وزیر ارشاد: تلاش می‌کنیم ماهیت مردمی اربعین حفظ شود

خبرگزاری ایسنا: سید عباس صالحی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس و در پاسخ به سوال نماینده زابل درباره اربعین گفت: تلاش ما این است که با توجه به اینکه اربعین به یک فرصت دینی بزرگ برای همگرایی منطقه‌ای و ملی تبدیل شده حداکثر استفاده را از آن داشته باشیم. تلاش ما این است با توجه به رویکرد‌هایی که توسط رهبر معظم انقلاب، دولت و سیاستگذاران فرهنگی تنظیم شده، اربعین ماهیت مردمی خود را حفظ کند و دولت کمتر نقش تصدی‌گری در آن داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت کشور میزبان در جریان راهپیمایی اربعین اظهار کرد: چاپ و توزیع دو میلیون کتاب راهنمای زائر در سال‌های 96 و 97، حضور 3000 مبلغ داوطلب در سال 97، تهیه و توزیع کلیپ‌های آموزشی در شبکه‌های اجتماعی و استقرار 100 موکب از سوی سازمان اوقاف با استفاده از منابع موقوفه، نذورات و خیرات از دیگر اقدامات وزارت ارشاد در جریان برگزاری راهپیمایی اربعین بوده است.

صالحی در بخش دیگری از اظهاراتش برگزاری نمایشگاه‌ها و اجرای نمایشی متعدد برای زائران اربعین، استقرار سینما‌های سیار در پایانه‌های مرزی، حضور 20 گروه مربی کودک و نوجوان در راهپیمایی اربعین، حضور 90 قاری ممتاز برای اجرای مراسم و تولید 40 نوحه و موسیقی مناسب با فضای اربعین و همچنین 120 سخنران و 1400 مراسم سخنرانی در ایام اربعین را از دیگر اقدامات وزرات ارشاد برای راهپیمایی اربعین عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تلاش شده فضای مناسبتری برای ایام زیارت اربعین در ایران و عراق به وجود بیاید، اضافه کرد: 1800 میلیون نفر در سامانه اربعین ثبت نام کردند که حجم بزرگی است و ما امیدواریم بتوانیم از این فضا برای ارتقای فرهنگی استفاده کنیم.

صالحی با اشاره به چاپ و تولید بیش از 20 عنوان کتاب، برگزاری جشنواره فیلم و عکس اربعین با 3500 اثر، برگزاری مسابقه بین المللی فیلم مستند با عنوان مهر محرم و همچنین محافل و جشنواره‌های استانی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در ایام اربعین عنوان کرد و گفت: در ایام اربعین هم اندیشی اندیشمندان جهان اسلام در کربلا برگزار شد چرا که ما معتقد به دیپلماسی فرهنگی بر مبنای اربعین بین ملت ایران و عراق هستیم.

وزیر ارشاد در پایان اظهار کرد: اربعین فرصت قابل توجهی از نظر دینی و هم گرایی منطقه‌ای است که امیدواریم با قدم‌های خوبی در این مسیر پیش برویم و از این فرصت‌ها استفاده حداکثری کنیم و در همین راستا سندی تنظیم شده که وظایف دستگاه‌ها را مشخص کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان