نظارت بیشتر روی گوگل و فیس بوک در استرالیا

مقامات رگولاتوری در استرالیا می گویند به دنبال نظارت ها و کنترل های دقیق تر نمایندگی های چند شرکت بزرگ فناوری در این کشور و از جمله گوگل و فیس بوک هستند.

نظارت بیشتر روی گوگل و فیس بوک در استرالیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسین ایج، استرالیا بیم دارد که شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک با تسلط بر بازار دیجیتال حقوق دیگر موسسات رقیب را در حوزه هایی مانند تبلیغات آنلاین؛ انتشار اخبار و غیره نقض کنند.

بر همین اساس گزارشی اولیه در مورد قدرت شرکت های آمریکایی در بازار استرالیا تنظیم شده که در آن به تلاش مجالس نمایندگی بسیاری از کشورهای جهان برای مهار قدرت نامحدود شرکت های فناوری آمریکایی و مقابله با نفوذ روزافزون آنها در زندگی عمومی، حوزه حریم شخصی و امنیت مردم اشاره شده است.

بر اساس همین گزارش دولتی قرار است پنج تحقیق مستقل در مورد عملکرد، قدرت و نفوذ شرکت های آمریکایی بزرگ مانند فیس بوک و گوگل در کشور استرالیا تهیه شود.

به گفته راد سیمز رئیس کمیسیون مصرف کنندگان و رقابت در استرالیا علت انجام این بررسی نگرانی در مورد نقض قوانین رقابتی در بازار توسط شرکت های فناوری آمریکایی است.

گوگل در واکنش به این خبر تصریح کرده که با مقامات استرالیایی همکاری می کند. این شرکت 94 درصد از بازار جستجوی اینترنتی استرالیا را در اختیار دارد. فیس بوک هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان