اقرار رئیس صنف قنادها به کم‌فروشی: جعبه را به نرخ شیرینی می‌دهیم!

ایرنا نوشت: رئیس اتحادیه قنادان تهران می گوید که به علت افزایش نرخ کاغذ از چند ماه گذشته تصمیم گرفته اند که قیمت جعبه را هم در قنادی ها همراه با شیرینی منظور کنند.

اقرار رئیس صنف قنادها به کم‌فروشی: جعبه را به نرخ شیرینی می‌دهیم!

علی بهره مند گفت: سال گذشته جعبه شیرینی با قیمت چهار هزار تومان خریداری می شد در حالی که امسال نرخ آن از 15 تا 22 هزار تومان افزاش یافت.

وی افزود: به همین دلیل از چند ماه گذشته که قیمت جعبه به تناسب نرخ کاغذ با افزایش همراه شد تصمیم به حساب وزن جعبه با نرخ شیرینی گرفتیم و درصورتی که قرار باشد از برخی جعبه های فانتزی استفاده کنیم با زیان بسیار بالایی روبه رو می شویم.

بهره مند با تاکید بر آنکه این اقدام (احتساب وزن جعبه شیرینی) با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران انجام شده است گفت: نرخ ابلاغ شده به لحاظ قانونی مشکلی ندارد و اکنون آرامش در بازار حاکم است در حالی که باانتشار چنین خبری (محاسبه وزن کارتن) احتمال اینکه باعث بهم ریختگی نظم موجود در بازار شود بسیار زیاد است.

رئیس اتحادیه قنادان تهران اظهارداشت: طی چند ماه گذشته که تصمیم به چنین اقدامی گرفتیم با هیچ اعتراضی از سوی مردم مواجه نبوده ایم در صورتی که اگر مردم نسبت به قیمت های ارائه شده معترض بودند به طور حتم با حضور در اتحادیه، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و ستاد 124 اعتراض خود را بیان می کردند.

وی معتقد است که افراد معترض نسبت به وضع موجود تنها یک روی سکه را می بینند و به مساله «افزایش 300 درصدی» نرخ جعبه توجهی نمی کنند درحالی که افزایش 20 درصدی نرخ شیرینی منجر به اعتراض فروشندگان شد.

براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار محاسبه وزن جعبه شیرینی تخلف اعلام شده و در عین حال امروز مسئول روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ابلاغیه یا تاییدیه ای مبنی بر احتساب وزن جعبه شیرینی نداشته ایم.

شب چله افزایش قیمت نداریم
رئیس اتحادیه قنادان تهران همچنین درباره وضعیت بازار شب چله گفت: حدود سه ماه پیش قیمت شیرینی در بازار افزایش یافت و اینک دیگر به هیچ عنوان تصمیم یا برنامه ای برای افزایش قیمت این کالا در بازار نداریم.

وی توضیح داد: زمانی که قیمت مواد اولیه در بازار روند صعودی در پیش گرفت بناچار تصمیم به افزایش 20 درصدی قیمت شیرینی گرفتیم اما به هیچ عنوان برای ایام نوروز و شب یلدا قنادی ها حق افزایش قیمت را ندارند و در صورت گزارش مشتریان در خصوص افزایش نرخ شیرینی بیش از قیمت مصوب، با مغازه داران متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

بهره مند همچنین مدعی است که قیمت برخی مواد اولیه این صنف در بازار نسبت به سال گذشته با افزایش«100 تا 300 درصدی»همراه شده است؛ وی در عین حال اظهارداشت:برای اینکه مردم را کمتر درگیر افزایش قیمت کنیم قیمت شیرینی را همسو با نرخ مواد اولیه افزایش ندادیم.

وی در این میان تنها به افزایش نرخ خلال پسته اشاره و بیان کرد: خلال پسته سال گذشته با قیمت 65 هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می گرفت در حالی که امسال تا قیمت 430 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

این مسئول در پاسخ به این سئوال که دیگر مواد مورد نیاز بویژه آرد که افزایش قیمت این مقداری نداشته است؟ گفت: قیمت روغن نیز زیاد شده است.

بهره مند با اشاره به اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته است گفت: با توجه به اینکه شیرینی جزو اقلام اساسی محسوب نمی شود مردم از خرید آن منصرف می شوند بنابراین ما برای کاهش ضرر فروشنده ها تصمیم به افزایش نرخ شیرینی کمتر از میزان قیمت مواد اولیه گرفته ایم.

نرخ کنونی هرکیلو شیرینی تر در بازار تهران 26 هزار تومان، دانمارکی 21 هزار تومان، زبان، پاپیون و برنجی 21 هزار و 500 تومان و کیک یزدی 15 هزار تومان اعلام شده است.

17231

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان