تعداد تلفات تصادفات رانندگی جهان در هر سال چقدر است؟

ایمنی وسایل نقلیه همواره جزو مهم‌ترین مباحث خودرویی بوده اما خب باید اذعان کرد وسایل نقلیه یکی از اصلی‌ترین دلایل کشنده انسان‌ها در جهان هستند. خبر جدید منتشر شده نشان می‌دهد هر سال حدود ۱.۳۵ میلیون نفر در جهان جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند که کاملاً قابل‌توجه است. برای مقایسه بد نیست بدانید جمعیت شهر کپنهاگ حدود ۱.۳۵ میلیون نفر می‌باشد.

تعداد تلفات تصادفات رانندگی جهان در هر سال چقدر است؟

ایمنی وسایل نقلیه همواره جزو مهم‌ترین مباحث خودرویی بوده اما خب باید اذعان کرد وسایل نقلیه یکی از اصلی‌ترین دلایل کشنده انسان‌ها در جهان هستند. خبر جدید منتشر شده نشان می‌دهد هر سال حدود 1.35 میلیون نفر در جهان جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند که کاملاً قابل‌توجه است. برای مقایسه بد نیست بدانید جمعیت شهر کپنهاگ حدود 1.35 میلیون نفر می‌باشد.


این خبر تکان‌دهنده را سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده است. گفته شده تصادفات جاده‌ای دلیل اصلی فوت کودکان و جوانانی با سن بین 5 تا 29 سال می‌باشد. تنها جنبه‌ی مثبت این گزارش 424 صفحه‌ای این است که نرخ مرگ‌ومیر مرتبط با جمعیت جهانی در سال‌های اخیر پایدار باقی مانده است.

Traffic Crash
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید:

این میزان مرگ‌ومیر بهای غیرقابل‌قبول حمل‌ونقل است. هیچ بهانه‌ای برای کم‌کاری وجود ندارد. این یک مشکل است که راه‌حل‌های اثبات شده‌ای دارد. این گزارش از همه‌ی دولت‌ها و شرکا می‌خواهد تلاش‌های بسیار بیشتری برای بهره‌گیری از راه‌حل‌های مناسب انجام دهند.

به عنوان قانونی کلی، ریسک مرگ‌ومیر جاده‌ای کشورهای کم‌درآمد در مقایسه با کشورهای ثروتمند حدود سه برابر بیشتر است. بالاترین ریسک مرگ‌ومیر جاده‌ای که 26.6 فوتی به ازای 100 هزار نفر است به آفریقا و کمترین میزان هم به اروپا به 9.3 فوتی به ازای 100 هزار نفر تعلق دارد. در مقایسه با گزارش قبلی سازمان جهانی بهداشت در سال 2015، آمریکا، اروپا و غرب اقیانوس آرام با کاهش میزان مرگ‌ومیر روبرو بوده‌اند.


در این گزارش آمده که عابران پیاده و دوچرخه‌سواران حدود 26 درصد از تمامی مرگ‌ومیرها را به خود اختصاص داده‌اند. این میزان مرگ‌ومیر مخصوصاً در آفریقا (44 درصد) و در مدیترانه‌ی شرقی (36 درصد) بیشتر است. همچنین موتورسواران نیز حدود 28 درصد مرگ‌ومیر را به خود اختصاص داده‌اند.


مدیرعامل بلومبرگ نیز می‌گوید:

ایمنی جاده‌ای مشکلی است که هیچ جایی به اندازه‌ی کافی جلب‌توجه نکرده و واقعاً یکی از بهترین فرصت‌ها برای حفظ جان انسان‌ها در سراسر جهان می‌باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان