آمارهایی از نیم فصل اول لیگ برتر

سپاهان فاتح اصلی جدول ترین‌های نیم فصل

رقابت های لیگ برتر به نیمه راه خود رسید و می توان گفت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با توجه به چالش های فراوان به هر حال توانستند نمره قابل قبولی را در برگزاری این مسابقات تا به این جا بگیرند.

به گزارش" ورزش سه"، درانتهای نیم فصل تیم سپاهان موفق شده است با 31 امتیاز از 15 بازی و با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در صدر جدول رده بندی قرار بگیرد .


قصد داریم امار کلی این رقابت ها را در پایان نیم فصل  بررسی کنیم:


*در15 هفته‌ای که از لیگ هجدهم گذشت، 120 بازی برگزار شد و 240 گل به ثمر رسید که میانگین گلزنی در لیگ هجدهم را به 2 گل در هر بازی رساند. در این بین، تیم فوتبال سپاهان با به ثمر رساندن 28 گل، صاحب برترین خط حمله شد و در فاز دفاعی نیز سرخابی‌های پایتخت با دریافت 6 گل به طور مشترک لقب بهترین خط دفاع را کسب کردند و سپیدرود رشت با 26 گل خورده بدترین خط دفاعی را میان 16 تیم لیگ برتری داشت.


 *همچنین استقلال با 10 کلین‌شیت بهترین آمار را ثبت کرد و مهدی رحمتی از استقلال با 9 کلین شیت، بهترین دروازه‌بان از این حیث بود. سیدحسین حسینی هم دیگر کلین‌شیت آبی‌ها را در دیدار با سپیدرود رشت رقم زد.


 *پرسپولیس با 6 برد و 2 مساوی بهترین آمار را در بازی‌های خانگی داشت و صدرنشین بازی‌های خانگی در پایان نیم‌فصل شد (دیدار استقلال و پرسپولیس که با تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی خاتمه یافت، به دلیل میزبان بودن استقلال در این آمار محاسبه نشد). شاگردان امیر قلعه‌نویی در سپاهان نیز با چهار پیروزی و سه تساوی در خارج از خانه، در رده نخست بازی‌های خارج از خانه قرار گرفتند.


* استنلی کی‌روش  با 9 گل زده و آنتونی استوکس مهاجم پیشین تراکتورسازی با 8 گل زده، بهترین گلزنان لیگ هجدهم هستند و علی علیپور با 7 گل بهترین گلزن ایرانی این فصل لیگ برتر است.


 *عزت‌الله پورقاز با 3 گل زده، گلزن‌ترین مدافع نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم نام گرفت و شجاع خلیل‌زاده و محمد ایران‌پوریان با 2 گل در رده‌های بعدی قرار گرفتند. همچنین تعداد گل‌های زیاد سپاهان در این فصل باعث شده این تیم گلزن‌ها و گل‌سازهای متنوعی داشته باشد. در لیگ هجدهم 10 بازیکن برای سپاهان گلزنی کردند و 11 بازیکن در ساختن گل‌های این تیم سهیم بوده‌اند.

مجموع گل زده: 240 گل


بیشترین برد:  پدیده مشهد  9 برد


بیشترین تساوی: ماشین سازی   11 تساوی


بیشترین باخت: سپید رود رشت   9 باخت


بهترین خط حمله: سپاهان با 28 گل


بدترین خط حمله: سپید رود رشت  با 7 گل


بهترین خط دفاع: استقلال و پرسپولیس با 6 گل خورده


بدترین خط دفاعی: سپیدرود رشت با 26 گل خورده


بیشترین کلین شیت: استقلال با 10 کلین‌شیت


بهترین عملکرد در بازی‌های خانگی: پرسپولیس با 6 برد و 2 مساوی


بهترین عملکرد در بازی‌های خارج خانه: سپاهان با 4 پیروزی و 3 تساوی


آقای گل نیم فصل: استنلی کی‌روش با 9 گل زده


پرگل ترین دیدار: سپاهان و سپید رود 7 گل


 گلزن‌ترین مدافع نیم‌فصل: عزت‌الله پورقاز با 3 گل زده


خشن‌ترین تیم نیم‌فصل: فولاد خوزستان با 4 کارت قرمز و 32 کارت زرد


 خوش‌اخلاق‌ترین تیم نیم فصل: تراکتورسازی بدون کارت قرمز و 14 کارت زرد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان