چطور برای سفر ۳ روزه به باتومی برنامه ریزی کنیم؟

شهر باتومی یکی از زیباترین شهرهای ساحلی گرجستان است. بنابراین برنامه سفر ۳ روزه به باتومی را برای شما در مجله الی گشت آماده نموده ایم تا اگر قصد سفر به این شهر را دارید، بتوانید از این برنامه راهنمایی بگیرید

چطور برای سفر 3 روزه به باتومی برنامه ریزی کنیم؟

برنامه سفر 3 روزه به باتومی

شهر باتومی یکی از زیباترین شهرهای ساحلی گرجستان است. بنابراین برنامه سفر 3 روزه به باتومی را برای شما در مجله الی گشت آماده نموده ایم تا اگر قصد سفر به این شهر را دارید، بتوانید از این برنامه راهنمایی بگیرید. برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در این شهر به سایت الی گشت مراجعه کنید و پس از ورود به شهر، به دیدن جاذبه هایی که برایتان در سفر 3 روزه به باتومی معرفی کرده ایم بروید.

سفر 3 روزه به باتومی

روز اول – بازدید از شهر باتومی

پس از ورود به باتومی و زمانی که چمدان خود را در هتل باز کردید. صبحانه ای مفصل از میان بهترین صبحانه های باتومی سفارش دهید و خود را برای اولین روز گردش در سفر 3 روزه به باتومی آماده نمایید. در این شهر، جاذبه های متعددی وجود دارد که به شما توصیه می کنیم به دیدن تک تک آن ها بروید. در این میان پیشنهاد اول ما دیدن کل شهر از نمایی بالا و آشنا شدن با افق شهری و کلیتی از شهر باتومی است. در این صورت تصور بهتری در سفر 3 روزه به باتومی از این شهر خواهید داشت و برای پیدا کردن خیابان ها و آدرس ها شاید بهتر عمل کنید.

برای اینکه شهر باتومی را از ارتفاع ببینید، چندین پیشنهاد برای شما داریم که اولین آن سوار شدن تله کابین آرگو (Argo) خواهد بود. این تله کابین شما را به سمت پانورامای زیبا از شهر هدایت می کند و در حال حاضر 10 لاری هزینه دارد. جدای از این یکی از جاذبه های مهم و مطرح باتومی به نام صومعه سامبا (Sameba Monastery) در بالای تپه قرار گرفته است. شما می توانید تا این مکان تاکسی گرفته و از بالای تپه نمایی از شهر را تماشا کنید. جدای از این ها، بسیاری از گردشگران و توریست های باتومی هم نظرند که تماشای نمای این شهر در سفر 3 روزه به باتومی از ساحل ماخینجوروی (Makhinjauri) بسیار بهتر و زیباتر است. در مجموع دیدن شهر از ساحل را به شما پیشنهاد می دهیم چرا که پس از آن می توانید به دیدن جاذبه های دیگری که در نزدیکی شهر باتومی قرار دارند، همانند پارک ملی متیرالا (Mtirala National Park) بروید.

تله کابین آرگو (Argo)

پس از آن بعد از ظهر خود را به سمت خیابان ها و کافه های باتومی حرکت کنید. کمی از نزدیک با این شهر زیبای تفلیس آشنا شوید. خود را به خیابان های اصلی محدود نکنید. امنیت در این شهر بالاست. در نتیجه وارد خیابان های کوچکتر و فرعی شوید تا بتوانید کافه ها و رستوارن های محلی با حال و هوای دنج تری پیدا کنید. در بسیاری از محله هایی که خانه هایی مربوط به قرن نوزدهم و تاریخی دارند، رستوران های خوبی پیدا خواهید نمود. یکی از آن ها، خیابان کوتایسی (Kutaisi) است که در آن شما می توانید بخشی از دریای سیاه ترکی (Karadeniz) را ببینید. از جاذبه های درون این خیابان، یک مسجد قدیمی، رستوران ترکی به نام لوکانتاسی (lokantasi)، کافه تریاها، فروشگاه ها، باشگاه های شبانه، کافه های آلمانی و رستوران مشهور گرجی به نام Chemoikhede Genatsvale وجود دارد. پس از صرف شام برای استراحت به هتل بروید.

سفر 3 روزه به باتومی-خیابان کوتایسی

روز دوم – بازدید از طبیعت اطراف این شهر

باتومی می تواند در هر فصل لذت ببرد، بنابراین حتی زمانی که شما نمی توانید در دریا یا حمام آفتاب در ساحل شنا کنید، باتومی به شما اجازه خسته شدن نمی دهد. شهر باتومی از جمله شهرهایی است که به دلیل قرار گرفتن در میان طبیعت و عرض جغرافیایی در هر فصلی بسیار زیبا جلوه می کند. در زمستان می توانید از نمای پر از برف کوه ها که از خیابان ها معلوم است لذت ببرید و حتی برای تفریحات زمستانی به سمت کوه های قفقاز حرکت کنید. در فصل های گرم می توانید انواع تفریحات ساحلی را انجام دهید. اگر شنا کردن در دریا را دوست ندارید، می توانید به دیدن باغ ها و پارک های اطراف بروید. گاهی در طول روز حتی از خیابان ها نیز می توانید قله کوه البروس را در دوردست ها ببینید.

سفر 3 روزه به باتومی- جنگل بوتانیکال باتومی

جنگل درختان ساکورا در نزدیکی هتل رادیسون یکی از دیگر جاذبه های طبیعی این شهر است. اگر برنامه سفر 4 روزه به باتومی را در فصل بهار می چینید، می توانید شکوفه های درختان را ببینید. همچنین مجسمه و یادمان پدر گرجستان در نزدیکی این باغ قرار دارد که می توانید از آن بازدید کنید. پس از آن و بعد از ناهار به سمت باغ بوتانیکال باتومی بروید و از دیدن این باغ زیبا در هر فصلی از سفر لذت ببرید.

اگر در این روز همچنان وقت داشتید، می توانید به قایق سواری یا کروز دریا بروید. اگر به دیدن موزه علاقه مندید، موزه تکنولوژیکی باتومی که برای برادران نوبل بوده است را از دست ندهید. این موزه راجع به قرن نوزدهم و صنعت نفت در آن دوره است.

کروز باتومی

روز سوم – گشت و گذار در میدان ها و بلوار های شهر

خیابان اصلی باتومی در سال 1884 ساخته شده و تا ساحل امتداد دارد. در این بلوار قدم بزنید و از مناظر و نماهای پیش رویتان لذت ببرید. در طول روز به دیدن میدان های اصلی شهر با بناهای قرن نوزدهمی که آن ها را احاطه کرده اند، بروید. در میدان اروپا قصر قدیمی باتومی با ساعت بزرگ بالای آن را خواهید دید. مجسمه مده آ در وسط میدان ساخته شده است. مده آ یکی از شخصیت های افسانه ای و زنی گرجستانی بود که در افسانه های یونانی از آن یاد می شود. پس از آن به دیدن میدان پیازا بروید. در این میدان احساس می کنید که وارد یکی از میدان های ایتالیا شده اید. چرا که بسیار شبیه به بناها و میدان های ایتالیا است. این میدان مکانی عالی برای پیدا کردن بهترین رستوران ها و کافه ها است. همچنین تماشای موسیقی زنده در ساعت 3 بعد از ظهر را در این مکان از دست ندهید. پس از تاریک شدن هوا و غروب خورشید به سمت انتهای بلوار اصلی و خط ساحلی حرکت کنید. در اینجا می توانید به دیدن دو مجسمه و المان علی و نینو بروید. دیدن این مجسمه ها در شب به دلیل نورپردازی زیباتر است.

میدان اروپا در باتومی

در طول سفر خوردن غذاهای محلی گرجستان یا بهترین غذاهای گرجستان را از دست ندهید. در این کشور اکثر غذاهای هنوز با محصولات ارگانیک و طبیعی پخته می شوند. در نتیجه غذایی سالم و مقوی و البته بسیار خوشمزه را در سفر 3 روزه به باتومی خواهید داشت. از این بابت به هیچ عنوان نگران نباشید. ذائقه مردم گرجستان به ذائقه ایرانی بسیار نزدیک بوده و غذاهای نونی بسیار خوشمزه ای را با قیمت های مناسب و ارزان پیدا خواهید نمود. در هر کافه محلی و رستورانی می توانید غذاهایی همانند خاچاپوری، ادجارین، بورانو (borano)، چیربولی (chirbuli) که برای صبحانه عالیست، سینوری (sinori) برای ناهار و میان وعده و بسیاری از شیرینی های محلی برای دسر همانند شیرینی هایی به نام باقلوای گرجستان (baklava) و شاکارلاما (shakarlama) را حتما امتحان کنید. پنیر یکی از مواد اصلی غذاهای گرجی است بنابراین اگر فکر می کنید که نمی توانید زیاد پنیر بخورید به سراغ غذاهایی بروید که با سبزیجات و نان پخته می شود و در آن از پنیر استفاده نشده باشد.

سفر 3 روزه به باتومی-غذاهای گرجی

در نهایت در روز آخر به تماشای غروب دل انگیز در اسکله های زیبای باتومی بگذرانید. قبل از اینکه سفر خود را به پایان برسانید، تجربه رمانتیک دیدن چنین منظره ای را با همراه خوردن نوشیدنی داغ از دست ندهید. این کار چنان حال و هوایی دارد که حتی در پایان تمام روزهای سفر به شما پیشنهاد می دهیم که به اسکله نزدیک به هتلی که در آن اقامت دارید بروید.

سفر 3 روزه به باتومی-غروب

حمل و نقل در باتومی

در گرجستان و شهرهایی مانند باتومی، تفلیس و در مجموع تمام شهرهای این کشور، وسیله نقلیه عمومی همانند ون وجود دارد که به آن ها مارشروتکا می گویند. کرایه هر مسیر مارشروتکا از شهر تفلیس تا باتومی یا برعکس برای هر نفر 20 لاری است که حدود 6 ساعت این سفر طول می کشد. در برنامه سفر 3 روزه به باتومی اگر از تفلیس به سمت این شهر راهی شدید، می توانید این وسیله نقلیه را سوار شوید. هر چند که این وسیله، ماشین راحتی نیست. صندلی های خوبی برای چنین سفرهایی ندارد و البته در طول راه بسیار توقف می کند. بنابراین اگر فکر می کنید که با مشکلاتی همانند زانو درد، گردن درد یا در مجموع بدن درد مواجه می شوید یا به دنبال سفری راحت تر هستید، بهتر است قید این نوع ماشین را بزنید. این وسیله نقلیه برای جوانان و کسانی که بک پکری سفر می کنند، مناسب است.

اگر قطار سوار شوید، می توانید از بین قطارهای درجه یک با قیمت 40 لاری برای کابین های دو نفره، قطار درجه دو برای 23 لاری برای کابین های چهار نفره و قطارهای درجه سه با مبلغ کرایه 13 لاری برای صندلی یکی را انتخاب کنید. همچنین قطارهای سریع السیر نیز قابل خریداری هستند که در مدت زمان کمتری به مقصد می رسند. برای مقصد های بین باتومی و تفلیس از مرکز این دو شهر می توانید قطار سوار شوید. قطار تفلیس در ساعت 6 بعد از ظه به مقصد باتومی حرکت می کند و مسیر برعکس آن از باتومی به تفلیس در ساعت 16:35 حرکت می کند که ساعت 10 شب می رسد. قیمت کرایه برای ماشین های مارشوتکاس درون شهری، 40 تتری است. اگر اتوبوس را برای حمل و نقل درون شهری انتخاب می کنید، می توانید بلیط اتوبوس را از راننده خریداری کنید. قیمت بلیط اتوبوس 80 تتری برای دو ایستگاه خواهد بود.

منبع: georgiantour.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان