کاروانسراهای آهوان به بخش خصوصی واگذار شود

ایرنانوشت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کاروانسراهای آهوان تحت تملک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای توسعه گردشگری سمنان به بخش خصوصی واگذار شود.

کاروانسراهای آهوان به بخش خصوصی واگذار شود

محمد جهانشاهی افزود: کاروانسراهای آهوان با توجه به قدمت و ظرفیت های متعددی که دارند برای جذب روزافزون گردشگر در استان سمنان تاثیرگذار هستند.
وی با بیان اینکه با بازسازی این کاروانسراها شاهد توقف گردشگران در این منطقه خواهیم بود، گفت: این اماکن تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی استان یا بخش خصوصی واگذار شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ادامه داد: اکنون سه بنای تاریخی استان برای مرمت و بازسازی به بخش خصوصی واگذار شده و 2 طرح واگذار شده تا پایان سال جاری آماده خدمات رسانی به گردشگران است.
جهانشاهی اضافه کرد: استان سمنان سرزمین کاروانسراها است و باید از این ظرفیت برای توسعه روزافزون اقتصادی بهره برد.
وی تصریح کرد: اکنون کاروانسراهای لاسجرد و میامی که تحت تملک اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان قرار دارد به بخش خصوصی واگذار شده است.
جهانشاهی تصریح کرد: استقبال گردشگران خارجی از کاروانسراهای کشور چشمگیر است و بازسازی کاروانسراهای تاریخی استان سمنان علاوه بر کاهش هزینه نگهداری، کاربری جدید می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ادامه داد: اکنون کاروانسراهای ایوانکی، میاندشت، دامغان و ده نمک که تحت تملک این اداره کل قرار دارد به بخش خصوصی واگذار شده است.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان حدود 30 کاروانسرا وجود دارد.
در این استان 700 اثر تاریخی در فهرست آثار تاریخی ثبت شده است که از این تعداد حدود 30 درصد بناهای تاریخی در شهر سمنان وجود دارد.
46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان