آداب غذا خوردن ۳

در ادامه آداب غذا خوردن می خواهیم درباره ابزار غذا خوری و نحوه استفاده از آنها را یادآوری کنیم .

در ادامه آداب غذا خوردن می خواهیم درباره ابزار غذا خوری و نحوه استفاده از آنها را یادآوری کنیم .

نحوه استفاده از کارد :

با بازوان چسبیده به پهلو با دست راست دسته کارد را میان انگشت شست و انگشت سوم نگاه دارید طوری که انگشت سبابه در روی دسته نزدیک به تیغه کارد قرار گیرد . در این حالت به طور کامل به کارد مسلط هستید . هرگز غذا را با کارد به دهان نبرید . کارد و چنگال را در مشت نگیرید . موقع صحبت کردن آنها را در هوا پرواز ندهید . کارد را بادست راست و چنگال را با دست چپ بگیرید .
تاحد ممکن از چنگال به جای قاشق استفاده کنید مگر برای صرف سوپ و آش . برای دسر قاشق غذاخوریتان را بکار نگیرید . نان را در کنار بشقاب غذاخوری یا در بشقاب کناری که برای اینکار گذاشته شده قرار دهید و هر بار تکه خیلی کوچکی از آنرا ببرید . نان را فشار انگشت در دهان جای ندهید .
اگر از کره برای مالیدن روی نان استفاده می کنید , با سر کارد تکه ای کوچک در بشقاب تان بگذارید و از آن صرف کنید .
اگر کارد یا چنگال از دست تان افتاد , اهمیتی ندهید و از میزبان تقاضای یکی دیگر کنید . خم شدن شما در سر میز باعث زحمت افراد کنار دستی تان می شود .

پربازدیدترین ها:

آداب غذا خوردن 3

نمکدان : سر سفره غذا بهتر است اگر نمدان , فلفل دان و … دور از شما قرار دارد از دیگران بخواهید که آنها را به شما بدهند تا مجبور نشوید دست و بازویتان را جلوی صورت و بینی اطرافیان دراز کنید . ضمنا در حالت برعکس نمکدان و فلفلدان را به دست او ندهید , بلکه در پیش او قرار دهید در برخی فرهنگها این عمل بد شگون تلقی می شود .

برای غذاهای مشترک , وسایل لازم را در کنار آنها قرار دهید تا میهمان از قاشق و چنگال شخصی استفاده نکند . در پایان غذا کارد و چنگال را به موازات هم روی بشقاب بگذارید . این علامتی است که از خوردن دست کشیده اید .

آداب غذا خوردن 3

قاشق یا چنگال : سر سفره هیچ چیز زننده تر از این نیست که خانم یا آقایی برای جادادن قاشق پر در دهان آن را تا آخرین حد باز کرده و سپس با گونه های برآمده شروع به جویدن کند . شاید بهتر باشد غذا را با چنگال صرف کند تا لقمه ها کوچکتر باشد .

صدا : باید مراقب بود از برخورد قاشق یا چنگال با دندان ها صدایی به گوش نرسد خیلی ها در مقابل اینگونه صداها حساسیت دارند .

آداب غذا خوردن 3

دستمال سفره

دستمال سفره را پس از صرف غذا تا نکنید . بلکه فقط جمع کنید و در کنار بشقاب قرار دهید . با دستمال سفره فقط دست و دهانتان را پاک کنید نه بینی تان را یا عرق پیشانی تان را . دستمال سفره را بعد از نشستن در پشت میز غذاخوری به آرامی باز کرده و روی زانوهای خود قرار دهید . چنانچه سالمندی باشد که دستش لرزش داشته باشد و یا بچه ای که غذا را به روی لباسش ممکن است بریزد , می توان دستمال را به یقه پیراهن آویزان کرد .
اندکی بعد از نشستن , دستمال سفره را به آرامی باز کنید اگر اندازه آن کوچک باشد تمام آنرا روی پاهای خود بیندازید اگر اندازه اش بزرگ باشد نصف آن را باز کنید و به روی پاهای خود بیندازید بصورتی که خط آن روبروی شما قرار گیرد .
همانطوری که گفته شد دستمال سفره را روی زانوهای خود پهن کنید هیچگاه آنرا به کمر نبندید و یا به یقه پیراهن خود آویزان نکنید .
اگر کراوات زده اید به هنگام غذا خوردن آنرا به پشت شانه های خود نیندازید .

آداب غذا خوردن 3

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان