۱۰ علامت که به شما می‌گوید نزدیک زایمانتان است!

10 علامت که به شما می‌گوید نزدیک زایمانتان است!
می‌خواهید بدانید بعد از 9 ماه باید دنبال چه علائمی برای نزدیک شدن زایمان باشید؟ قطعا اگر برای بار اول باردار شده‌اید نمی‌دانید چطور باید مطمئن شوید که زایمان نزدیک است، چه مدت طول می‌کشد تا نوزاد به دنیا بیاید و ... برای پاسخ به این سوال باید کمی احتیاط کرد زیرا هر تولد متفاوت است اما اگر به این 10 نشانه توجه کنید می‌توانید بگویید که زمان دیدار با نوزادتان نزدیک است.

1. جنین پایین آمده است

اگر اولین زایمانتان است به طور معمول جنین چند هفته (معمولا دو تا چهار هفته) قبل از زایمان شروع به جا گرفتن در لگن می‌کند. در زایمان‌های بعدی تا زمانی که شما واقعا در حال زایمان باشید، جنین داخل لگن قرار نمی‌گیرد. جنین شما در وضعیتی قرار می‌گیرد که بتواند خارج شود، در حالت ایده آل سر جنین رو به پایین است. ممکن است احساس کنید که در این وضعیت نیاز بیشتری به دستشویی دارید زیرا سر جنین به مثانه فشار می‌آورد. خبر خوب این که شما فضای بیشتری تنفس دارید چون جنین از ریه‌های شما دور شده است.

سونوگرافی

2.گشاد شدن رحم

گردن رحم شما هم آماده زایمان می‌شود و در روزها و هفته‌های منتهی به زایمان شروع به اتساع می‌کند. در بررسی هفتگی پزشک شما از طریق معاینه داخلی میزان انبساط رحم را ارزیابی می‌کند. بهتر است بدانید که میزان اتساع رحم هر خانم بارداری متفاوت است بنابراین اگر گشاد شدن رحمتان آرام و کند انجام می‌شود بهتر است دلسرد نشوید.

3. احساس سست شدن مفاصل

در طول بارداری، هورمون ریلاکسین لیگامان‌های شما را شل می‌کند. قبل از زایمان ممکن است متوجه شوید که مفاصل سراسر بدن احساس شلی و آرامش داند. این راه طبیعی برای گشاد شدن لگن برای عبور مسافر کوچولو و ورودش به دنیاست.

4. اسهال، نشانه نزدیک شدن زایمان

همانطور که عضلات رحم شما برای تولد آماده می‌شود، عضلات دیگر بدن از جمله عضلات روده هم ریلکس می‌شود و این می‌تواند منجر به اسهال شود. این علامت اگر چه آزاردهنده است اما کاملا طبیعی است فقط کافی است بدنتان را کم آب نگه ندارید و آن را نشانه خوبی بدانید.

5. توقف افزایش وزن در زمان زایمان

افزایش وزن اغلب در پایان بارداری روند کندی پیدا می‌کند و حتی برخی خانم‌های بارداری چند کیلوگرم کاهش وزن پیدا می‌کنند. بهتر است بدانید این علامت هم کاملا طبیعی است و بر وزن تولد نوزاد تاثیری ندارد؛ او همچنان وزن اضافه می‌کند اما شما به دلیل سطح پایین مایع آمنیوتیک و حتی افزایش فعالیت ممکن است وزنتان کم شود.

6. احساس انقباض بیشتر و افزایش کمردرد

به ویژه اگر بارداری اولتان نباشد احتمال انقباض و درد پایین کمر و کشاله ران را بیشتر احساس خواهید کرد. عضلات و مفاصل شما خودشان برای تولد نوزاد آماده می‌کنند و این دردها نشانه نزدیک شدن زایمان است.

کمر درد نزدیک زایمان

7.احساس خستگی بیش از حد

شاید این علامت را در سه ماهه اول بارداری نیز تجربه کرده باشید. بین فعال بودن مثانه و خستگی ارتباط وجود دارد. بزرگ شدن شکم و فشار به مثانه می‌تواند خواب راحت شب را در روزهای منتهی به زایمان از شما بگیرد. به عبارت دیگر همین مشکل باعث احساس خستگی در شما می‌شود. می‌توانید در طول روز استراحت کنید تا این خستگی جبران شود مگر اینکه اصلا احساس خستگی نکنید. برخی مادران در این روزها احساس دلگرمی زیادی می‌کنند و مدام می‌خواهند همه چیز را تمیز کرده و سازمان دهند. تا زمانی که افراط نکنید این کار اشکالی ندارد.

8. تغییر رنگ ترشحات وازن و میزان غلظت آن

در روزهای نزدیک به زایمان ممکن است متوجه تغییرات ترشحات مخاط شده باشید. این ترشحات ممکن است به صورت یک تکه بزرگ خارج شود (درست مثل ترشحات بینی) یا در مقادیر کم اما به دفعات زیاد. هرچند برخی خانمها این تغییرات را تجربه نمی‌کنند اما در روزهای قبل از زایمان احتمالا ترشحات واژن افزایش یافته و ضخیم‌تر می‌شود. این ترشح ممکن است صورتی باشد که خونی است و یک علامت خوب برای نزدیک شدن به زایمان است.

9.حس کردن انقباضات قوی و زیاد

انقباضات نشانه‌های اولیه نزدیک شدن به زایمان است. البته انقباضات برکستون هیکس را هفته‌ها و شاید ماه‌ها قبل از زایمان نیز ممکن است تجربه کنید. همینطور که رحم شما برای زایمان آماده می‌شود، این انقباض‌ها را بیشتر تجربه می‌کنید. اما چطور می‌توانید انقباضات واقعی و غیرواقعی را تشخیص دهید؟ به این علائم دقت کنید:
  • اگر فعال هستید، انقباضات به جای تسکین، قویتر می‌شوند.
  • اگر موقعیت‌تان را تغییر دهید انقباضات از بین نمی‌رود.
  • فرایند انقباض: مکرر و دردناکتر می‌شود و گاهی اوقات به یک الگوی منظم تبدیل می‌شود. هرکدام از انقباض‌ها لزوما دردناکتر و طولانی‌تر از قبل نیستند اما شدت آنها در طول زمان پیشرفت می‌کند.
  • انقباض‌های اولیه زودرس و واقعی می‌توانند مانند گرفتگی‌های شدید قاعدگی، ناراحتی‌های معده و فشار پایین شکم احساس شوند. درد در شکم و کمر یا هردو وجود دارد و ممکن است به پاها هم برسد.

10. پاره شدن کیسه آب

شاید فکر کنید تنها زمان زایمان پاره شدن کیسه آب باشد، اما این درست نیست. این در واقع یکی از علائم نهایی زایمان است که تنها 15 درصد از زنان تجربه می‌کنند بنابراین به عنوان تنها علامت زایمان قلمداد نکنید. نگران نباشید در هفته‌های آخر شما مدام توسط پزشک معاینه می‌شوید و او راهنمایی لازم را در مورد نزدیک شدن زمان زایمان به شما خواهد کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان