معرفی بزرگترین مراکز خرید در جهان

بزرگترین مراکز خرید امکان خریداری کردن هرچیزی که تصور آن را داشته باشید برای شما فراهم می کند. در این مطلب می خواهیم لیستی از بزرگترین مراکز خرید در جهان را بر اساس ناحیه قابل توجیه در آن ها بررسی نماییم

معرفی بزرگترین مراکز خرید در جهان

بزرگترین مراکز خرید

بزرگترین مراکز خرید امکان خریداری کردن هرچیزی که تصور آن را داشته باشید برای شما فراهم می کند. در این مطلب می خواهیم لیستی از بزرگترین مراکز خرید در جهان را بر اساس ناحیه قابل توجیه در آن ها بررسی نماییم. ناحیه قابل توجیه در مراکز خرید به معنی فضایی بر اساس مترمربع می باشد که برای فعالیت های درامد زای مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت. رونق ساخت و ساز در منطقه آسیا و قیمت پایین زمین در کنار هزینه های پایین کار موجب شده است تا بزرگترین مراکز خرید در این بخش از جهان شکل بگیرند. جالب اینجاست که در این لیست تنها دو مرکز خرید وجود داشته که خارج از آسیا قرار گرفته اند. پس با الی گشت همراه شوید تا در مورد این مکان های جذاب بیشتر بدانیم.

بزرگترین مراکز خرید

سیام پاراگون ؛ Siam Paragon

سیام پاراگون که در بانکوک واقع شده است یکی از بزرگترین مراکز خرید در تایلند به شمار می رود و تنها مرکز جهانی در نزدیکی آن است که بزرگتر می باشد. این مجموعه با مساحتی به اندازه 300 هزار متر مربع شامل طیف گسترده ای از فروشگاه های تخصصی و رستوران ها و همچنین یک سینمای چند منظوره، آکواریوم جهانی سیام، گالری هنر تایلندی و یک سالن کنسرت اپرا می باشد. علاوه بر این ها این مرکز خرید دارای یک سوله بزرگ بولینگ نیز می باشد.

سیام پاراگون

میدان برجایا تایمز ؛ Berjaya Times Square

میدان برجایا تایمز که در کوالالامپور مالزی واقع شده است در یک مجتمع شامل دو برج دوقلو قرار گرفته که هم شامل یکی از بزرگترین مراکز خرید و همچنین دو هتل پنج ستاره می باشد. این مجموعه که یکی از بزرگترین مراکز خرید را در خود جای داده است 320 هزار متر مربع فضا را به بازدیدکنندگان ارائه می نماید. البته که لازم به ذکر است تمام مجموعه این ساختمان وسعتی در حدود 700 هزار متر داشته که در حال حاضر پنجمین ساختمان بزرگ در جهان از لحاظ وسعت به شمار می رود. این مرکز خرید شامل بیش از هزار خرده فروشی، 65 فروشگاه مواد غذایی و چندین جاذبه سرگرم کننده مانند بزرگترین پارک تفریحی در آسیا می باشد. اولین تئاترهای آی مکس 2 بعدی و 3 بعدی در مالزی نیز در طبقه دهم این ساختمان قرار گرفته است.

میدان برجایا تایمز

سواهیر استانبول ؛ Istanbul Cevahir

مرکز خرید و سرگرمی سواهیر که در بخش اروپایی شهر استانبول در ترکیه واقع شده است در سال 2005 افتتاح گردید. این مکان با مساحتی بالغ بر 322 هزار متر مربع به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید در اروپا شناخته می شود. 343 مغازه، 34 رستوران فست فود و همچنین 14 رستوران با غذاهای منحصر به فرد در این مرکز خرید قرار گرفته اند. از جمله امکانات دیگری که این مکان به شما ارائه می کند شامل یک صحنه بزرگ برای برگزاری رویدادها، 12 سالن سینما، یک سالن یولینگ، یک ترن هوایی کوچک و چندین مورد امکانات سرگرم کننده دیگر می باشد.

سواهیر استانبول

اس ام مگامال ؛ SM Megamall

اس ام مگامال که در مترومانیلا قرار گرفته است یکی از بزرگترین مراکز خرید در فیلیپین بوده که در سال 1991 افتتاح شده است. این مرکز خرید با مساحتی نزدیک به 335 هزار متر مربع بسیار شلوغ بوده و روزانه 800 هزار نفر را به سوی خود جذب می نماید. لازم به ذکر است که این مرکز خرید دارای دو ساختمان اصلی بوده و ظرفیت جذب 4 میلیون نفر را دارد. از جمله امکانات ساختمان شماره یک این مجموعه می توان به سینما، سالن بولینگ، فودکورت و همچنین یک شهربازی کوچک اشاره کرد. ساختمان شماره 2 دارای فروشگاه های خرده فروشی می باشد. رستوران ها در پل ارتباطی میان دو ساختمان اصلی قرار گرفته اند. اس ام مگامال در حال حاضر در تحت بازسازی و توسعه می باشد و زمانی که این طرح به پایان برسد می تواند به عنوان بزرگترین مرکز خرید در فیلیپین ادعا نماید.

اس ام مگامال

مرکز خرید غرب ادمونتون ؛ West Edmonton Mall

مرکز خرید غرب ادمونتون در شهر ادمونتون در آلبرتا کانادا واقع شده است. این مجتمع که از سال 1981 راه اندازی شده در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید در آمریکای شمالی شناخته می شود. این مرکز با 350 هزار متر مربع وسعت در کنار 800 فروشگاه و خدماتی که ارائه می دهد دارای بزرگترین پارک تفریحی سربسته و همچنین بزرگترین پارک آبی سربسته در جهان می باشد. علاوه بر این در این مجموعه یک پیست یخی بر اساس مقررات NHL نیز وجود دارد. جاذبه های دیگر این مرکز خرید نیز شامل یک زمین گلف مینیاتوری با 18 سوراخ و همچنین یک سینما و یک سالن بولینگ می باشد.

مرکز خرید غرب ادمونتون

مرکز خرید دبی مال ؛ Dubai Mall

مرکز خرید دبی مال بخشی از مجموعه برج خلیفه است که بلندترین ساختار ساخته شده توسط انسان می باشد. مرکز خرید دبی مال به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید در جان در مساحتی در حدود یک میلیون و 115 هزار متر مربع ساخته شده است اما از منظر مساحت مورد استفاده به اندازه مرکز خرید غرب ادمونتون و برابر با 350 هزار متر مربع می باشد. این مرکز خرید شامل بیش از 1200 مغازه بوده که از جمله آن ها می توان به بزرگترین فروشگاه آب نبات فروشی در جهان اشاره کرد. علاوه بر این یک پیست اسکیت روی یخ، یک مرکز بازی های سگا که شامل یولینگ سه بعدی نیز می شود، یک هتل 5 ستاره لوکس، 22 سالن سینما و همچنین 120 رستوران و کافه است. در عین حال در مرکز خرید دبی مال یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان نیز قرار گرفته است.

مرکز خرید دبی مال

مرکز خرید اس ام آسیا ؛ SM Mall of Asia

مرکز خرید اس ام آسیا در مترومانیلا فیلیپین قرار گرفته است. یک مجتمع که در مساحتی نزدیک به 390 هزار متر مربع گسترده شده است در سال 2006 افتتاح شده و شامل چهار ساختمان می باشد که به وسیله پیاده رو ها به یکدیگر متصل شده اند. همچنین این مجموعه دارای یک تراموای 20 نفره بوده که مشتریان را در اطراف محوطه مرکز خرید جا به جا می نماید. یکی از جاذبه های اصلی این مرکز خرید سینمای آی مکس آن می باشد که یکی از بزرگترین صفحه نمایش های سه بعدی در جهان را دارد. علاوه بر این ها این مجتمع دارای یک پیست اسکیت روی یخ بوده که در سایز المپیکی می باشد بدین معنی که به طور همزمان می توان در ان هم به مسابقات اسکیت پرداخته و هم مسابقات هاکی روی یخ در آن برگزار شود.

مرکز خرید اس ام آسیا

مرکز جهانی ؛ CentralWorld

مرکز جهانی ساختمانی هشت طبقه در بانکوک بوده که در سال 1990 افتتاح گردید و به عنوان بزرگترین مراکز خرید تایلند شناخته می شود. این مجتمع در فضایی به وسعت 430 هزار متر گسترش یافته و خود را به عنوان یک مرکز خرید برای سطح متوسط طبقه بندی می کند برعکس سیام پاراگون که خود را لوکس در نظر گرفته است. در 19 می سال 2017 این مرکز خرید یکی از مکان هایی بود که توسط معترضان ضد حکومتی به اتش کشیده شد. این آتش سوزی دو روز به طول انجامید و فروشگاه بزرگ زن (Zen) در میان آتش فرو ریخت. بعد از اینکه چندین ماه تعمیرات بر روی آن صورت گرفت این مرکز خرید در تاریخ 28 سپتامبر مجددا بازگشایی شده و 80 درصد از فضای خرده فروش آن باز گردید.

مرکز جهانی

مرکز خرید منابع طلایی ؛ Golden Resources Mall

مرکز خرید منابع طلایی در چین در سال های 2004 تا 2005 به عنوان بزرگترین مرکز خرید جهان شناخته شده و 1٫5 برابر اندازه مرکز خرید آمریکا بوده است. این مجتمع در مساحتی نزدیک به 557 هزار متر مربع گسترده شده است. اگرچه که توسعه دهندگان این مرکز خرید در ابتدا تخمین زده بودند که روزانه 50 هزار خریدار از آن بازدید می نماید اما از سال 2004 تعداد واقعی ان بسیار کمتر بوده و به 20 نفر در هر ساعت رسیده است. یکی از مشکلاتی که این مرکز خرید با آن مواجه شد این بود که قیمت اکثر کالاهای مورد فروش بسیار بالاتر از توانای خرید اکثر چینی ها بوده است. از طرف دیگر دیلیل بعدی که موجب کاهش استقبال از این مجتمع شد در دسترس نبودن ان برای گردشگران خارجی بوده است زیرا این مرکز خرید در خارج از مرکز شهر پکن قرار گرفته است.

مرکز خرید منابع طلایی

یکی از جنبه هایی که همیشه در سفر مورد استقبال افراد قرار می گیرد خرید کردن است. حال تصور کنید که برای این کار شما خود را درون یکی از بزرگترین مراکز خرید در جهان پیدا کنید. مطمئنا چنین مراکز خریدی بهترین فروشگاه ها را در کنار بهترین تفریحات و خدمات به شما ارائه می نمایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان