مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران:

سازمان حمایت، قیمت لبنیات را اعلام کند

اسفنانی گفت: هنوز سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت نهایی لبنیات را اعلام نکرده است.

سازمان حمایت، قیمت لبنیات را اعلام کند

سازمان حمایت، قیمت لبنیات را اعلام کندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: قیمت شیرخام پیش از این 1570 تومان تعیین شده بود و اکنون تولیدکنندگان مواد لبنی مدعی هستند که هر کیلو شیرخام را 2100 تومان خریداری می‌کنند و گاهی بسته به کیفیت شیر بیش از این مقدار هم می‌پردازند.

وی اظهار کرد: اگر تولید کنندگان لبنیات بتوانند قیمت شیر خام را دو هزار تومان در نظر بگیرند، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می‌تواند قیمت تمام شده محصولات لبنی را هم محاسبه کند.

اسفنانی تصریح کرد: به شعب تعزیرات بخشنامه شده است که در حین رسیدگی به پرونده تخلف، دستور توقف تخلف را هم صادر کنند، چون شاهد تخلف مستمر هستیم؛ بنابراین قرار است قضات شعب تعزیرات، هنگام صدور رأی، تداوم تخلف را هم در جریمه‌ها لحاظ کنند.

وی افزود: جلسات متعددی با تولیدکنندگان مواد لبنی در تعزیرات، ستاد تنظیم بازار داشتیم همچنین جلسه‌ای با حضور دادستان کل در دادستانی در این زمینه برگزار شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: توجیه تولیدکنندگان مواد لبنی برای افزایش قیمت‌ها این است که قیمت شیرخام و مواد اولیه گران شده و لاجرم قیمت تمام شده محصولات هم افزایش یافته است، اما در جلسه با دادستان کل کشور مشخص شد که برخی مواد اولیه مانند ظروف پلاستیک ارزان شده است بنابراین قیمت محصولات هم باید کاهش یابد.

وی افزود: شب گذشته رئیس انجمن تولیدکنندگان مواد لبنی اعلام کرد که کاهش قیمت مواد لبنی شروع شده است و قیمت‌های جدید اعمال می‌شود. اگر چنین نشود، تعزیرات بر اساس اعلام تخلفی که از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شود، در چارچوب قانون برخورد می‌کند.

اسفنانی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اعلام نرخ‌های جدید تعلل دارد، زیرا حجم کار بالا است و تعیین قیمت تمام کالا‌هایی که در بازار وجود دارد توسط این سازمان انجام می‌شود همچنین اخیرا به لطف مصوبه نه چندان مطلوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر منع بکارگیری بازنشستگان، تحولات مدیریتی در این سازمان وجود داشته است و تا ساز و کار قانونی توسط مجموعه مدیریتی جدید اجرایی شود ممکن است زمان بر باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان