مشکل سکه فروش‌ها با بانک مرکزی

خبرگزاری تسنیم: قاسم نوده فرهانی ظهر امروز (20 آذر) در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، اظهار داشت: اگر با علم روز پیشروی نکنیم، به طور حتم عقب مانده هستیم، صنف شما نیز صنفی است که باید اطلاعات روز دنیا حرکت کند، زیرا وابسته به قیمت جهانی طلا هستید.

نوده فرهانی افزود: به گفته کارشناسان از 77 میلیارد دلار نقدینگی در دنیا 460 میلیون دلار سهم خاورمیانه است که اگر اصناف از علم و اطلاعات یکدیگر استفاده کنند به طور حتم نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

وی با تقدیر از تاسیس دانشگاه طلا و جواهر، افزود: 5 دانشگاه در حوزه اصناف در حال فعالیت هستند و مرکز آموزش علمی کاربردی اصناف نیز در دستور کار است.

آیت محمدولی رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، نیز در این مراسم اظهار داشت: دلیل ایجاد این پایگاه، در فضای مجازی سایتی به اسم اتحادیه فعالیت داشت و تبلیغاتی در فضای مجازی شد که به گردن اتحادیه افتاد و مجبور به تاسیس پایگاه اطلاع رسانی به نام اتحادیه برای سر و سامان دادن این وضعیت شدیم.

وی با بیان اینکه کمتر از یکسال است که این سایت فعالیت خود را آغاز کرده و امروز به صورت رسمی رونمایی شد، گفت: امید داریم تا این سایت باری از دوش فعالان این صنف بردارد و اطلاعاتی که متخصصان و افراد خارج از این صنف نیاز دارند را در اختیار داشته باشند.

محمدولی درباره بحث ارزش افزوده، گفت: به دنبال مذاکرات صورت گرفته منتظر طرح این موضوع در صحن علنی مجلس هستیم. وی درباره دانشگاه اتحادیه طلا، توضبح داد: مجوز دانشگاه به دلیل عدم وجود محل مناسب، ابطال شده بود، اما با زحمات اعضای اتحادیه مجوز دانشگاه مجدد اخذ شد و ثبت نام نیز از بهمن ماه 97 آغاز خواهد شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر، ادامه داد: اقدام دیگر اتحادیه که طی این مدت انجام شده، به صورت رسمی در بحث کمیسیون تخصصی اقدام شده و این کمیسیون شکل گرفته و در بحث اجرت، درصد و ... بررسی و جلساتی برگزار شده است.

محمدولی در ادامه به مشکلات واحد‌های سکه فروشی اشاره و تصریح کرد: در زمینه فروشندگان سکه با مشکلاتی با بانک مرکزی مواجه هستیم و علی رغم تلاش اتحادیه تاکنون موفق به برگزاری جلسه‌ای در این خصوص با بانک مرکزی نبوده ایم.

وی گفت: واحد‌های سکه فروشی با مجوز اتحادیه فعالیت می‌کنند، ولی هر از چند گاهی نامه پلمپ آن‌ها از سوی آگاهی و شهرداری و ... می‌رسد که باید تعطیل شوند و از بانک مرکزی مجوز بگیرند.

محمدولی ادامه داد: طبق قانون، واحد‌های صنفی باید از اتحادیه‌های همان صنف مجوز فعالیت را بگیرند و برهمین اساس هم سکه فروشی‌ها از این اتحادیه مجوز گرفته اند.

گفتنی است، سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر به نشانی www.estjt.ir از امروز (20 آذر) به صورت رسمی با حضور رییس اتحادیه طلا و جواهر، اعضای اتحادیه و اصحاب رسانه رونمایی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان