وزیر خبر داد؛ استمرار عرضه خود با قیمت نزدیک به حاشیه بازار

رضا رحمانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای مبنا قرار گرفتن قیمت خودرو نزدیک به حاشیه بازار اعلام کرد که این تصمیم از سوی خودروسازان گرفته شده است و قرار بر این خواهد بود که عرضه خودروها با قیمت نزدیک به حاشیه بازار تداوم و استمرار داشته باشد

رضا رحمانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای مبنا قرار گرفتن قیمت خودرو نزدیک به حاشیه بازار اعلام کرد که این تصمیم از سوی خودروسازان گرفته شده است و قرار بر این خواهد بود که عرضه خودروها با قیمت نزدیک به حاشیه بازار تداوم و استمرار داشته باشد.
رضا رحمانی در ادامه صحبت های خود اضافه کرد، در حال حاضر بازار مبنای قیمت گذاری اتومبیل قرار نگرفته است و این راهکاری خواهد بود که شرکت های خودروساز داخلی انتخاب کرده‌اند تا نزدیک به قیمت حاشیه بازار به عرضه محصولات خود بپردازند و این جریان در حال حاضر استمرار دارد و مقرر شده است که خودروسازان در هر بار عرضه، قیمت را پنج درصد پایین تر از قیمت های قبلی ارائه کنند. حال در پاسخ به این سوال که که چرا این موضوع بسیار مهم که از سوی بسیاری کارشناسان در ماه‌های گذشته نیز مطرح شده بود، پیش از این اجرایی نشده است. در این خصوص لازم به ذکر خواهد بود که باتوجه به شرایط موجود، در زمان متناسب تصمیم گیری شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که به طور کلی دو نوع خودرو وجود دارد که قیمت گذاری دسته اول مجوز شورای رقابت را نیاز دارد و دسته دوم خارج از این مقوله خواهد بود، حال قیمت هایی که در روزهای گذشته از سوی شرکت های خودروساز داخلی برای برخی از محصولات آنان ارائه شده است، مربوط به خودروهای خارج از مجوز شورای رقابت خواهد بود و قیمت گذاری آنان به کارگروه تنظیم بازار واگذار شده است.
رضا رحمانی در پایان صحبت های خود اعلام کرد که اقلام زیادی در کشور تولید می شود که ظرفیت های مناسبی برای آن وجود دارد و حجم قابل توجهی از آنها در برخی رشته‌ها بیش از نیاز داخل است، به همین دلیل باید بازارهای صادراتی را جدی گرفت و در برخی رشته‌ها از جمله خودروسازی همچنان به قطعات خارجی نیاز وجود دارد، در همین خصوص بنا به گفته مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال در حمایت از تولید ملی، باید برای همه آنها برنامه جدی و تولید داخلی داشته باشیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان