سردار حاجی زاده در دانشگاه علم و صنعت:

سپاه آماده کمک به صنعت خودروسازی است

اکثر دولت‌هایی که روی کار آمده اند نگاه آن‌ها با سپاه یکی نبوده و اصلا سپاه را قبول نداشته اند و آن را متهم می‌کردند با این وجود برای پیشبرد کار‌ها به سراغ سپاه می‌آمدند اگرچه اگر امکانات داشتند اصلا سراغ سپاه نمی‌آمدند. در هر حال معتقدم مبدا اتهام زنی‌ها به سپاه اول از آن سوی مرز‌های کشور شروع می‌شود.

سپاه آماده کمک به صنعت خودروسازی است/ برخی مسئولان به کوچه‌ پس‌ کوچه‌های اروپا مسلط‌ترند تا دانشگاه‌ها/ اکثر دولت‌هایی که روی کار آمده اند اصلا سپاه را قبول نداشته اند/جزئیات بارورسازی ابرها
گروه سیاسی- رجانیوز: فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفتک بنده نمی‌خواهم کسی را متهم کنم، اما اگر نگاه به داخل باشد مسئولان به سراغ دانشگاه‌ها می‌آیند، ولی آقایان به کوچه پس کوچه‌های اروپا مسلط‌تر هستند و هر نیازمندی که دارند به سمت اروپا می‌روند. با این وجود این نگاه به سراغ دانشگاه نمی‌آید.
 
به گزارش رجانیوز، سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در مراسمی که با عنوان روایت چهل سال پیشرفت صنعت موشکی کشور در شرایط تحریم به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد با اشاره به جنایت‌های مختلف آمریکا علیه کشورمان گفت: امروز آمریکا همان مسیر گذشته را دنبال می‌کند به گونه‌ای که هر روز یک مسئله جدید را پدید می‌آورند، ولی پرونده اصلی که پیگیری می‌کنند برجام و قدرت منطقه‌ای و قدرت موشکی ایران است. 
 
وی افزود: برجام نتیجه چند سال تلاش دولتمردان ماست، اما چه اتفاقی افتاد. امروز آمریکا و اروپا دارای یک نقشه مشترک هستند وی هر یک نقش خود را ایفا می‌کنند واقعیت این است که آمریکا و اروپا مثل دو تیغه قیچی در ارتباط با ایران عمل می‌کنند فقط نقش آن‌ها با هم فرق دارد.
 
سردار حاجی زاده با بیان اینکه ترامپ با دیوانه بازی برای اینکه به ایران فشار بیاورند از برجام خارج شد و از طرفی اروپا کراوات زده و با روی خوش جلو می‌آید تا ایران را با فشار مجبور کند تا به تعهدات خود عمل نماید، اظهار کرد: اروپا علیه آمریکا نیست و در واقع آن‌ها یک سناریو را با هم طی می‌کنند فقط نقش‌های آن‌ها با هم فرق دارد.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا برای بالا بردن قدرت چانه زنی خود در مقابل ایران تقسیم کار کرده اند و در واقع استراتژی آن‌ها یکی است، افزود: ایران امروز به واسطه حضور منطقه ای، قدرت دفاعی و امنیتی تحت فشار است با این وجود ما یک قاعده بزرگ پیدا کرده ایم و این قاعده روز به روز در حال افزایش است بنابراین آن‌ها می‌خواهند این قاعده را کوچک کنند و نهایتا نظام را سرنگون سازند. 
 
وی با اشاره به سرنوشت قذافی تصریح کرد: قذافی کاری را انجام داد که کسی انجام نمی‌دهد در واقع او توان هسته‌ای و موشکی لیبی را بار کشتی کرد، ولی در نهایت دیدیم که به این کشور حمله و حکومت قذافی سرنگون شد و این کشور را به دست تروریست‌ها دادند. 
 
سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: در عراق نیز کسانی که به بهانه بازرسی از سلاح‌های کشتار جمعی در این کشور حضور می‌یافتند همگی جاسوس بودند و از این کشور جاسوسی می‌کردند.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند اگر ما توان موشکی، هسته‌ای و حضور منطقه‌ای نداشته باشیم مشکلات مان با آمریکا حل می‌شود در حالی که این‌ها قدرت ما برای ایمن سازی کشور است و اگر این توان را نداشته باشیم آن‌ها به ما حمله می‌کنند. 
 
وی با بیان اینکه برخی‌ها نیز می‌گویند چرا ما در سوریه حضور پیدا کرده و هزینه می‌دهیم، تصریح کرد: سوریه تنها کشوری است که در جنگ هشت ساله کنار ایران ایستاد با این وجود سوال این است که آیا از مروت و مردانگی به دور نیست که ما در کنار آن‌ها نایستیم؟
 
سردار حاجی زاده با اشاره به اینکه شهید طهرانی مقدم و ما اولین آموزش‌های موشکی را در سوریه گذراندیم و قدرت موشکی امروز ما به واسطه این آموزش‌ها بوده تصریح کرد: سوریه به ما سلاح و امکانات می‌داد و از ما پشتیبانی می‌کرد از طرفی بحث این است که به یک کشور اسلامی حمله شده آیا وظیفه ما نیست که به آن‌ها کمک کنیم؟
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تصریح کرد: سوال این است که اگر ما با داعش در شهر‌های سوریه و عراق نمی‌جنگیدیم آیا این ویروس که آمریکا آن را در منطقه به وجود آورده ایران را فرا نمی‌گرفت و ما مجبور نبودیم که با آن‌ها در کرمانشاه، همدان، تهران و تبریز بجنگیم؟
 
وی با بیان اینکه عده‌ای در داخل و عمدتا در خارج فشار می‌آورند که ایران در سوریه چه می‌کند با این وجود ما می‌گوییم شما غلط کردید که این حرف را می‌زنید، اضافه کرد: امروز ایران به واسطه قدرت موشکی و منطقه‌ای تحت فشار است البته دشمن از جنگ روانی و افراد فریب خورده خود در داخل و امکانات بیرونی نیز به خوبی استفاده می‌کند. در هر حال ما باید همچون گذشته با ایستادگی و عمل انقلابی در مقابل آمریکا بایستیم و اهداف انقلاب را پیش ببریم. 
 
سردار حاجی زاده بیان کرد: کشوری که تهدید بزرگ، آرمان بزرگ، رهبر بزرگ و ملت بزرگ دارد محکوم به پیروزی است و نباید در این پیروزی شک کنیم، چون در این شرایط هر دشمنی در مقابل این ملت حقیر و محکوم به شکست است. 
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران بیان کرد: امروز یکی از وظایف دانشجویان بصیر و دانشگاه‌های ما این است که باید مراقبت کنند، چون گیر و گرفتاری ما در اقتصاد و فرهنگ به خاطر نگاه غرب گرایانه است. با این وجود سوال این است که چه طور می‌شود کسی که از آمریکا با این همه جنایت حمایت می‌کند می‌توان این حمایت را آزادی بیان دانست. معتقدم باید با این افراد برخورد شود. 
 
وی با بیان اینکه موفقیت ما به دلیل نگاه جهادی بوده تصریح کرد: حرکت در حوزه فضایی خوب شروع شد منتهی چند سالی بود که متوقف شد، اما اخیرا نیز حرکت‌هایی صورت گرفته اگرچه شتاب سابق را نمی‌بینیم. 
 
سردار حاجی زاده ابراز امیدواری کرد که با توجه به تصمیمات اخیر صنعت فضایی کشور با کمک متخصصان و تصمیمات مسئولان رونق پیدا کند. 
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه گام‌هایی را که در حوزه نظامی برداشته شده می‌توانند در حوزه غیرنظامی هم مورد استفاده قرار بگیرند، افزود: ما اعلام می‌کنیم که در هر کجای این کشور مشکلی وجود دارد آماده ایم تا توان خود را در اختیار مسئولان قرار دهیم. در هر حال ما یک صنعت و فناوری در اختیار داریم که در برخی از جا‌ها از آن استفاده می‌شود و در برخی جا‌ها نیز استفاده نشده است.
سپاه آماده کمک به صنعت خودروسازی است/ برخی مسئولان به کوچه‌ پس‌ کوچه‌های اروپا مسلط‌ترند تا دانشگاه‌ها/ جزئیات بارورسازی ابرها+فیلم
وی با اشاره به فعالیت قرارگاه نوآوری شهید طهرانی مقدم در نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: این قرارگاه ارتباط بین دانشگاه‌های کشور و شرکت‌های دانش بنیان را تسهیل کرده البته این ارتباط در گذشته هم بوده است با این وجود دوستانی که ایده دارند می‌توانند به این قرارگاه مراجعه کنند. 
 
سردار حاجی زاده گفت: بنده نمی‌خواهم کسی را متهم کنم، اما اگر نگاه به داخل باشد مسئولان به سراغ دانشگاه‌ها می‌آیند، ولی آقایان به کوچه پس کوچه‌های اروپا مسلط‌تر هستند و هر نیازمندی که دارند به سمت اروپا می‌روند. با این وجود این نگاه به سراغ دانشگاه نمی‌آید. 
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: اینکه ما می‌گوییم در حوزه موشکی و پهپاد در منطقه به عنوان یک تراز مطرح هستیم به خاطر این است که این توانمندی را با کمک دانشگاه به دست آورده ایم. در هر حال ما دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان را جزو وجودی خود تلقی می‌کنیم و از بخشی از این امکانات استفاده کردیم. 
 
وی افزود: نیرو‌های دانشگاهی سد عظیمی هستند که ما از کانال‌های این سد توانسته ایم از یک کانال استفاده کنیم و این موفقیت‌ها را به دست بیاوریم با این وجود توصیه بنده به مدیران این است که برای رفع مشکلات کشور از این ظرفیت استفاده کنند. 
 
سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه محور‌های مقاومت مورد حمایت ماست و هر کاری که از دست مان بربیاید انجام می‌دهیم، تصریح کرد:، ولی در یمن با توجه به محاصره‌ای که وجود دارد برای کمک به این کشور با محدودیت مواجه ایم در هر حال اگر کاری از دست ما برمی آمد جنگ در یمن این قدر طولانی نمی‌شد با این وجود تلاش امروز نیرو‌های مقاومت در یمن و موشک‌هایی که در اختیار دارند حاصل تلاش جهادی نیرو‌های انصارالله است. 
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تصریح کرد: ما در حد توان و با توجه به محدودیت‌هایی که داریم به جبهه مقاومت کمک می‌کنیم. 
 
وی در ادامه با بیان اینکه مذاکره و بحث‌های سیاسی لازم است، ولی مذاکره توام با خوش بینی محکوم به شکست است افزود: این مسائلی که پیش آمده به دلیل خوش بینی نسبت به طرف مذاکره بوده در هر حال وقتی که ما آن‌ها را دشمن نمی‌دانیم چنین مسائلی پیش می‌آید. 
 
سردار حاجی زاده تصریح کرد: اصل مذاکره خوب است، ولی اینکه با چه کسی مذاکره می‌کنیم مهم است. 
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در خصوص برد موشک‌های سپاه نیز گفت: این طور نیست که ما محدودیتی را برای افزایش برد موشک‌های سپاه قبول کرده باشیم در هر حال محدودیتی نیست و آنچه که به عنوان برد موشک‌ها تدبیر شده به واسطه نیاز ما است. 
 
وی بیان کرد: در هر حال پایگاه‌های دشمن در 300 تا 400 کیلومتری و در مرحله بعد در 800 کیلومتری ما قرار دارند و الان احتیاج ما به برد موشک همین قدر است که داریم. با این وجود هیچ گیری در بحث فناوری موشکی و استفاده از آن نداریم. 
 
سردار حاجی زاده با بیان اینکه در دهه اول انقلاب عده‌ای توانستند مسائل امنیتی و جنگ را حل کنند، تصریح کرد: با این وجود بعد از جنگ دیدیم که دشمنان همچنان وجود دارند از این رو ما نیاز به تسلیحات داشتیم و این مشکل را نیز با تلاش حل کردیم به گونه‌ای که امروز یک کشور قدرتمند هستیم و این در حالی است که برای ما فرش قرمز پهن نکردند و وضعیت این گونه نبود که بودجه و امکانات به ما بدهند ما با حرکت انقلابی این کار را انجام دادیم و هر جا لازم بود در را بشکنیم این کار را کردیم. 
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب دانشجویان را آتش به اختیار خطاب کردند با این وجود شما نباید منتظر بمانید تا دولت کاری انجام دهد توصیه من به شما این است که با هدف گذاری کار‌ها برای رسیدن به این اهداف برنامه ریزی کنید. 
 
وی تصریح کرد: بنده از محدودیت‌ها و مشکلات فراوان در استان سیستان و بلوچستان اطلاع دارم، ولی اینکه یک زن و شوهر پزشک به آنجا رفته اند این یعنی اینکه آن‌ها راه را پیدا کرده اند بنابراین توصیه من به شما دانشجویان این است که با اندیشه و فکر و آتش به اختیار معضلات را حل کنید و منتظر کسی نباشید. 
 
سردار حاجی زاده با بیان اینکه بحث جنگنده‌ها به ارتش واگذار شده و سپاه در بحث بهینه سازی و پهپاد‌های بدون سرنشین فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در حوزه پدافندی سامانه باور 373 چیزی مشابه اس 300 است که به سفارش ارتش کار می‌شود البته ما نیز به لحاظ عملیاتی یک کار مشابه این سامانه داریم که با تاکتیک‌های سپاه هم خوانی دارد. 
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در خصوص کار‌های اقتصادی سپاه نیز بیان کرد: بزرگترین و وسیع‌ترین کار‌های اقتصادی در سپاه توسط قرارگاه قرب و قرارگاه سازندگی در حال انجام هستند و آن‌ها کار‌های عمرانی و حوزه نفت را دنبال می‌کنند. 
 
وی از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و پتروشیمی‌ها به عنوان بخشی از فعالیت‌های سپاه نام برد و افزود: اگر سپاه نبود باید خارجی‌ها این کار‌ها را انجام می‌دادند، اما آیا توتال آمد و ماند؟ در هر حال حضور سپاه در این عرصه موجب می‌شود که خارجی‌ها قیمت‌ها را نیز پایین بکشند. 
 
سردار حاجی زاده تصریح کرد: تکنولوژی ساخت تونل‌های زیرزمینی را سپاه وارد کشور کرد با این وجود اگر سپاه این کار را نمی‌کرد کسی نبود که در این حوزه فعالیت کند. 
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی سپاه یعنی چه یعنی اینکه ما حساب‌های مالی سپاه را بگوییم؟ تصریح کرد: بنا بر اعلام فرمانده قرب سپاه طلب‌های زیادی از دولت دارد، ولی آیا کار را تعطیل کرده است؟ آیا اینکه سپاه دارد کار می‌کند بد است؟ 
 
وی تصریح کرد: اکثر دولت‌هایی که روی کار آمده اند نگاه آن‌ها با سپاه یکی نبوده و اصلا سپاه را قبول نداشته اند و آن را متهم می‌کردند با این وجود برای پیشبرد کار‌ها به سراغ سپاه می‌آمدند اگرچه اگر امکانات داشتند اصلا سراغ سپاه نمی‌آمدند. در هر حال معتقدم مبدا اتهام زنی‌ها به سپاه اول از آن سوی مرز‌های کشور شروع می‌شود.
 
سردار حاجی زاده در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: ابتدا بنده باید از مدیران صنعت خودروسازی دفاع کنم، چون اینکه بگوییم آن‌ها غرب گرا هستند خوب نیست، ولی بحثی که وجود دارد این است که آن‌ها یک تیم همگرا، منسجم و هم قسم نیستند و بعضا افراد انقلابی در بین آن‌ها تک و یا چند نفر هستند.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه ارتباط ما با صنعت خودرو زیاد شده و آدم‌های انقلابی در این صنعت وجود دارند، اضافه کرد: ما می‌توانیم به صنعت خودروسازی کمک کنیم همان طور که وزارت نیرو اعلام کرد ما در باورسازی ابر‌ها مشکل داریم و هواپیما نداریم با این وجود ما بلافاصله اعلام آمادگی کردیم و کار باورسازی ابر‌ها را از پارسال آغاز و امسال نیز دنبال می‌کنیم و البته پولی هم نگرفته ایم، چون هر جا نیاز کشور است ما در آنجا کمک می‌کنیم. 
 
وی تصریح کرد: در هر حال ما نمی‌توانیم در کار دیگران دخالت کنیم، ولی هر جا که از ما خواستند حضور پیدا کردیم مثلا دولت در حوزه عمرانی با سپاه قرارداد می‌بندد، ولی باز هم می‌گویند سپاه کار اقتصادی می‌کند. 
 
سردار حاجی زاده در پاسخ به این سوال که چرا سپاه برای برخورد با تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان اقدام نمی‌کند گفت: ما دست به ماشه هستیم دشمن را به ما نشان دهید تا بزنیم؛ واقعیت این است جنس کار‌های دشمن در مرز‌ها تروریستی است و برای کار‌های تروریستی نمی‌شود نسخه موشکی صادر کرد در هر حال اگر تروریست‌ها پایگاهی داشته باشند ما می‌توانیم اقدام کنیم. معتقدم که همین نسخه نیروی زمینی سپاه و نیروی انتظامی در مرز‌ها موفق بوده است، چون تروریست‌ها از مجموع 80 عملیات تنها در 2 یا 3 عملیات موفق عمل کرده اند از این رو بالای 90 درصد از اقدامات آن‌ها دفع شده است. 
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه مقابله با حملات چریکی خیلی سخت است، تصریح کرد: ما به صورت دقیق و تخصصی از لیزر استفاده می‌کنیم.
منبع: خبرگزاری دانشجو
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان