مروری بر پیام‌های ناظر؛

موفقیت مداران در برگزاری مزایده/ تغییر در نرخ شیر‌خام، چند نماد را متوقف کرد

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ در آخرین روز کاری هفته، شاخص بورس تهران 882 واحد کاهش یافت تا با از دست دادن کانال 166 هزار واحد، درسطح 165 هزار و 352 واحد به کار خود در هفته جاری پایان دهد. در این روز به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس 15 نماد متوقف و هفت نماد بازگشایی شدند. طی این روز «مداران» از فروش 60 درصد سهام یک شرکت خبر داد و نماد «فرابورس» به تابلوی اول فرابورس پیوست؛ افزایش نرخ شیر خام نیز دلیلی شد تا هم نمادهای تولید کننده لبنیات نظیر «غشصفا» و «غشان» متوقف شوند و هم دامداری‌ها به شفاف سازی در خصوص این رویداد بپردازند. همچنین در پایان معاملات امروز دو نماد «شسپا» به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و «سدشت» به منظور برگزاری مجمع عمومی سالانه متوقف شدند.

«مداران»، کامیاب در مزایده: نماد معاملاتی شرکت داده پردازی ایران (مداران) با توجه به اطلاعات ارائه شده در خصوص برگزاری موفق مزایده فروش سهام، متوقف شد. در پی برگزاری مزایده فروش 60 درصد سهام شرکت توسعه ریز کامپیوتر ایران به تعداد هفت میلیون و 200 هزار سهم، شرکت تحلیل گران عصر اطلاعات سامان به عنوان برنده تعیین شد. این قرارداد به مبلغ پنج میلیارد و 900 میلیون تومان منعقد شد است که 50 درصد از مبلغ آن به صورت نقدی و مابقی طی دو سال تسویه خواهد شد.

توقف لبنی‌ها در پی افزایش قیمت شیرخام: به دنبال افزایش نرخ شیرخام و به دنبال آن تغییر قیمت محصولات در شرکتهای لبنی چند نماد از گروه محصولات غذایی متوقف شدند. در متن شفاف‌سازی این شرکت‌ها آمده است که با توجه به افزایش قیمت شیر‌خام و سایر هزینه‌های تولیدی و بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار و ابلاغیه انجمن صنایع لبنی ایران، قیمت محصولات خود را افزایش خواهند داد.

«غشصفا» خبر از افزایش قیمت شیرنایلونی، ماست و پنیر داد، بر این اساس قیمت این محصولات از چهار هزار و 154 به چهار هزار و 500 تومان افزایش خواهد یافت.

«غشان» نیز که قیمت دو محصول شیر نایلون و پنیر خود را افزایش می‌دهد، اعلام کرد که قیمت این محصولات را از چهار هزار و 330 به چهار هزار و 825 تومان خواهد رساند.

«غفارس» نیز که همچون دو نماد دیگر خبر از افزایش قیمت داده بود. میانگین قیمت این محصولات را از چهار هزار و 450 تومان به پنج هزار و 339 تومان رساند.

«غپاذر» میانگین قیمت محصولات خود را از چهار هزار و 960 به پنج هزار و 475 تومان رساند. این محصولات شامل شیر استریل و پنیر یواف و ماست بوده است.

شرکت فرابورس ایران با نماد (فرابورس) از نمادهای متوقف شده امروز بود که به دلیل لزوم ارائه توضیحات در خصوص پذیرش این شرکت در بازار اول فرابورس، بنا بر دستور ناظر متوقف شد.

توقف دو نماد فرابورسی در پی افزایش نرخ شیرخام: شرکت‌های کشت و دام قیام اصفهان و دامداری تلیسه نمونه با نمادهای «زقیام» و «تلیسه» به دلیل ارائه توضیحات در خصوص اعلام نرخ فروش شیر توسط انجمن صنایع لبنی، متوقف شدند. دلیل این توقف‌ها این بود که نرخ محاسبه شده شیرخام توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای هر کیلوگرم شیرخام کیفی تحویل درب دامداری با مشخصات درصد چربی 3.2 و بار میکروبی زیر یکصد هزار به مبلغ دو هزار تومان افزایش یافته است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970921

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان