جاده‌های کشور نیازمند ۶ هزار دوربین ثبت تخلف است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در سطح جاده‌های کشور حداقل به ۶ هزار دوربین نیاز است که بتوانیم رفت و آمد و&#۱۶۰;رفتار رانندگان پرخطر را کنترل کنیم.

جاده‌های کشور نیازمند 6 هزار دوربین ثبت تخلف است

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا سردار تقی مهری صبح امروز در حاشیه طرح ترافیک زمستان 97 در پیست آبعلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زمان کنترل جاده‌ها به صورت دستی گذشته، اظهار کرد: باید با بهره‌گیری از its، تجهیزات و فناوری‌های نوین بتوانیم شرایط مناسبی را برای کنترل رفت‌وآمد رانندگان داشته باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: از زمان نصب دوربینهای ثبت  تخلف در جاده‌ها (اکنون نزدیک به 2 هزار دستگاه دوربین در جاده‌ها نصب شده) شاهد کاهش جان‌باختگان در مسیرها مانند مسیر تهران به قم بودیم.

وی افزود: در سطح جاده‌های کشور حداقل به 6 هزار دوربین نیاز است که بتوانیم رفت و آمد و رفتار رانندگان پرخطر را کنترل کنیم؛ در سال گذشته در 6 هزار تصادف فوتی، 16 هزار و 200 نفر جان خود را از دست دادند و در مکانهایی که از تجهیزات الکترونیکی استفاده شد توانستیم رفتار رانندگان را کنترل کنیم.

مهری متذکر شد: 6 هزار تصادف یعنی 3 هزار راننده مقصر و 3 هزار راننده غیرمقصر هستند و این تعداد قطعاً در مقابل 33 میلیون وسیله‌نقلیه عدد قابل توجهی نیست اما این رفتارهای پرخطر بسیار اندکی از رانندگان است که باید کنترل شود و یکی از راه‌های مهم برای کنترل رفتار استفاده از تجهیزات و فناوری نوین به ویژه نصب دوربینهای ثبت تخلف است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان