در این شرایط هرگز سیر نخورید

سیر بخورید و از خواص بی نظیرآن در درمان بیماری ها بهره ببرید مگر در این شرایط هرگز سیر نخورید.

در این شرایط هرگز سیر نخورید

سیر از جمله سبزیجاتی است که خواص بسیاری دارد و خوردن آن معمولا به همه پیشنهاد می شود مگر مگر در شرایطی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد هرگز سیر نخورید.

افرادی که نباید سیر بخورند و خوردن سیر برایشان مضر است

گاهی اوقات سیر نارس باعث تنفس سخت می شود. مصرف سیر نارس می تواند تاثیر عکس روی فرد بگذارد.در ادامه به موارد ممنوعیت مصرف سیر خواهیم پرداخت. مواقعی که باید از مصرف سیر خودداری کنید یا بهتر است بگوییم افرادی با این شرایط گزینه ی مناسبی برای خوردن سیر نیستند:

مصرف داروی ضد انعقاد :

سیر یک ضد انعقاد طبیعی است که بهترین درمان برای گردش خون است به همین دلیل توصیه می شود از مصرف سیر پرهیز کنید چون موجب خونریزی شدید میشود.

تپش قلب :

اگر بعد از خوردن سیر دچار تپش قلب می شوید بهتر است در این مورد احتیاط کنید.

بارداری :

مصرف سیر در دوران بارداری برای درمان به هیچ وجه توصیه نمی شود و حتما باید با مشورت پزشک مصرف شود.

فشار خون پائین :

اگر فشارخون طبیعی یا پایین دارید بهترین پیشنهاد این است که از خوردن سیر پرهیز کنید، چون خوردن سیر باعث افت فشار خون میشود.
کسانی که خوردن سیر برای سلامتی شان مضر است

مشکلات کبدی :

مصرف سیر تاثیر دارو روی بدن را کاهش می دهد. بیشتر داروها مخصوصا داروهای کبد و جلوگیری از بارداری، اگر با سیر مصرف شوند تاثیر بر عکس روی بدن می گذارند.

مشکلات گوارشی :

سیر برای دستگاه گوارش سنگین است، بنابر این اگر شما دستگاه گوارش حساسی دارید، سیر مصرف نکنید

خواص سیر

سردمزاج‌ها برای تقویت قوای جنسی خود «سیر» بخورند

همان طور که گفته شد از دیدگاه طب سنتی سیر طبیعت گرم و خشکی دارد و از نظر گرمی درجه سه است یعنی گرمی خیلی زیادی دارد و فقط یک درجه با گرمی درجه چهار که منجر به سمیت محصول می شود فاصله دارد.

سیر برای تقویت قدرت جنسی سردمزاجان مناسب است و در گرم‌مزاج‌ها اثر معکوس دارد یعنی باعث ضعف قدرت و افت میل جنسی این افراد می شود و مصرف زیاد آن در افراد با مزاج گرم و در مناطق گرم سبب خلق و خوی ناپایدار، ناآرامی، تند و تیزی، عصبانیت و خشکی بدن می شود.

معجزه ماست و سیر برای رفع ریزش مو

برای درمان ریزش موی سر باید کمبود ویتامین B را که باعث آن شده رفع کرد.

سبزی‌هایی مانند تره، سیر و موسیر برای تقویت مو مفید است. برای درمان ریزش موی سر باید کاری کرد تا جریان خون در زیر پوست سر تحریک شود.

همچنین می‌توان علاوه بر استفاده از انواع پیاز خوراکی و سبزی‌ها، موها را با ماست شست‌وشو داد چون آب ماست از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

همچنین گفته می شود که یکی از علل ریزش مو علاوه بر کمبود ویتامین B، کمبود گوگرد در بدن است. این ماده معدنی در پیاز نرگس، پیاز عنصل و همچنین در انواع سبزی ها مثل تره، سیر و موسیر به وفور یافت می شود.

برای به جریان انداختن خون در سر می توان موها را ماساژ داد به شرطی که صابون و شامپو قلیایی نباشد. بدین منظور مقدار کمی سیر را نیز می توان رنده کرد و بعد به آن مقداری عسل اضافه و مخلوط کرد و بر سر مالید.

منبع الودکتر
آیا مصرف سیر برای کم کاری تیروئید مضر است؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان