معرفی تاریخی ترین هتل های جهان

شعار بیشتر هتل ها در سراسر جهان این است که بهترین و مدرن ترین امکانات را در اختیار مسافران و مراجعانی که آن ها را برای اقامت انتخاب کرده اند، ارائه می گذارد

معرفی تاریخی ترین هتل های جهان

تاریخی ترین هتل های جهان

شعار بیشتر هتل ها در سراسر جهان این است که بهترین و مدرن ترین امکانات را در اختیار مسافران و مراجعانی که آن ها را برای اقامت انتخاب کرده اند، ارائه می گذارد. حتی گروه های بزرگی که در صنعت هتلداری دارای هتل های زنجیره ای هستند، شعارشان این است و مفتخر به این امر هستند که هتل های بسیاری را در سراسر جهان را از اول می سازند و تاسیس می کنند اما شده است که تا به حال به اقامت در تاریخی ترین هتل های جهان فکر کنید؟ بیشتر این هتل های قدیمی حتی دارای پیشینه ای تاریخی نیز هستند که همین امر می تواند به افرادی که در آن اقامت می کنند، تجربه ‌ای به یاد ماندنی و متفاوت هدیه دهد. ما امروز در الی گشت می خواهیم تا تاریخی ترین هتل های جهان را شناسایی کرده و مورد بررسی قرار دهیم پس، در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخی ترین هتل های جهان

هتل کلایدون هاوس، انگلیس ؛ Cliveden House

اولین هتلی که می خواهیم از میان هتل هایی که در میان تاریخی ترین هتل های جهان قرار گرفته است به شما معرفی نماییم، هتل کلایودن در باکینگهام شایر کشور انگلیس است. هتل کلایودن هاوس در کرانه ی رود بسیار معروف تیمز و در باکینگهام شایر (Buckinghamshire) قرار گرفته است. این عمارت که در حال حاضر تبدیل به هتل شده است، در گذشته جایگاهی برای دوک ‌ها، کنتس ‌ها، ارل‌ ها، شاهزاده ‌ها و خاندان سلطنتی آستور بوده است و آن ها در این عمارت زندگی کرده ‌اند و در حال حاضر هم تبدیل به یکی از هتل های این منطقه شده است.

نکته ای که درباره ی این هتل وجود دارد و جالب توجه است این هست که، تقریباً هر پادشاه انگلیسی از زمان جرج اول در این عمارت اقامت داشته اند. تزئینات این هتل که همگی با مراقبت و چینشی خاص از همان زمان باقی مانده اند عبارتند از؛ دیوارهای زر ورقی، زره‌ های جنگی و پله های مخصوص تراشیده شده از چوب ماهوگانی.

به نظر می رسد که اگر اجزای این هتل می توانستند به سخن بیایند، داستان های زیادی برای گفتن داشته باشند! به هر حال این عمارت امروزه تبدیل به یک هتل مجلل و خاص شده است و افراد از هر کجای جهان با پرداختن مبلغ مشخص شده از طرف هتل می توانند در آن اقامت کنند و لازم نیست تا پادشاه باشند و یا نسبت خاصی با کسی داشته باشند.

هتل کلایدون هاوس، انگلیس ؛ Cliveden House

هتل نیشیاما اونسن کیونکان، ژاپن ؛ Nishiyama Onsen Keiunkan

هتل بعدی که می خواهیم از بین تاریخی ترین هتل های جهان به شما معرفی نماییم، هتل نیشیاما اونسن کیونکان در کشور ژاپن است. این هتل ژاپنی که در استان یاماناشی ژاپن قرار گرفته است، هتلی 4 ستاره است که در ساختمانی تاریخی ایجاد شده است. هتل نیشیاما اونسن کیونکان (Nishiyama Onsen Keiunkan) در ژاپن یکی از قدیمی‌ ترین هتل ها در سراسر جهان است که در سال 705 میلادی تأسیس شد.

یکی از نکات جالبی که درباره ی این هتل وجود دارد این است که این عمارت ژاپنی از زمان ساخته شده خود تا به الان، بین 52 نسل یک خاندان دست به دست چرخیده است! با این که این شجره نامه و قدیمی بودن این هتل بسیار جذاب و تحریک کننده برای بازدید از یک هتل و یا مکان است اما این ها به تنهایی عامل جذابیت و مشهور شدن این هتل نیستند. این هتل به خاطر موقعیت منحصر به فرد و فوق العادش در بالای کوه و چشمه های آبگرمی که هزاران لیتر آب معدنی داغ را به بیرون پمپ می‌ کنند، محیط سر سبز و بکر آن و بسیاری از عوامل دیگر، در کنار محیط پر از صلح و آرامش آن دلیل اصلی انتخاب این هتل به عنوان یکی از تاریخی ترین هتل های جهان توسط گردشگران برای اقامت شده است.

شما در این هتل می ‌توانید در مسیری قدم بگذارید که سامورایی ‌ها و شوگان ‌های افسانه‌ ای از آن‌ عبور کرده ‌اند و از آبگرمی لذت ببرید که بیش از هزاران سال است که در این چشمه ها می جوشند و مورد استفاده ی افراد مختلف بوده است.

هتل نیشیاما اونسن کیونکان، ژاپن ؛ Nishiyama Onsen Keiunkan

هتل کاخ رامباغ، هند ؛ Rambagh Palace

این هتل یکی دیگر از تاریخی ترین هتل های جهان در قاره ی آسیا است که در زمره ی معروف ترین ها هم قرار گرفته است. هتل کاخ رامباغ (Rambagh Palace) در کشور هند می باشد. این هتل در واقع یکی از عمارت های با شکوه هندی بوده است که در گذشته خانه ی مهاراجه جایپور بوده است و در سال 1835میلادی ساخته شده. فکرش را بکنید، به هند سفر کنید و در خانه ای که خانواده ی مهاراجه اقامت می کرده اند، برای مدتی مستقر شوید و همانند آن ها از امکانات بی نظیر این اقامتگاه استفاده نمایید!

این مجموعه کاخ مجلل 19 هکتاری که امروزه آن را همانطور که متوجه شده اید تبدیل به یک هتل نموده اند، هنوز هم شکوه و زیبایی گذشته‌ را درخود حفظ کرده است. این کاخ سابق و هتل فعلی محل استقرار بسیاری از بزرگان تاریخ در هر زمینه ای بوده است. به طور مثال در سوئیت‌ های این هتلریال شاهزاده چارلز و یا جکی کندی اقامت داشته اند.

از جمله ی چشم اندازهایی که در این هتل نصیب شما می شود این است که می توانید صرف چای بعد از ظهری در تراس و بازی کریکت در میان طاووس ‌ها یا تماشای غروب خورشید به همراه یک نوشیدنی در باغ‌ های اینجا می‌ تواند تجربه ‌ای بی‌ همتا را داشته باشید. درباره ی این هتل یکی از نکاتی که وجود دارد و جالب است این مورد است که این کاخ به عنوان یک شکارگاه مورد مرمت واقع شده بود اما،در سال 1925 میلادی از از کاخ مهاراجه ها تغییر کاربری داد.

هتل نیشیاما اونسن کیونکان، ژاپن ؛ Nishiyama Onsen Keiunkan

هتل امپریال توکیو، ژاپن ؛ Imperial Hotel Tokyo

امپریال هتل توکیو (Imperial Hotel Tokyo) یکی از تاریخی ترین هتل های جهان است که در سال 1890 میلادی آغاز به کار کرد و توسط یک معمار مشهور آمریکایی به نام فرانک لوید رایت (Frank Lloyd Wright) طراحی شد. البته این هتل زیاد هم به نسبت دیگر هتل ها تاریخی نیست اما به هر حال این هتل هم در زمره ی هتل های تاریخی دسته بندی می نماییم.

این هتل ژاپنی برای بارها نمای بیرونی و اصلیش مورد تخریب قرار گرفته است و پس از آن نیز مجددا بازسازی قرار گرفت. از جمله نکات بارز در طراحی و تزئینات داخلی این هتل به کار رفته است این است که تالارهایش هنوز هم شاخصه‌ های مهمی از دوران اولیه را در خود نگهداری کرده اند و هنوز هم حال و هوای قرن 18 میلادی ژاپن که از سنتی به سمت مدرنیته در حرکت بود را در خود دارد. در این هتل می توانید از تماشای کاشی ‌های سفالی و چینی ‌های بی ‌قیمت و بسیار ارزشمندش لذت ببرید.

این هتل برای اولین بار در جنوب قلمروی کاخ سلطنتی و به درخواست قشر اشرافی هتل ساخته شد. اتاق های این هتل در ساختمان اصلی و عمارت خیره کننده ی این هتل واقع شده اند و بسیاری از آن ها چشم انداز پارک هیبیا و محله ی گینزا را دارند. در این هتل می توانید تا در یک فضای تلفیقی از معماری ژاپنی و کلاسیک و طراحی آرژانتینی از اقامت خود نهایت لذت را ببرید و به چانویو که به معنای مراسم سنتی نوشیدن چای در ژاپن است، مشغول شوید.

هتل امپریال توکیو، ژاپن ؛ Imperial Hotel Tokyo

هتل کاخ کوپاکابانا، برزیل ؛ Copacabana Palace, Brazil

هتل کاخ کوپاکابانا در برزیل یکی از تاریخی ترین هتل های جهان است که در واقع سازه ‌ای آرت دکویی است که در سال 1923 میلادی درست در کنار ساحل کوپاکابانا در برزیل ساخته شد. آرت دکو در واقع یک هنر تزئینی است که دارای سبک و جنبش هنری در معماری، هنرهای تجسمی و طراحی می باشد. این سبک برای اولین بار در فرانسه و پیش از شروع جنگ جهانی اول ظاهر شد. واژه ی آرت دکو کوتاه شده ی عبارت آرتس دکوراتیفس برگرفته از نمایشگاه بین المللی هنرهای تزئینی و صنعتی مدرن است که در سال 1925 در پاریس برگزار شد.

هتل کاخ کوپاکابانا، برزیل ؛ Copacabana Palace, Brazil

شناسه ی این سبک به کارگیری اشکال هندسی دقیق و جسورانه و رنگ ‌های روشن است و آمیخته‌ ای است از نوگرایی و طراحی ‌های زینتی و گران ‌بها. این جنبش که سال‌های اوج آن دهه ی 1920 و 1930 میلادی بود؛ بر معماری، تزیینات داخلی، مُد، جواهرات و طراحی صنعتی تأثیر گذاشت. به بحث هتل کاخ کوپاکابانا باز می گردیم؛ این بنا را معماری فرانسوی طراحی کرد و ترکیبی و شما هنوز هم می توانید تا سبک‌ های اروپایی و لاتین را در سر در آن به وضوح ببینید. دلیل معروفیت این هتل به دو علت است.

اول این که این هتل با حضور در یک فیلم معروف در سال 1933 میلادی به شهرت زیادی رسید و مهمانان زیادی مانند آلبرت انیشتین، نلسون ماندلا، مرلین مونرو یا پرنسس دایانا آن را برای اقامت خود انتخاب کردند و دومین دلیل این است که این هتل در ساحل معروف کوپاکابانا قرار گرفته است. ساحل کوپاکابانا یکی از معروف ‌ترین و زیباترین سواحل نه تنها در برزیل بلکه در جهان است و در زونا سول (Zona Sul) و در شهر ریو واقع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان