مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) خبر داد

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی فاز سوم متروی پرند

امام گفت: بخش ساختمانی فاز سوم متروی پرند بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یکی از لاین‌های آن تا نزدیکی پرند ریل‌گذاری شده است.

پیشرفت فیزیکی 80 درصدی فاز سوم متروی پرند

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه خط متروی تهران پرند شبکه متروی تهران را به فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر پرند متصل می‌کند، اظهار کرد: فاز اول آن تا شهر آفتاب و همچنین فاز دوم تا فرودگاه امام (ره) به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه فاز سوم این مجموعه به طول 19 کیلومتر در حال اجرا است، افزود: بخش ساختمانی این فاز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یکی از لاین‌های آن تا نزدیکی پرند ریل گذاری شده است.

امام با تاکید بر اینکه به محض تأمین اعتبار عملیات اجرایی فاز 3 به سرعت انجام خواهد شد، تصریح کرد: زمان بندی پیش بینی شده 12 ماهه بوده است تا شهروندان پرند و شهر‌های اطراف بتوانند در ابتدای زمستان سال آینده با مترو به اقصی نقاط تهران دسترسی داشته باشند.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه به هیچ وجه قرار نیست خط پرند تعطیل شده و یا تکمیل آن به وزارت راه و شهرسازی سپرده شود، گفت: متاسفانه به دلیل عدم تخصیص کافی و به موقع اعتبارات لازم، فعالیت در فاز 3 اندکی به کندی پیش رفت.

به گفته امام تلاش برای جذب حمایت دولت از سوی سازمان برنامه وبودجه (گروه امور راه و ترابری)، وزارت راه و شهرسازی (شرکت عمران شهر‌های جدید)، استانداری تهران (معاونت امور عمرانی)، نماینده مجلس شورای اسلامی و همچنین شهرداری تهران (شرکت مترو) در حال انجام است.

وی ادامه داد: طی جلسات مشترک؛ توافق نامه‌هایی به امضا رسیده است تا به موازات تخصیص بودجه به صورت نقد و یا اسناد اوراق دولتی، شرکت عمران پرند به نیابت از وزارت راه و شهرسازی از محل تغییر کاربری و تهاتر زمین‌های موجود در شهر پرند جهت تأمین مالی بخشی از بودجه تا 150 میلیارد تومان در اختیار پیمانکار پروژه قرار دهد.

امام تصریح کرد: مقدمات و کار‌های قانونی مربوط در حال انجام است و به زودی با اولین پرداخت عملیات اجرایی سرعت گرفته و مردم منطقه شاهد سرعت بالا در تکمیل این خط خواهند بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان