نسل‌کشی در ژن اسرائیلی‌هاست

مستندساز آمریکایی گفت: من چون یهودی بودم، فرصت یافتم تا در دو طرف جبهه در فلسطین ‌اشغالی حضور یابم و حقیقت را ببینم

مستندساز آمریکایی گفت: من چون یهودی بودم، فرصت یافتم تا در دو طرف جبهه در فلسطین ‌اشغالی حضور یابم و حقیقت را ببینم. آنجا دیدم که صهیونیست‌ها هدفی جز نسل‌کشی ندارند و برای کشتار مردم فلسطین، جشن می‌گرفتند! دن کوهن مستندساز جوان آمریکایی میهمان جدیدترین برنامه تلویزیونی «عصر» با اجرای نادر طالب‌زاده بود. وی درباره مستند خود درباره غزه گفت: من از ابتدا می‌دانستم در حال تولید مستند مهمی هستم که می‌تواند واقعیت اتفاقات غزه را نشان بدهد و تخریب جامعه فلسطینی‌ها را به تصویر بکشد که آمریکا با حمایت‌های سیاسی و دیپلماتیک و تامین سلاح و تجهیز اسرائیل، آن را به وجود آورده است.
 
وی افزود: من در آمریکا و در جامعه اصلاح‌شده یهودی بزرگ شدم که بیشتر سکولار بودند اما هویت‌شان در کنار اسرائیل تعریف می‌شود؛ وقتی ماهیت حقیقی اسرائیل را شناختم، حس کردم به من دروغ گفته‌اند؛ این موضوع من را عصبانی کرد و انگیزه اصلی من برای ساختن این مستند، همین مسئله بود. من این امتیاز را داشتم که از تل‌آویو به غزه بروم؛ هر دو طرف درگیری را ببینم؛ ببینم آنجا واقعا چه می‌گذرد و چیزی که می‌بینم را به بقیه هم نشان بدهم.
 
این مستندساز با اشاره به سانسور شدید در آمریکا گفت: قطعا دوست داشتم به رسانه‌های اصلی دسترسی می‌داشتم و این فیلم را در سینماهای بزرگ روی پرده می‌بردم اما واقعیت این است که اگر خلاف مواضع رسانه‌های اصلی حرف بزنی و حرفت مغایرت داشته باشد، در حاشیه می‌مانی و در رسانه‌های اصلی راهت نمی‌دهند؛ فرقی هم ندارد که مستند باشد یا داستانی. هزینه‌های این فیلم را با کمک‌های مردمی تامین کردیم و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اعتبار شخصی خودمان برای این فیلم تا جایی که می‌توانستیم تبلیغ کردیم.
 
این مستند نشان می‌دهد که چقدر حس نسل‌کشی در جامعه اسرائیل شایع هست. آنها می‌خواهند همه فلسطینی‌ها را با پاکسازی نژادی، بُکُشند. همیشه منطق اسرائیل و صهیونیسم این بوده؛ مرگِ فلسطینی‌ها را جشن می‌گیرند. این پاکسازی قومی و نسل‌کشی در ذات و DNA ارتش اسرائیل و نیروهای ‌اشغالگر است. متأسفانه هزینه این نسل‌کشی، توسط دولت آمریکا و از محل مالیات‌هایی که مردم آمریکا می‌پردازند تأمین می‌شود.
 
منبع:کیهان
  
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان