قیمت ارز بیت‌کوین در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری مهم است؟

در پاسخ به این پرسش باید از عبارت: بستگی دارد، استفاده شود. شاید افت قیمت‌ها باعث ترساندن شما شده باشد و احساس کنید که سرمایه گذاری در دنیای کریپتوها کار درستی نیست اما واقعیت این است که افت مقطعی قیمت‌ها به معنای برچیده شدن بساط دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتالی هم هست؟

قیمت ارز بیت‌کوین در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری مهم است؟

شاید شما هم جنجال هایی که در آغاز سال 2018 درباره بیت کوین به راه افتاده بود را یادتان باشد. داستان‌های پر تب و تابی درباره اینکه سرمایه‌گذاران بیت کوینی به ثروت‌های فوق‌العاده رسیده‌اند و… . اما چند ماهی است که دیگر موضوع قیمت ارز بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی روی بورس نیست و ظاهرا همه تب و تاب‌ها فروکش کرده است. هم بیت کوین و هم ارزهای دیگری مثل: اتریوم، لایت کوین و… کاهش قیمت داشته‌اند. هر چند وضع بعضی مانند تِتر بهتر است اما دیگر هیچ یک روی صفحه نخست اخبار نیستند و افت به جان بازار کریپتوکارنسی‌ها افتاده است. پرسش این جا است که آیا ارزهای دیجیتال مسیر افت و ناپدید شدن را پیش خواهند گرفت؟ آیا سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال دیگر صحیح نیست؟ آیا قیمت بیت کوین و ارزهای دیگر عامل درستی در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در این زمینه است؟

برای سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتوها به قیمت ارز بیت‌کوین دقت کنیم؟

در پاسخ به این پرسش باید از عبارت: بستگی دارد، استفاده شود. شاید افت قیمت‌ها باعث ترساندن شما شده باشد و احساس کنید که سرمایه گذاری در دنیای کریپتوها کار درستی نیست اما واقعیت این است که افت مقطعی قیمت‌ها به معنای برچیده شدن بساط دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتالی هم هست؟

قطعا چنین چیزی وجود ندارد. در سال گذشته، پروژه‌های که در حوزه کریپتوکارنسی در دنیا به سرانجام رسید، میلیاردها دلار تولید درآمد داشت. بسیاری از icoها و سرمایه‌گذاران شخصی به سود و درآمد کلانی از فعالیت در این بازار دست پیدا کردند. بیشتر این درآمدها به پول نقد بدل شد و در بانک‌های مختلف رهسپار شدند.

پس این‌ها نشان می‌دهد که حداقل 3 تا 5 سال آینده، پولو و بودجه کافی در دستان فعالان این حوزه وجود دارد و دنیای ارزهای دیجیتالی ناپدید و کم‌رنگ نخواهد شد یا دست‌کم، ظرفیت رشد آن وجود دارد. کاهش ارزش کریپتوها باعث شده تا بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد از این بازار متواری شوند ولی هنوز کسانی هستند که به آینده‌ای درخشان معتقدند و می‌دانند که این دنیای مجازی تازه باید مسیر بلوغش را بپیماید.

قیمت بیت کوین

سرنوشت قیمت ارز بیت‌کوین چه خواهد شد؟

ارزهای دیجیتالی به خاطر اینکه هنوز در ابتدای مسیر هستند، مدام دچار نوسانات قیمت می‌شوند. مثلا قیمت ارز بیت‌کوین با افزایش و کاهش‌هایی رو به رو بوده است که از مسیری مشخص تبعیت نکرده‌اند و هنوز قابلیت پیش‌بینی و تحلیل دقیق در این زمینه وجود ندارد. تا کنون روند تقریبی نوسان قیمت به این صورت بوده است:‌ با تحمیل افت و سکون به قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیگر، برخی از فعالان بازار سریع دست به کار می‌شوند و شروع به تبلیغات مختلف درباره خرید می‌کنند.

این تبلیغات منجر به افزایش خرید می‌شود و قیمت‌ها دوباره بالا می‌رود. در واقع، بازارها همیشه براساس ایجاد نوعی توهم روی مغز مشتریان خود اثر می‌گذارند. این مکانیزم نشان می‌دهد که همیشه نوساناتی وجود خواهد داشت و همین روند است که باعث می‌شود حضور در بازارهای مختلف کاملا به ضرر یا نفع سرمایه‌گذاران تمام نشود.

این مطلب را از دست ندهید:  5 مورد از بهترین ارزهای رمز پایه جایگزین ارز بیت کوین کدام هستند

بنابراین، قیمت ارز بیت‌کوین نمی‌تواند در سرمایه‌گذاری چندان دخیل باشد. زیرا نوسان در هر بازاری وجود دارد و چیدن سبدی سرمایه‌گذاری و به کارگیری سرمایه در زمینه‌های مختلف تجاری باید بنا به موقعیت  و برنامه‌های مالی شخصی صورت بگیرد.

قیمت بیت کوین

با بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید یا خیر؟

سرمایه‌گذاری با بیت کوین تا حد زیادی به تصمیمات فردی هر شخص وابسته است. این ارز دیجیتالی که از دل بحران‌های مالی سال 2008 به دنیا آمد، برای ماندن تولید شده و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها از بین برود و دچار افت قیمت شدیدی شود. ارزهای دیجیتالی متنوع دیگری هم در بازار کریپتوکارنسی ها وجود دارند. این ارزهای دیجیتالی که هیچ یک به اندازه بیت کوین به شکوفایی نرسیده‌اند با هدف تعدیل قیمت بیت کوین و عموما برای رقابت با آن تولید می‌شوند. برخی از آنها نظیر اتریوم هم توانسته‌اند ظرفیت‌های رشد را از خود نشان بدهند و خود را به بیت کوین نزدیک سازند.

طرفداران سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و کسانی که به افزایش قیمت ارز بیت‌کوین خوش‌بین هستند بیشتر در میان جوانان سینه‌چاک فناوری و هکرها دیده می‌شوند. بانک‌های مرکزی و دولت‌ها با احتیاط و مشکوک به این بازار نگاه می‌کنند و برخی کاملا ارزهای دیجیتالی را رد می‌کنند و برخی دیگر هم درصدد رفع مشکلات اقتصادی و مالی لاینحل خود به کمک این ابزار تازه هستند.

قیمت بیت کوین

آزادی مالی بیت کوین دلیل علاقه‌مندی به آن است؟

بیت کوین در قالبی آزاد و شبکه‌ای غیرمتمرکز قابل تبادل است. به همین خاطر عده زیادی از سرمایه‌گذاران را به خود علاقه‌مند کرده است. تاجران هم می‌توانند به کمک این ارز دیجیتالی از معضلاتی که مالیات و بلوکه شدن سرمایه و… در بانک‌ها برایشان به وجود می‌آورد به شدت دور بمانند. ضمنا استفاده از بیت کوین برای انجام تجارت‌های بین‌المللی هم مفید است و به کمک آن دیگر نیازی به پرداخت کارمزدهای سنگین به واسطه‌ها نیست.

در هر حال بیت کوین دنیایی به شدت گسترده و وسیع است که جای پیشرفت بسیاری برای آن وجود دارد و اگر به دنبال سرمایه‌گذاری هستید نباید به آن سرسری نگاه کنید. به نظر می‌رسد که عاقلانه‌ترین کار ممکن، ایجاد یک سبد سرمایه‌گذاری است که در آن بخشی از سرمایه خود را به خرید بیت کوین اختصاص می‌دهید. و به قول معروف، همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نمی‌چینید. در این صورت هم تجربه حضور در بازار ارزهای دیجیتالی را به دست می‌آورید و هم دچار ریسک‌های ناآگاهانه‌ای نمی‌شوید که تمام بودجه تحت اختیارتان را نابود می‌کند.

قیمت ارز بیت‌کوین

کلام پایانی

قیمت ارز بیت‌کوین نسبت به اوایل سال 2018 افت کرده است اما این پایان بازی نیست. داستان ادامه دارد و با تکامل بلاک چین یعنی سیستمی که بیت کوین در آن فعالیت می‌کند، اوضاع ارزهای دیجیتالی هم رشد بیشتری خواهد کرد. کمی صبر لازم است و اگر از آن دسته افرادی هستید که به فناوری بسیار خوش‌بین هستند حتما با حضور آهسته و پیوسته خود در بازار ارزهای دیجیتالی می‌توانید به دستاوردهای مثبت بسیاری برسید. حساس شدن دولت‌ها، تاجران، سرمایه‌گذاران و… نسبت به ارزهای دیجیتال نشان از ظرفیت‌های رشدی دارد که باید برای شکوفایی هر یک از آنها صبر کرد. پس شاید برای سرمایه‌گذاری در هر زمینه‌ای از جمله ارزهای دیجیتال نباید به قیمت در یک بازه زمانی محدود توجه کرد.

این مطلب را از دست ندهید:  افزایش ارزش بیت کوین و اتریوم و نگرانی از ترکیدن حباب آن‌ها ؛ قسمت اول

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان