تجدید بیعت فرماندهان عراقی با شهدا در سالروز شکست داعش+تصاویر

جمعی از فرماندهان گروه های مقاومت عراقی در سالروز شکست بر داعش با شهدا تجدید بیعت کردند.

تجدید بیعت فرماندهان عراقی با شهدا در سالروز شکست داعش+تصاویر

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, سال گذشته در چنین روزی بود که حیدر العبادی نخست‌وزیر پیشین عراق دهم دسامبر سال 2017  آزادسازی کامل خاک این کشور از لوث داعش را اعلام کرد.گروه تروریستی داعش در سال 1393 (2014 میلادی) با اشغال و تثبیت مواضع خود در استان الرقه سوریه و بخش‌های وسیعی از استان دیر الزور، توانست کنترل نواحی مجاور مرزهای عراق را در اختیار خود بگیرد. این گروه تروریستی در بهار سال 93 طی عملیاتی هماهنگ با برخی گروه‌ها و شخصیت‌های عراقی به‌صورت ناگهانی به تعدادی از استانهای عراق حمله کرده و موفق به تصرف موصل مرکز استان نینوا شدند.

آنها همچنین در ادامه استان‌های صلاح‌الدین، دیالی و الانبار را اشغال کردند و کار به جایی رسید که خود را به نزدیکی مرزهای بغداد رساندند.تروریستهای تکفیری داعش در عراق در ادامه به پیشروی‌های خود ادامه دادند و حتی تا نزدیکی مرزهای ایران و تا آستانه ورود به شهرهای مذهبی عراق نیز پیشروی کردند. اما در نهایت با تشکیل نیروهای بسیج مردمی و فعال‌سازی گسترده ارتش عراق، عقب‌نشینی داعش از مناطق تحت سلطه خود شروع شد. سرانجام با به شهادت رسیدن و مجاهدت و فداکاری هزاران مجاهد عراقی تمامی سرزمین عراق از لوث تروریست های تکفیری رهایی یافت.

در سالروز این روز بزرگ,جمعی از فرماندهان گروه های مقاومت عراقی در سالروز شکست بر داعش با حضور در روضة الشهدای نجف اشرف و حضور بر سر مزار شهدا, با فرماندهان شهید و شهدایی که در مبارزه با داعش به شهادت رسیده اند, تجدید بیعت کردند.

ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی, شیخ قیس خزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق, ابومهدی العامری رئیس سازمان بدر, اکرم الکعبی دبیرکل نجباء از جمله فرماندهان حاضر در این مراسم بودند.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان