سردار رحیمی خبر داد

آغاز به کار دوباره پلیس نامحسوس در بزرگراه‌های پایتخت/ برخورد پلیس با نمایشگاه‌داران خودرو که در پیاده‌راه سدمعبر می‌کنند

آغاز به کار دوباره پلیس نامحسوس در بزرگراه‌های پایتخت/ برخورد پلیس با نمایشگاه‌داران خودرو که در پیاده‌راه سدمعبر می‌کنند

رئیس پلیس پایتخت از اجرای طرح طاهر و برخورد با متخلفان خودرویی خبر داد.

آغاز به کار دوباره پلیس نامحسوس در بزرگراه‌های پایتخت/ برخورد پلیس با نمایشگاه‌داران خودرو که در پیاده‌راه سدمعبر می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز (یکشنبه هجدهم آذرماه) در حاشیه برگزاری طرح طاهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ارتقای انضباط ترافیک شهری با عنوان طرح طاهر از اول هفته گذشته توسط پلیس اجرا شد.

وی افزود: این طرح با حضور تمام رده‌های پلیس در پایتخت در بزرگراه‌ها و معابر تهران بزرگ انجام خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت از احیای طرح گشت نامحسوس پلیس در بزرگراه‌های تهران بزرگ خبر داد و گفت: به منظور افزایش سرعت و سبقت‌های غیرمجاز در بزرگراه‌های پایتخت این طرح باز احیا خواهد شد و برخورد با متخلفان را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

سردار رحیمی درخصوص پارک کردن خودرو‌های فروشی توسط نمایشگاه داران در پیاده راه‌ها و در مقابل نمایشگاه‌های خودرو گفت: پیاده راه محل عبور عابران پیاده است و پارک خودرو در پیاده راه‌های مقابل نمایشگاه‌ها موجب تغییر مسیر عابران پیاده از پیاده راه به سمت سواره راه می‌شود.

وی تاکید کرد: به تمام نمایشگاه داران اعلام می‌کنم که این عمل تخلف است و پلیس با متخلفان در این حوزه برخورد خواهد کرد، چرا که پیاده راه محل عبور و مرور شهروندان پیاده راه است.

سردار رحیمی در رابطه با اجرای این طرح در پایتخت گفت: طرح ارتقای انضباط ترافیکی در تهران بزرگ که با عنوان طرح طاهر در حال انجام است، در دستور کار تمام رده‌های پلیس پایتخت قرار گرفته و با جدیت دنبال خواهد شد.

وی در خصوص خودروهایی که در راستای اجرای این طرح توقیف شدند، افزود: 1357 دستگاه خودروی سواری توسط پلیس در معابر و بزرگراه‌های پایتخت توقیف و 52 هزار خودرو نیز اعمال قانون شدند که توقیف این خودروها از سه روز تا یک ماه است و بنا به بررسی تخلفات صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص جزئیات این طرح گفت: طرح طاهر به بررسی تخلفات رانندگی در شهر تهران می‌پردازد و شامل موضوعاتی همچون برخورد با رانندگان حادثه‌ساز، تخلف شیشه‌های دودی، برخورد با موتورسواران متخلف، برخورد با خودروهای فاقد پلاک و یا مخدوش، برخورد با خودروهای دودزا، نداشتن کلاه و نبستن کمربند ایمنی می‌شود.

سردار رحیمی با بیان اینکه موضوع آموزش به رانندگان متخلف، پس از ترخیص خودرو در دستور کار پلیس قرار دارد، گفت: تمام رانندگان خودروها و راکبان موتورسیکلت‌ که وسایل نقلیه آن‌ها بنا به مسائل انضباطی و غیره توقیف شده است، جهت افزایش امنیت و انضباط اجتماعی مورد آموزش قرار خواهند گرفت، چراکه 70 درصد از کشته‌های تصادفات پایتخت، راکبان موتورسیکلت‌ و عابران پیاده هستند.

وی با بیان اینکه میزان تلفات جانی در حوادث رانندگی و تصادفات جاده‌ای امسال نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است، افزود:  پلیس در جهت برقراری نظم و امنیت شهری در تلاش برای کاهش جرایم رانندگی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره نقش نیروی انتظامی در کنترل ترافیک معابر و بزرگراه‌های پایتخت گفت: مأموران نیروی انتظامی، کلانتری‌ها و یگان امداد برای کنترل ترافیک معابر و بزرگراه‌های پایتخت در کنار نیروهای پلیس راهور هستند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه پلیس با رانندگانی که جریمه‌هایی با مبالغ سنگین دارند، برخورد می‌کند، گفت:رانندگان متخلفی که نسبت به پرداخت جرایم خود اقدام نکرده‌اند، یک ماه فرصت دارند تا جرایم خود را بپردازند، لذا پلیس به رانندگان دارای جرایم با مبالغ بالا هشدار می‌دهد که هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت جریمه‌های خود اقدام کنند و در صورت نادیده گرفتن این هشدار، خودروی متخلفان توقیف خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در بین خودروهای توقیف شده در طرح طاهر، خودروهایی هم هستند که جریمه بالای 13 میلیون تومان دارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه شعار پلیس «شهر ایمن همراه با قانون است»، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با رعایت قوانین در این راستا به پلیس کمک کنند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه شهر تهران بیش از 7 میلیون راکب و موتور سوار دارد و بیش از 13 میلیون نفر نیز در این شهر زندگی می‌کنند، گفت: هم پلیس و هم شهروندان از برخی از اقدامات موتورسواران گله‌مند هستند، چراکه برخی از کارهایی که موتورسواران در سطح شهر انجام می‌دهند باعث هنجار شکنی می‌شود و در اینجا لازم است که راکبان موتورسیکلت  نسبت به رعایت قوانین دقت کنند.

سردار رحیمی با بیان اینکه سه عامل انسان، خودرو و جاده در ایجاد تصادفات نقش دارند، تصریح کرد:‌ عامل انسانی در صورت رعایت نکات ایمنی و قوانین در کاهش حوادث رانندگی می‌تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات مشاهده شده در طرح طاهر مربوط به توقف ساکن خودروها است، گفت: پلیس با افرادی که موجب مسدود شدن معابر و پیاده‌راه‌ها می‌شوند، برخورد خواهد کرد و در صورت نیاز خودرو متخلفان توقیف می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان