بشار اسد: همه اراضی سوریه آزاد خواهد شد

رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با روزنامه «عمان» تأکید کرد که مسقط رواط خود با دمشق را قطع نکرد و تلاش زیادی برای حل بحران سوریه کرد.

رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با روزنامه «عمان» تأکید کرد که مسقط رواط خود با دمشق را قطع نکرد و تلاش زیادی برای حل بحران سوریه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که خاک این کشور قطعا با «جنگ یا صلح» آزاد خواهد شد.

اسد درباره ماهیت روابط عمان با سوریه گفت: «نمی‌توان رفتار سیاسی عمان را در شرایط زمانی معین یا برخی رخدادهای در منطقه عربی یا جهان قضاوت کرد... ولی می‌توان رفتار عمان را با مهمترین رخدادهای منطقه و در دوره های مهم تاریخی تأثیر گذار منطقه مقایسه کرد».

وی با اشاره به عدم قطع روابط مسقط با تهران در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران و ادامه روابط با عراق در آغاز هزاره دوم با وجود قطع روابط کشورهای عربی و برخی از کشورهای دنیا با بغداد، اظهار داشت که عمان «همچنین طی هفت سال گذشته روابط خود با سوریه را قطع نکرد؛ زیرا پادشاهی [عمان] فهم عمیقتری از رخدادهای سوریه و ابعاد جنگ بین‌المللی داشت که علیه آن به راه افتاد... به همین دلیل (عمان) رفتار ثابت و تغییر ناپذیری داشت و عملکرد تاکتیکی در فعالیت سیاسی داشت و بر خلاف برخی از سیاستهایی که مسیرهای به دور از واقعیت را در پیش گرفتند در دیدگاهش ثابت نظر بود».

اسد در گفت‌وگو با روزنامه «عمان» تأکید کرد که مسقط تلاش زیادی در خصوص بحران سوریه کرد و «قدردان این تلاش هستیم؛ زیرا حجم این تلاشها و اقداماتی را که [عمان] انجام داد درک می‌کنیم».
رئیس جمهور سوریه درباره سرنوشت اراضی که در اشغال تروریستها قرار دارد، اظهار داشت: «دولت سوریه در خصوص اراضی که خارج از سیطره [دولت] است موضع مشخصی دارند و آن اینکه یا با جنگ پس گرفته می‌شود یا صلح، به ویژه پس از آزادسازی مناطق جنوب... ما بعد از آنکه به عملیات نظامی نزدیک بودیم و مقدمات لازم برای آن را فراهم کردیم، در حال حاضر به تلاشهای سیاسی فرصت می‌دهیم، ولی برخی از گروهها [ی مسلح] به طرف ترکیه‌ای پیامهایی دادند و خواستار گفت‌وگوی سیاسی و ایجاد منطقه حائلی به مسافت 15-20 کیلومتر بودند و این در توافق اخیر (سوچی) حاصل شد».
وی با بیان اینکه این مناطق «آخرین برگه‌های حامیان گروههای مسلح ضامن آنان است» تأکید کرد که این گروهها در مناطق مختلفی از خاک سوریه می‌جنگیدند و سایر اراضی نیز تحت حاکمیت سوریه قرار خواهد گرفت؛ «زیرا ما نخواهیم پذیرفت که یک قسمت از خاک سوریه جدا شود».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان