صادق پور مطرح کرد؛

شورا‌ها کارمندان شهرداری نیستند که پاداش دریافت کنند/ ورود دستگاه‌های نظارتی به امور شورا‌ها، مطالبه مردمی است

رئیس منطقه یک بازرسی کل کشور گفت: شورا‌ها کارمندان شهرداری نیستند، بنابراین نباید پاداش دریافت کنند.

شورا‌ها کارمندان شهرداری نیستند که پاداش دریافت کنند/ ورود دستگاه‌های نظارتی به امور شورا‌ها، مطالبه مردمی است

شورا‌ها کارمندان شهرداری نیستند که پاداش دریافت کنند/ ورود دستگاه‌های نظارتی به امور شورا‌ها، مطالبه مردمی استبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صادق پور رئیس منطقه یک بازرسی کل کشور و بازرس کل استان تهران در هم اندیشی شهرداران و اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌های تابعه استان تهران با حوزه‌های نظارتی که امروز (چهارشنبه بیست و یکم آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: شورا‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه رفیعی دارند و 9 اصل قانون اساسی به شورا‌ها پرداخته است.

وی افزود: از نظر قانون اساسی شورای استان‌ها می‌توانند یا از طریق دولت و یا به صورت مستقیم نظرات و طرح‌های خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند، چراکه ظرفیت قانونی مناسبی برای شورای استان‌ها پیش‌بینی شده است.

بازرس کل استان تهران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌ها بستگی به خود شورای استان‌ها دارد، گفت: شورا‌های اسلامی باید از طریق شورای استان‌ها مسائل و مشکلات خود را مطرح و در صورت نیاز قوانین جدیدی وضع کنند.

وی ادامه داد: قرار بود شورا‌ها ناظر بر شهرداری‌ها باشند، اما برخی اعضای شورا‌ها وارد معامله با شهرداری می‌شوند، پیمانکار معرفی می‌کنند و وامدار اشخاص می‌شوند و جایگاهشان در نزد مردم پایین می‌آید.

صادق پور تصریح کرد: ورود مستقیم به شورا‌ها نداریم، اما در پرونده شهرداری‌ها آثاری از نفوذ و پیگیری‌های فراوان دیده می‌شود که توسط اعضای شورا صورت گرفته است.

وی افزود: شهردار‌ی‌ها مجری دستورات شورا نیستند، بلکه مجری مصوبات شورا هستند. در موضوع بازرسی‌ها و تهیه گزارش‌ها به قانون ارتقای سلامت اداری تکیه داریم.

بازرس کل استان تهران تاکید کرد: در تصمیمات شورا‌ها بازرسی‌هایی صورت می‌گیرد، این به معنای رصد رفتار آن‌ها است.

وی ادامه داد: شورا‌ها کارمند شهرداری نیستند، بنابراین نباید پاداش دریافت کنند و اگر مصوبات شورا معارض منافع عمومی باشد، طبق ماده 12 قانون حریم با شورا‌ها برخورد و گزارش تهیه می‌شود.

صادق پور با بیان اینکه شورای استان‌ها و استانداری‌ها باید رصد شوند، گفت: قرار بود امور به دست شورا‌ها تسهیل شود، اما متاسفانه شورا‌ها تک‌بعدی رشد کردند، در حالی که وظایف آن‌ها در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بود.

رئیس منطقه یک بازرسی کل کشور تصریح کرد: بسیاری از موضوعات و مسائل مغفول مانده است، بنابراین اگر دستگاه نظارتی در امور شورا‌ها ورود می‌کند، مطالبه مردمی است، چرا که انتظارات از شورا‌ها برآورده نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان