چرا صورتی رنگ دختران و آبی رنگ پسران است؟

چکیده چرا والدین همیشه اتاق نوزاد دختر خود را به رنگ صورتی تزئین می‌کنند، اما اتاق یک نوزاد پسر تازه متولد شده آبی است؟ آیا ما اعتقاد به ارتباط صورتی با انرژی زنانه و آبی با مردانگی داریم؟ در اینجا، پاسخ این سوال شما آمده است. تعداد کلمات: ۹۳۹ کلمه / تخمین زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ارتباط صورتی با انرژی زنانه و آبی با مردانگی
 

چکیده
چرا والدین همیشه اتاق نوزاد دختر خود را به رنگ صورتی تزئین می‌کنند، اما اتاق یک نوزاد پسر تازه متولد شده آبی است؟ آیا ما اعتقاد به ارتباط صورتی با انرژی زنانه و آبی با مردانگی داریم؟ در اینجا، پاسخ این سوال شما آمده است.


تعداد کلمات: 939 کلمه / تخمین زمان مطالعه: 5 دقیقه

برگرفته از سایت سایکوژنی
مترجم: میترا مزینانی


چرا صورتی رنگ دختران و آبی رنگ پسران است؟

همه ما می‌دانیم که به پسران همیشه آموزش داده می‌شود که محکم باشند، در حالی که دخترها شاهزاده خانم گل‌های دلپذیر هستند. خوب، همه ما آن را می‌دانیم . به من بگویید که با تصور زنی با یک پیراهن صورتی روشن یا صورتی رنگ، کلمه "زنانه" به ذهن شما نمی‌رسد، حتی اگر شما نجوا نکنید این را؟ خوب، هنگامی که یکی از همکلاسی‌های من در یک زمان بسیار کوتاه به اتاق من آمد، او داخل شد و به اتاق من خیره شد و با تعجب پرسید و گفت: "اتاق شما به نظر می‌رسد یک فروشگاه آب نبات است، و بدتر اینکه برای من یادآور سمبولد، خواهر من است!". من نمی‌دانستم چگونه به آن واکنش نشان دهم. به اطراف خود نگاه کردم ... بله! اتاق صورتی بود، در همه جا. کابینت، پرده، قفسه‌ها و بسیاری از چیزهای من صورتی بود. در حقیقت، من یک جین صورتی با صندل صورتی پوشیده بودم. من آن را به صورت آگاهانه انجام ندادم. من فقط تمام چیزهای زیبا را از فروشگاه برداشتم. پس چرا بیشتر دختران فقط مایل به صورتی هستند؟ من مطمئن هستم که یک پسر هیچکدام از چیزهایی که من خریدم را نخواهد خرید. شاید پاسخ این است که ما ساخته زیست شناسی خود هستیم.


چرا علاقه دختران به صورتی خیلی زیاد است؟

به گفته دانشمندان، توضیح ساده این که چرا دختران صورتی را بسیار زیاد دوست دارند، به دلیل این است که از زمان ماقبل از تاریخ، نقش یک زن جمع آوری مواد غذایی بوده است و انواع توت‌ها به عنوان مواد غذایی اصلی، همراه با دیگر محصولات موجود در طبیعت، در آن زمان به حساب می‌آمدند. میوه‌ها، به خصوص انواع توت‌ها، اغلب رنگ‌های بنفش، قرمز یا صورتی داشتند. دانشمندان از این نظریه حمایت می‌کنند که زنان قابلیت تشخیص رنگ بهتری نسبت به مردان دارند تا بتوانند نقاط غرق در گیاه سبز را که ممکن است از نظر روانشناختی سخت به نظر برسند را تشخیص داده و تا قرن‌ها قرمز و صورتی را انتخاب کنند. همچنین، زنان به راحتی احساسات خود را بیان می‌کنند و هنگامی که یک خانم پریشان می‌شود، گونه‌هایش به نظر می‌رسد پرخون شده و رنگ پوست به سایه‌های قرمز تغییر می‌کند. صورتی رنگ سایه‌ای از قرمز است. هنگامی که یک کودک بیمار است، پوست صورتش قرمز مایل به زرد است. زنان در کشف سرنخ‌های ظریف و غیر مستقیم نسبت به مردان بسیار صریح‌تر هستند و بیشتر با احساسات هماهنگ هستند. از آنجایی که زنان عمدتا تهیه کننده غذا هستند، به سایه‌های صورتی و قرمز حساس هستند. از زمان‌های قبل، رنگ صورتی با زیبایی و حساسیت همراه است.
 

بیشتر بخوانید: نیروی رنگ‌ها و معانی آنها


همانطور که قبلا اشاره کردم، به طور سنتی، اکثر والدین تمایل دارند که اتاق دختر بچه خود را با صورتی تزئین کنند، زنها از قبل اوایل دوران کودکی به طور غریزی همه چیز خود را صورتی انتخاب کرده و از چیزهای صورتی خریداری می‌کنند. با این حال، همین پدیده کمتر در زنانی دیده می‌شود که رنگ اصلی را نمی‌شناسند. این توضیح می‌دهد که چرا زنان با اسباب بازی‌های جو به عنوان دخترهای کوچک بازی کرده و در سال‌های نوجوانی با آنها می‌خوابیدند ، و نسبت به علاقه‌ای که به صورتی داشتند، این موضوع کمتر بود.


چرا تمایل پسران به آبی خیلی زیاد است؟

با این حال، تحقیقات دیگری نشان می‌دهد که هر دو مردان و زنان از لحاظ زیست شناختی آبی را ترجیح می‌دهند، اما مردان تمایل خاصی نسبت به صورتی ندارند. آبی آسمان و آبی روشن در عصر حجر نشان می‌دهد که نشانه‌های خوبی برای زندگی بشر است. با این حال، زنان با توجه به مشاهدات هنوز نسبت به صورتی بیشتر مشتاق هستند. بر اساس مشاهدات انجام شده در این مطالعه، حتی هنگام انتخاب سایه‌های آبی، آنها را ترجیح می‌دهند که دارای رنگ‌های صورتی و بنفش باشند. هر کجا که در این عصر مصرف گرایی، حداکثر محصولاتی که برای خانم‌ها طراحی شده‌اند، در سایه‌های قرمز و صورتی تولید می‌شوند و این تفکر را تقویت می‌کنند. زنان به رنگ بسیار حساس هستند و به راحتی تفاوت‌های رنگی در سایه‌های همان رنگ را می‌بینند. این برای من یادآور عروس‌هایی است که همیشه در مورد رنگ سفره، گل، قوری و هر چیز دیگری سخت‌گیر هستند.

بنابراین، توجیه انتخاب رنگ با هر ترجیح ژنتیکی کم است و به دلیل تفاوت جنسیتی بین نقش یک مرد و یک زن در جامعه از زمان ما قبل تاریخ، به دلیل آنکه توسط نظریه‌پردازان جهان منتشر شده است، صرفا دارای دلیل روان شناختی است. این حتی مربوط به زمانی هم نیست که همه فرهنگ‌های زنانگی متضاد صورتی بودند. آیا حالا دوستان فمینیست من از صورتی ناراحت هستند؟

خواهر من یکی از آن چند دختری است که در اتاق آبی رشد کردند، در حالی که من هنوز هم دوست‌دار صورتی و قرمز هستم. همانطور که گفتم بیشتر دختران، نه همه، صورتی را دوست دارند. من فکر می‌کنم که زنان با شکستن مفهوم کلیشه‌ای از نقش زن، بیشتر انتخاب‌های فردی دارند که به صورتی محدود نمی‌شوند. بله، این یک رنگ خوب است، اما رنگ‌های دیگری نیز هستند. این به این معنا نیست که این رنگ مورد علاقه هر دختری است. اتاق من ممکن است صورتی باشد اما احتمالا به این دلیل است که همه چیزهای زیبا به رنگ صورتی هستند. بله، برای روشن شدن این نکته، من می‌خواهم در یک خانه با اتاق های کاملا سفید، با یک طرح مینیمالیزم زندگی کنم. آیا هنوز هم خیلی زنانه است؟

 

منبع: راسخون

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان