن افراد دیگر می‌کنند که این اقدام نقض حریم خصوصی و تخلف است و پلیس فتا  با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به تصویب ماده 16 و 17 قانون جرایم رایانه‌ای که در سال 1388 مورد تصویب قانون گذار قرار گرفت، گفت: هر شخصی که در فضای مجازی علیه شخصی دیگر و بدون رضایت وی اقدام به انتشار صوت، فیلم، تصویر، متن و ... کند و وی را مورد اتهام قرار دهد موجب تخلف شده و با شکایت شاکی قابل پیگیری توسط پلیس فتا است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: با توجه به انتشار برخی تصاویر و متن‌هایی منتسب به بازیکنان فوتبال در کشور و مورد اتهام قرار دادن آن‌ها، اگر بازیکنی فکر می‌کند که مورد اتهام قرار گرفته است با مراجعه به دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای شکایت خود را اعلام کند تا با تشکیل پرونده شکایت در دادسرا و ارجاع آن به پلیس فتا، روند رسیدگی به پرونده به صورت قانون انجام شود.

سرهنگ پاشایی در خصوص مجازات منتشر کنندگان مضامین اتهامی به کاربران فضای مجازی گفت: بنابر قانون منتشرکنندگان هر گونه مضامین اتهامی محکوم به 91 روز تا 2 سال حبس می‌شوند و جزای نقدی این محکومیت نیز از 5 تا 40 میلیون ریال است.

وی در خصوص شایعه بسته شدن صفحه اینستاگرام شخصی که اقدام به اتهام زنی نسبت به بازیکنان فوتبال در فضای مجازی کرده بود، گفت: صفحه این شخص از سوی پلیس فتا بسته نشده است، لذا تمام خبرهایی که در این خصوص منتشر شده است شایعه بوده و صحت ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان