هیچ دلیلی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد

«محمدجواد ظریف» صبح دیروز به منظور شرکت و سخنرانی در نشست بین‌المللی دوحه (Doha Forum۲۰۱۸) عازم قطر شد و در بخش بعدازظهر این کنفرانس به عنوان میهمان نخست در یک جلسه پرسش و پاسخ شرکت کرد.

«محمدجواد ظریف» صبح  دیروز  به منظور شرکت و سخنرانی در نشست بین‌المللی دوحه (Doha Forum2018) عازم قطر شد و در بخش بعدازظهر این کنفرانس به عنوان میهمان نخست در یک جلسه پرسش و پاسخ شرکت کرد.
 
وزیر امور خارجه در بخشی از این گفت‌وگو درباره هرگونه احتمال گفت‌وگو با آمریکا در آینده تأکید کرد: «ما هرگز با کشوری که برای ما 12 شرط تعیین کرده، آن هم پس از نقض قطعنامه شورای امنیت که خودش هم آن را تأیید کرده بود، وارد مذاکره نخواهیم شد. اگر قرار بر عمل به یک‌سری شروط باشد، این ما نیستیم که باید شروطی را رعایت کنیم بلکه خود آنها [آمریکایی‌ها] هستند که باید به یک‌سری شروط پایبند باشند، آن هم با کمتر بی‌قانون بودن».
 
ظریف تصریح کرد: «هیچ دلیلی برای مذاکره بیشتر وجود ندارد آن هم در شرایطی که نتایج یک دوره نسبتا طولانی و مذاکرات سخت که در گذشته انجام گرفته، روی هواست و آمریکا به طور فعال در تلاش است این نتایج را تضعیف کند، اقدامی که تمام جامعه بین‌المللی جز تعداد انگشت‌شماری که به‌خاطر گرفتن منافع بیشتر از آمریکا موافقش هستند، با آن مخالفت کرده‌اند».
 
ظریف همچنین در گفت‌وگو با الجزیره با تاکید بر اینکه واشنگتن قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده و در موقعیتی نیست که در این‌باره به ایران اتهام بزند، تصریح کرد: موشک‌‌های ما قابل مذاکره نیست.
 
منبع:وطن امروز
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان