معرفی بزرگ ترین هتل های زنجیره ای در دنیا

اصولا وقتی اسم هتل زنجیره ای به میان می آید، همه به یاد هتل های زنجیره ای هیلتون در سراسر دنیا می افتند اما همانطور که خودتان نیز حدس می زنید، هیلتون ها تنها دارنده ی هتل های زنجیره ای در دنیا نیستند بلکه؛ شرکت های بسیار زیادی در دنیا وجود دارند که صاحب هتل های زنجیره ای هستند

معرفی بزرگ ترین هتل های زنجیره ای در دنیا

بزرگ ترین هتل های زنجیره ای

اصولا وقتی اسم هتل زنجیره ای به میان می آید، همه به یاد هتل های زنجیره ای هیلتون در سراسر دنیا می افتند اما همانطور که خودتان نیز حدس می زنید، هیلتون ها تنها دارنده ی هتل های زنجیره ای در دنیا نیستند بلکه؛ شرکت های بسیار زیادی در دنیا وجود دارند که صاحب هتل های زنجیره ای هستند. حال ما امروز می خواهیم تا به اتفاق شما بزرگ ترین هتل های زنجیره ای در دنیا را بررسی و معرفی کنیم پس، تا به انتهای این مطلب با ما در الی گشت همراه باشید.

هتل های زنجیره ای

قبل از این که لیستی از بزرگ ترین هتل های زنجیره ای در دنیا را به همراه توضیحاتشان برای شما ارائه نماییم، ابتدا باید شما با برخی از مفاهیم مهم در این زمینه آشنا شوید. ببینید؛ یک هتل زنجیره ‌ای در واقع گروهی از هتل ‌ها را در سراسر یک کشور، قاره و جهان را شامل می ‌شود که به یک شرکت خاص تعلق دارند. این که می گویند زنجیره به این معنا است که باید هتل ‌های متعددی در مکان‌ های مختلفی را تحت نام و قوانین یک برند مخصوص مدیریت شوند.

آن‌ ها می ‌توانند به صورت کامل یا ناکامل مالک هتل‌ ها باشند و وظیفه دارند کارهای اداری، تبلیغاتی و بازاریابی تمامی مجموعه هتل هایی را که گشوده اند را انجام دهند.

هتل

حال واژه ی زنجیره در صنعت و خدمات هتلداری به این معنا است که خدمات‌ مشابهی مانند سیستم رزرواسیون، برندینگ و غیر را به عهده ی تیم R & D می گذارند اما با این حال، این شرح مطلب به این معنا نیست که تمامی فعالیت های هر کدام از یک هتل ها، از 0 تا 100 تحت نظارت هتل مادر و تیم مذکور قرار می گیرد بلکه، در هنگامی که شعبه ای جدید بازگشایی می شود؛ یک توافق نامه هم نوشته می ‌شود که در آن مشخص می ‌کنند مدیر برند، مسئول اداره هتل ‌ها است و به جای مالک کل هتل های زنجیره ای، تصمیمات روزانه را اتخاذ می نماید.

هتل‌ های زنجیره ‌ای گوناگونی در نواحی مختلف جهان وجود دارند که صنعت مهمان ‌پذیری دنیا را در دستان خود گرفته ‌اند و به عنوان غول های این صنعت، رشته ی هتلداری را جلو می برند. حال در این میان، بزرگ ترین هتل های زنجیره ای در دنیا دقیقا همان هایی هستند که سلاطین این صنعت محسوب می شود.

مجموعه هتل های دیگر

مجموعه هتل های بست وسترن اینترنشنال ؛ Best Western International

اولین هتلی که می خواهیم در لیست بزرگ ترین هتل های زنجیره ای در دنیا به شما معرفی نماییم، مجموعه هتل های بست وسترن اینترنشنال است. این هتل ها با دارا بودن تعداد 4196 هتل و همچنین متل در سطح جهان، به عنوان هفتمین مجموعه ی هتل های زنجیره ای بزرگ در سراسر دنیا به حساب می ‌آید. نیمی از این هتل ‌ها در بخش آمریکای شمالی قرار گرفته اند.

بست وسترن اینترنشنال اکنون توسط فردی به نام دیوید کونگ (David Kong) اداره می ‌شود و اولین بار در سال 1946 میلادی تأسیس شد. این برند یکی از پر سرعت ‌ترین هتل ‌های زنجیره ‌ای در منطقه ی آسیا و خاورمیانه در زمینه ی توسعه و رشد نیز بوده است.

شعار این مجموعه؛ بزرگ ‌ترین خانواده هتل جهان است که پر اشتباه هم نگفته است البته قبل تر شعار آن ها، بزرگ ترین هتل جهان بود. بست وسترن بیش از 4 هزار هتل و 520 هزار اتاق در تمام قاره ‌ها را دارد. جالب است بدانید که سیستم برندینگ زنجیره ای هتل که عامل اصلی موفقیت این برند است نیز از سال 2011 متحول شد و از همان سال ها نیز توسعه دادن این برند را شروع کرد.

مجموعه هتل های بست وسترن اینترنشنال ؛ Best Western International

مجموعه هتل های هیلتون ورلد واید ؛ Hilton Worldwide

در مقدمه درباره ی هتل های هیلتون حرف زدیم و به هر حال نوبتی هم که باشد، نوبت به مجموعته هتل های هیلتون ورلد واید است. این هتل در سال 1919 میلادی در تگزاس تأسیس شد و هم اکنون با دارا بودن 4727 هتل در 104 کشور دنیا در جایگاه پنجم بزرگ ترین هتل های زنجیره ای در دنیا قرار گرفته است. در سال 1981، هیئت مدیره دونالد هابز را به عنوان رئیس کل انتخاب نمود. قبل از این هابز به عنوان یک حقوقدان در کنار کنراد و بارون سال ها کار می کرد و بنیاد را از سال 1969 اداره می کرد.

او و هیئت مدیره خط مشی بنیاد را ترسیم کردند؛ پیاده سازی یک رویکرد اصلی که در عین حال، حفظ وفاداری و ثبات نیز در اولویت قرار بگیرد. در سال 2005، با توجه به اطمینان از این که نسل های بعدی خانواده هیلتون اکثر اعضای هیئت مدیره را تشکیل خواهند داد، به ترویج و پرورش روحیه بشر دوستانه در میان نسل های بعدی اعضای خانواده هیلتون و هیئت مدیره پرداخته شد. در حال حاضر مدیران هیئت مدیره شامل چندین نسل از اعضای خانواده هیلتون می باشند.

یکی از نکات جالبی که درباره ی این شرکت وجود دارد این است که این مجموعه در 14 برند در بخش‌ های مختلف بازار می باشد. مجله ی معروف فوربز (Forbes) در دسامبر 2013 مجموعه هتل های هیلتون را در میان 36 شرکت خصوصی بزرگ آمریکا نام برد. دفتر مرکزی این هتل زنجیره ‌ای اکنون در کالیفرنیا قرار دارد. جالب است بدانید که تا پایان سال 2016 میلادی بیش از 200 هتل دیگر به این مجموعه هتل ها اضافه شدند.

مجموعه هتل های هیلتون ورلد واید ؛ Hilton Worldwide

مجموعه هتل های ویندام ورلدواید ؛ Wyndham Worldwide

مجموعه هتل های ویندام ورلدواید، یکی از بزرگ ‌ترین هتل های زنجیره ‌ای در دنیا به لحاظ تعداد هتل است. شاید باورتان نشود ولی این هتل دارای 8092 هتل در 66 کشور مختلف جهان و در تمامی 6 قاره ی موجود در کره ی زمین است.

این برند اولین بار در سال 1981 توسط ترامل کرو (Trammell Crow) در دالاس تگزاس تأسیس شد، اما بعداً در سال 2006 مجدداً توسعه پیدا کرد. دفتر مرکزی این هتل زنجیره‌ ای در نیوجرسی آمریکا واقع شده است.

گروه ویندام به خاطر امتیاز وفاداری‌ خود به مشتریان دائمی معروف بوده و به آن ‌ها بلیط رایگان، کارت هدیه، اقامت رایگان و مزایای دیگری را نیز هدیه می ‌کند. بر اساس آمار منتشر شده از این مجموعه، در سال 2013 این برند بیش از 5 هزار میلیون دلار درآمد داشته است که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود!

بزرگ ترین هتل های زنجیره ای

مجموعه هتل های ماریوت اینترنشنال ؛ Marriott International

هتل دیگری که می خواهیم به عنوان یکی از بزرگ ترین هتل های زنجیره ای در دنیا به شما معرفی نماییم، مجموعه هتل های ماریوت اینترنشنال است.

این مجموعه هتل ها در سال 1927 میلادی توسط جان ویلارد ماریوت (John Willard Marriott) تأسیس شد و با هم اکنون با دارا بودن بیش از 5974 هتل در بیش از 110 کشور جهان، در جایگاه سومین هتل های زنجیره ‌ای بزرگ دنیا قرار گرفته است. این شرکت معروف در صنعت هتلداری که مدیریتی چند ملیتی دارد، بیش از 200 هزار کارمند دارد و اکنون توسط پسر جان ماریوت نیز اداره می ‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در واشینگتن دی سی قرار گرفته است.

مجموعه ی هتل های ماریوت اینترنشنال بعد از تقسیم شرکت به دو شرکت مجزا به وجود آمد. جدای از درجه ی بالا مجلل بودن و مهمان ‌نوازی معروف این هتل تنها دارایی های قابل بحث و ارزشمند این هتل نیستند بلکه، مدیریت مجموعه هتل های ماریوت اینترنشنال خودشان را در مشکلات اجتماعی مانند ریشه ‌کن کردن معضلی به نام فقر، توسعه ی جامعه، حمایت از کودکان، محیط و تنوع جهانی نیز دخیل کرده است.

مجموعه هتل های ماریوت اینترنشنال ؛ Marriott International

مجموعه هتل های دیگر

این 4 هتلی که در این مطلب به شما معرفی کردیم، از معروف ترین و پیشروترین و البته بزرگ ترین هتل های زنجیره ای در دنیا هستند اما در این میان، مجموعه هتل های زنجیره ای دیگری نیز هستند که باید به اختصار از آنان نام ببریم.

  • مجموعه هتل های زنجیره ای چویس هتل، یکی از بزرگ ‌ترین و موفق ‌ترین شرکت ‌های هتلداری در جهان است. در حال حاضر این گروه دارای 6500 هتل با بیش از 520 هزار اتاق در 35 کشور جهان است. تضمین همیشگی کمترین قیمت، شعار این گروه محسوب می ‌شود.
  • گروه هتل ‌های اینترکنتینانتال، یک گروه هتلداری چند ملیتی انگلیسی است که در بیش از 5300 هتل 780 هزار اتاق را در 100 کشور جهان در اختیار دارد. این گروه 350 هزار کارمند داشته و دارای چندین برند معتبر ازجمله اینترکنتینانتال، کرون پلازا، هالیدی این و گرند وود است.
مجموعه هتل های ویندام ورلدواید ؛ Wyndham Worldwide
  • آکور هتل، یک گروه هتلداری چند ملیتی فرانسوی است که در بیش از 4200 هتل مختلف در 95 کشور جهان فعالیت می‌ کند. این گروه دارای 250 هزار کارمند بوده و معتقد است که 28 درصد از مدیران گروه و هتل ‌های آن زیر 30 سال دارند. این گروه با داشتن حدود 530 هزار اتاق در سال 2015 مبلغ 6/ 5 میلیارد یورو درآمد داشته است.
  • شرکت شانگهای جین ‌جیانگ یک مجموعه از گروه هتل های پیشرو در کشور چین است. این گروه دارای شعبات گسترده ای از هتل ‌ها بوده و بیش از 3 هزار هتل در جهان با بیش از 370 هزار اتاق در 60 کشور جهان حوزه فعالیت این شرکت بزرگ هتلداری به‌ شمار می ‌رود که انواع هتل ‌های مجلل، معمولی و ارزان را به مشتریان و مراجعان خود ارائه می دهد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان