۱۰ جلد از تفسیر حکیم تا آخر سال منتشر می‌شود

مدیر موسسه علمی فرهنگی و تحقیقاتی دارالعرفان گفت کار انتشار ۸ جلد از تفسیر حکیم در دست چاپ است و تا پایان امسال به ۱۰ جلد خواهد رسید.

10 جلد از تفسیر حکیم تا آخر سال منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، تفسیر حیکم اثر حجت‌الاسلام حسین انصاریان است که نخستین جلد آن در سال 93 و در آستانه ماه محرم منتشر شد. این جلد شامل تفسیر سوره حمد و آیات اول تا 39 سوره بقره بود که به کوشش موسسه دارالعرفان الشیعی به چاپ رسید. طبق آنچه در مقدمه این اثر آمده، سیاق این تفسیر متفاوت با تفاسیر دیگر قرآن است و طبق نظر مولف آن، با بررسی جنبه‌های مختلف علمی، به گونه‌ای که مرهمی بر دردهای جامعه و جلوه‌ای از نکته‌های جامع و دقیق قرآن برای اهل علم باشد به رشته تحریر درآمده است.

آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی در مورخ 4/9/85 در تقریظی بر تفسیر حکیم حجت‌الاسلام حسین انصاریان مرقوم فرموده‌اند: «قسمتی از تفسیر شریف حکیم را که به قلم خطیب توانا، عالم ربانی حجت‌الاسلام والمسلمین آقای انصاریان دامت برکاته نگارش یافته ملاحظه کردم، انصاف آن است که با توجه به وسعت اطلاع ایشان از معارف و احاطه بسیار خوبی که به مضامین آیات و روایات دارند، نکات جالب و بدیعی را در این تفسیر از خود به جای گذاشته‌اند که مورد استفاده فضلا و اهل دانش و عموم نیز قرار گیرد.خداوند ایشان و همه ما را با قرآن در دنیا واخرت محشور فرماید».

در همین راستا، حجت‌الاسلام محمدجواد صابریان مدیر موسسه علمی فرهنگی و تحقیقاتی دارالعرفان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا گفت: در ابتدا دست‌نویس این تفسیر در 65 جلد آماده شد که در نهایت و پس از تکمیل و انتشار تمام تفسیر، به 25 جلد دست‌نویس می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه نگارش تفسیر حکیم در ابتدای سال 97 به پایان رسیده است، افزود: نگارش این تفسیر در سال 84 آغاز شد و در فرودین ماه امسال به پایان رسید.

مدیر موسسه علمی فرهنگی و تحقیقاتی دارالعرفان درباره آخرین وضعیت تفسیر الحیکم گفت: این تفسیر حدوداً 20 جلدی است که کار انتشار 8 جلد آن در دست چاپ است و تا پایان امسال به 10 جلد خواهد رسید. همچنین تا چهار سال آینده کار ویرایش و اصلاح نهایی تمام تفسیر نیز به پایان می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان