رییس پلیس راهور ناجا خبر داد؛

آغاز طرح ترافیکی زمستانی از امروز

رییس پلیس راهور ناجا از آغاز طرح ترافیک زمستانی ۹۷ از امروز پنج‌شنبه ۲۲ آذر خبر داد.

آغاز طرح ترافیکی زمستانی از امروز

آغاز طرح ترافیکی زمستانه از امروزبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا در رزمایش طرح ترافیکی زمستانه که امروز در پیست آبعلی برگزار شد، اظهار کرد: طرح ترافیک زمستان 97 از امروز 22 آذر شروع و تا 22 اسفند ادامه دارد.

وی افزود: این طرح به مانند طرح بهاری و اربعین و تابستانه با همکاری امدادخودرو، وزارت کشور، اورژانس، هلال احمر، قوه قضاییه و تمام دستگاه‌ها در جاده‌های کشور اجرا می‌شود.

سردار مهری گفت:  رزمایش طرح ترافیکی زمستانی امروز به منظور هماهنگی کامل دستگاه‌ها با یکدیگر در پیست آبعلی برگزار می‌شود و همه دست به دست هم می‌دهند تا شرایط مناسبی در جاده‌ها برای تردد مردم فراهم شود.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: ما در کشور 500 گردنه داریم که بیش از 100 گردنه برف گیر هستند. امسال شاهد بارش برف و باران در سراسر کشور هستیم و شرایط رانندگی در برف و باران در جاده‌ها متفاوت است و باید تمام وسایل نقلیه تجهیزات کامل از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و تمرکز پلیس نیز بر روی مناطق برفگیر است.

سردار مهری بیان کرد: همچنین در سطح شهر‌ها نیز برای مواجه با برف هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی گفت: سال گذشته 3 هزار و 404 نفر جان خود را در زمستان سال گذشته جان خود را از دست دادند که 70 درصد در سطح جاده‌ها بود.

سردار مهری با بیان اینکه شهروندان قبل از اینکه سفر کنند از آخرین وضعیت جوی در جاده‌ها مطلع شوند، خاطرنشان کرد: در زمستان سال گذشته حدود 76 درصد علت تصادفات سرعت و سبقت غیر مجاز و عدم توجه به جلو بود.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: 37 درصد تصادفات نیز از نوع واژگونی بود؛ یعنی هیچ برخوردی بین دو خودرو رخ نداده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان