تسلا به دنبال دریافت غرامت ۱۶۷ میلیون دلاری از کارمند سابق خود

شرکت تسلا با تنظیم شکایتی خواستار دریافت خسارت ۱۶۷ میلیون دلاری از یکی از کارمندان سابق خود به نام مارتین تریپ (Martin Tripp) شده است. آقای تریپ که قبلا به عنوان تکنیسین در گیگافکتوری تسلا مشغول به کار بوده، اخیرا با انتشار مدارک دادگاه، این موضوع را رسانه ای کرده است.

تسلا به دنبال دریافت غرامت 167 میلیون دلاری از کارمند سابق خود

شرکت تسلا با تنظیم شکایتی خواستار دریافت خسارت 167 میلیون دلاری از یکی از کارمندان سابق خود به نام مارتین تریپ (Martin Tripp) شده است. آقای تریپ که قبلا به عنوان تکنیسین در گیگافکتوری تسلا مشغول به کار بوده، اخیرا با انتشار مدارک دادگاه، این موضوع را رسانه ای کرده است.

اولین خبرها از اختلافات شدید بین مارتین و شرکت ایلان ماسک در ماه ژوئن به گوش رسید، زمانی که این تکنسین خودروساز کالیفرنیایی را به فروش صدها دستگاه مدل 3 با باتری معیوب متهم کرد.

تسلا

پس از این اتفاق، سازنده مشهور خودروهای برقی نیز در اقدامی متقابل با تنظیم شکایت نامه ای آقای تریپ را به هک کامییوترها و سرقت برخی اطلاعات حساس متهم نمود. پیش از این کار ایمیل هایی جنجالی بین تریپ و مدیر عامل وقت یعنی ایلان ماسک رد و بدل شده بود که از عمیق بودن اختلافات حکایت داشت.

تسلا ایلان ماسک

در ماه جولای کارمند ناراضی، به اتهام افترا به شکایت از تسلا پرداخته و با ادعای گزارش تخلف، پرونده ای را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باز کرد که به نظر می رسد این پرونده هنوز مفتوح باقی مانده است.

گزارش اخیری که توسط دادگاه ناحیه ای نوادا از پرونده های موجود منتشر شده، نشان می دهد تسلا با شکایتی دیگر از تریپ خواهان پرداخت 167 میلیون دلار غرامت  از طرف وی شده است. تسلا اعتقاد دارد شهرت و اعتبار این شرکت به واسطه ادعاهای تریپ به اندازه رقم هنگفت مذکور خدشه دار شده است.

تاکنون کمپانی تسلا واکنشی به این ماجرا نشان نداده، با این حال وکیل مارتین گفته "رقم خسارتی که تسلا خواهان پرداخت آن شده، به مجموع ارزشی که سهام این شرکت تابستان گذشته پس از انتشار اطلاعات توسط آقای تریپ از دست داد، مربوط می شود."

tesla

درست است که ارزش سهام تسلا در تابستان امسال با افت زیادی مواجه شد، اما فاکتورهای متعددی در آن دخیل بودند و بعید به نظر می رسد ادعاهای آقای تریپ تنها عامل این مساله باشد.

ترس سرمایه گذاران از عدم تحقق اهداف تولیدی تعیین شده برای اواسط تابستان، یکی از عوامل تاثیرگذار در افت ارزش سهام تسلا بود، اهدافی که اگر چه محقق شدند، اما برخی از تحلیلگران هنوز نگرانی هایی را نسبت به آنها دارند. همچنین اقدامات و تصمیمات ایلان ماسک نیز در این مساله بی تاثیر نبودند.

elon_musk (2)

گفتنی است ارزش سهام تسلا در ماه آگوست روندی صعودی به خود گرفت، زمانی که ایلان ماسک با انتشار توئیتی اعلام کرد سرمایه گذاری عربستان سعودی در خصوصی سازی این شرکت را بررسی می کند. با وجود این روند مثبت مقطعی، بروز جنجال های بعدی که نهایتا باعث کناره گیری ایلان ماسک از ریاست هیئت مدیره تسلا شد، ارزش سهام این شرکت را به شدت کاهش داد.

در حال حاضر با توجه به بهبود اوضاع تولید و آرام تر شدن شرایط حاکم بر تسلا، آینده برای این خودروساز آمریکایی روشن تر پیش بینی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان