بیات نژاد خبر داد

برقراری بیش از ۱۰۰ هزار تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی/ وجود ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان تهران

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در شش ماهه امسال ۱۰۶ هزار مورد تماس با اورژانس اجتماعی برقرار شده است.

برقراری بیش از 100 هزار تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی/  وجود 18 مرکز اورژانس اجتماعی در استان تهران

برقرای بیش از 100 هزار تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی/  وجود 18 مرکز اورژانس اجتماعی در استان تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش بیات نژاد مدیرکل بهزیستی استان تهران در مراسم افتتاح مرکز تلفن اورژانس اجتماعی که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر گستره آسیب‌ها دغدغه‌ سطوح مختلف جامعه و مسئولان شده است، به همین دلیل گسترش خدمات اورژانس اجتماعی در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه 18 مرکز اورژانس اجتماعی در استان تهران فعال هستند، افزود: ساماندهی و پیشگیری از آسیب‌ها در اولویت برنامه‌های بهزیستی است و می‌خواهیم که از نظر روحی، اجتماعی و مالی افراد در معرض آسیب را به سرانجام خوبی برسانیم و این موضوع دغدغه مددکاران ما و کادر فعال در اورژانس اجتماعی است.

وی با بیان اینکه کارکنان بهزیستی در مقایسه با سایر مشاغل سختی کار بیشتری دارند، اما دستمزد مناسبی نمی‌گیرند، افزود: علی‌رغم پرداختی‌هایمان در ساختار‌های سازمانی بهزیستی، این‌ها حقوق نیست، بلکه کمک‌هزینه است و امیدواریم دولت توجه ویژه‌ای به این افراد داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: طی سال گذشته در سه مرکز مداخله در بحران استان تهران، 1451 مورد پذیرش انجام شد.

وی با بیان اینکه در شش ماهه ابتدایی امسال یک هزار و 107 نفر پذیرش شدند و این موضوع نشان‌دهنده گسترش کیفی خدمات است، ادامه داد: در شش ماهه امسال 106 هزار مورد تماس با اورژانس اجتماعی برقرار شد که 22 هزار تماس مرتبط و 84 هزار تماس نیز غیرمرتبط بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: همچنین در شش ماهه امسال 3 هزار و 225 مورد و در سال گذشته نیز 5 هزار و 400 مورد در خدمات سیار پذیرش شدند.

بیات‌نژاد با بیان اینکه در سال گذشته 212 هزار مورد تماس با اورژانس اجتماعی داشتیم، تصریح کرد: 56 هزار مورد از این تماس‌ها مرتبط و 155 هزار مورد غیرمرتبط بودند که باید برای افزایش آگاهی مردم از خدمات اورژانس تلاش بیشتری کنیم.

وی افزود: در حال حاضر 18 مرکز اورژانس اجتماعی در استان تهران وجود دارد که فقط 3 مرکز در سطح یک فعالیت می‌کنند.

بیات نژاد گفت: باید حداقل 15 مرکز در سطح یک فعال باشند و این امر مستلزم تزریق اعتبارات و تجهیزات است.

وی بیان کرد: گاهی نیمی یا بخشی از آسیب‌های اجتماعی کشور در استان تهران متمرکز است، اما اعتبارات این استان را در توزیع استانی مناسب نمی‌بینند، در حالی که برای اشتغال، معیشت، مسکن و درمان در تهران تا 10 برابر سایر استان‌ها هزینه می‌کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان