مشهورترین کانال های آبی در جهان

کانال های آبی در انواع و اندازه های مختلفی وجود دارند. کانال های آبی، راه هایی هستند که اقیانوس ها را به آب های کوچک در داخل شهرها متصل می نمایند

مشهورترین کانال های آبی در جهان

کانال های آبی

کانال های آبی در انواع و اندازه های مختلفی وجود دارند. کانال های آبی، راه هایی هستند که اقیانوس ها را به آب های کوچک در داخل شهرها متصل می نمایند. این راه های آبی که در داخل شهر قرار گرفته اند اغلب افراد را به یاد شهر ونیز انداخته و در بسیاری از موارد شهرهای کانالی را با این شهر مقایسه می نمایند. در حقیقت شهرهایی که در سراسر جهان به خاطر کانال ها و راه های آبی خود شناخته می شوند تمایل دارند خود را به عنوان بخشی از ونیز جهان معرفی نمایند. باید توجه داشت که هرکدام از این شهرها جذابیت و تاریخ خود را داشته و قطعا ارزش بازدید کردن را دارد. پس با الی گشت همراه شوید تا در مورد این کانال های ابی بیشتر بدانیم.

کانال های آبی

کانال آبی استکهلم ؛ Stockholm Canals

شهر استکهلم در سوئد بر روی 14 جزیره قرار گرفته است و به نام ونیز شمال مشهور می باشد. از آنجا که ساخت و ساز در بسیاری از جزیره ها انجام شده است بنابراین کانال ها و قایق ها را همه جا می توان دید. یکی از راه های بسیار خوبی که می توان برای کشف این کانال های آبی انجام داد این است که یک قایق اجاره کرده و یک ساعت را در بین این جزایر سپری کنید.

کانال آبی استکهلم

آلاپوژا ؛ Alappuzha

یکی دیگر از مکان هایی که به ونیز شرق شهرت دارد آلاپوژا می باشد که به آن آلپی (Alleppey) نیز گفته می شود. اینجا یک مکان باستانی و زیبا در هند می باشد که کانال های آبی بسیاری در ان قرار گرفته اند. آلاپوژا به حوضه آبریز مشهور کرالا متصل بوده و بازدیدکنندگان می توانند برای کشف این حوضه آبریز یک قایق تفریحی را برای یک یا چند روز اجاره نمایند. مسابقه معروف قایق ماری (Snake Boat Race) که در آن تیم های پاروزن برای Nehru Trophy رقابت می کنند نیز در این کانال های آبی برگزار می شود.

کانال آلاپوژا

کلونگ های بانکوک ؛ Bangkok Klongs

کلونگ در تایلند به کانال های آبی گفته می شود. از لحاظ تاریخی مردم در سراسر تایلند برای حمل و نقل و تجارت از این کانال های ابی یا همان کلونگ ها استفاده می کرده اند و نام مستعار ونیز شرق را در بانکوک به آن نسبت داده اند. امروزه بیشتر این کانال های آبی برای استفاده به عنوان خیابان پر شده است. اما شما هنوز هم می توانید نسخه توریستی از یک بازار شناور در کانال آبی Damnoen Saduak را در استان راتچابوری مشاهده کرده و یا به کمک یک قایق در مرکز بانکوک از طریق کانال Saen Saeb از ترافیک شهر دوری کنید.

کانال های بانکوک

نان مدول ؛ Nan Madol

نان مدول که به ونیز اقیانوس ارام نیز مشهور می باشد، از مجموعه ای از جزایر ساخته شده که در سواحل شرقی جزیره پونپی (Pohnpei) در میکرونزی واقع شده اند. ساخت و ساز در این جزایر احتمالا در قرن هشتم میلادی آغاز شده است اما معماری های متفاوت نان مدول در قرن های دوازدهم و سیزدهم صورت گرفته است. این شهر به عنوان محلی برای انجام مراسم تشریفاتی و جشن ها و همچنین محل سیاسی سلسله Saudeleur در 400 سال پیش مورد استفاده قرار می گرفته است تا زمانی که شهر به طور کامل از بین رفته است.

نان مدول

کانال های سوژو ؛ Suzhou Canals

سوژو در شرق چین و در پایین رودخانه یانگ تسه واقع شده و اغلب از آن به عنوان ونیز چین یاد می کنند. سوژو شهری است که در قرن پنجم پیش از میلاد تاسیس شده و شهرت آن به دلیل وجود آب راه های جذاب و معروف ان می باشد. در میان این کانال های ابی زیبا شما می توانید باغ های پیچیده و همچنین پل های سنگی تاریخی بسیاری را مشاهده نمایید. سوژو همچنین به دلیل نزدیکی به کانال ابی گراند به تجارت ابریشم نیز مشهور می باشد. کانال گراند یکی از بزرگترین راه های تجارت ابی در جهان به شمار می رود.

کانال های سوژو

کانال ابی پاناما ؛ Panama Canal

77 کیلومتر کانالی که توسط بشر ساخته شد تغییرات بسیاری را در کشتی رانی و مسافرت ها ایجاد نمود. کانال آبی پاناما که به صورت یک نوار باریک در زمین های کشور پاناما ایجاد گردید موجب شد تا اقیانوس های آرام و اطلس به یکدیگر متصل شوند. این کانال ابی در سال 1914 تکمیل شد و موجب گردید تا کشتی ها با عبور از یک سری دروازه ها از اقیانوس اطلس به اقیانوس ارام حرکت کرده و دیگر نیازی نباشد تا مسیر طولانی و خطرناک پیرامون آمریکای جنوبی را طی نمایند. امروزه این کانال آبی بسیار شهرت یافته و سالانه بیش از 14 هزار کشتی از آن عبور می نمایند.

کانال پاناما

هوی ان ؛ Hoi An

این مرکز ماهیگیری، روستایی و گردشگری در سواحل دریای جنوبی چین در کشور ویتنام قرار گرفته است. هوی ان از قرن شانزدهم میلادی به عنوان یک بندر بین المللی شناخته شده است. اگرچه که حمل و نقل های تجاری به صورت جدی از مدت ها قبل از آن به شهر دانانگ منتقل شده بودند. قلب این شهر هنوز قدیمی بوده و پر از پیچ و تاب های بسیار و همچنین مغازه های کوچک چینی می باشد. این کانال های آبی باریک که از بخشی از شهر عبور می نمایند به عنوان ونیز ویتنام نیز گاها نامیده می شوند.

کانال هوی ان

کانال های بروگز ؛ Canals of Bruges

بروگز یکی از بهترین شهرهای قرون وسطایی بوده که در اروپا واقع شده و همچنین یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بلژیک می باشد. به دلیل نوع کانال هایی که در این شهر وجود دارند اغلب به بروگز، ونیز شمال نیز گفته می شود. در قرون وسطی رودخانه ری به شبکه ای از کانال های آبی تبدیل شده بود که باعث می شد تا تاجران محصولات خود را در بازارهایی که پر از فضاهای پر از آب است به فروش برسانند. امروزه قایق سواری در این کانال های آبی یک روش عالی برای دیدن زیبایی های برخی از سایت های بروگز می باشد.

کانال بروگز

کانال های آمستردام ؛ Canals of Amsterdam

دیگر ونیز شمال که به این نام شناخته می شود آمستردام می باشد. این شهر در قرن هفدهم میلادی شروع به ساخت و ساز بر روی کانال های آبی معروف خود نمود. قرن هفدهم دوران طلایی برای هلند به حساب می اید. سه کانال اصلی در این شهر قرار داشته که به نام های هرنگراچت (Herengracht) و پرینسنگراچت (Prinsengracht) و کیزرگراچت (Keizersgracht) شناخته می شوند. تمامی این کانال ها از یک آب راه به نام گراچتنگردل (grachtengordel) که به صورت یک کمربند متمرکز در اطراف شهر قرار گرفته منشا می گیرند. امروزه بیش از 100 کیلومتر کانال ابی و در حدود 1500 پل در این شهر وجود دارند که در کنار ان ها 1550 ساختمان برجسته قابل مشاهده می باشد.

کانال های بروگز

کانال های آبی ونیز ؛ Canals of Venice

ونیز به عنوان شهر آب نامیده می شود. ونیز به عنوان جواهری در بین شهرهایی که در میان آب قرار گرفته اند شناخته شده است. قایق های کشیده رمانتیک و همچنین ساختمان های با معماری ایتالیایی که در امتداد کانال ها قرار گرفته اند کمک کرده تا ونیز بتواند این مقام را کسب نماید. در این شهر 150 کانال ابی وجود داشته که هر کدام یک کاراکتر یا شخصیت را برای خود دارند. ونیز در زمان غروب خورشید زیبایی خود را از دست داده و تعداد توریست های این شهر از ساکنان ان بیشتر می شود اما جذابیت های عاشقانه ان همچنان ادامه خواهد داشت. اگر سوار بر یکی از قایق های این شهر شدید که خیلی آهسته حرکت می کرد سعی کنید ارامش خود را حفظ نمایید زیرا هنوز هیچ خودرویی در ونیز وجود ندارد تا شما بتوانید تاکسی دیگری بگیرید.

ونیز

یکی از زیبایی ها و جذابیت های شهرهایی که در کنار این کانال های آبی قرار گرفته اند این است که در کنار یک شهر توریستی شما می توانید از آرامشی که اب به این شهرها داده است استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان