تلاش عربستان برای جذب گردشگران غربی به بهانه تورنمنت خودروهای برقی

هزار توریست خارجی از ۸۰ کشور دنیا با ویزای جدید «شارک» وارد عربستان شدند .

تلاش عربستان برای جذب گردشگران غربی به بهانه تورنمنت خودروهای برقی

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، با تلاش عربستان برای بازکردن جامعه و متنوع کردن اقتصاد، توریست‌های غربی با یک سیستم جدید ویزا وارد عربستان شدند .
هزاران طرفدار مسابقات اتومبیل رانی در منطقه تاریخی درعیه عربستان برای بازدید از تورنمنت ورزشی فرمول ای خودروهای برقی، جمع شدند. کنسرت هایی هم توسط دیوید گاتا و بلک آیز پیز برگزار شد .
اکثر شرکت کنندگان سعودی هایی بودند که به چنین تفریحاتی در کشورشان عادت نداشتند، جایی که سینما ها و کنسرت های عمومی ممنوع بود تا زمانی که ولیعهد محمد بن سلمان در سال گذشته تغییراتی ایجاد کرد .
علی رغم اعتراض های بین المللی بر سر قتل روزنامه نگار جمال خاشقچی و جنگی که عربستان در یمن به راه انداخته، برخی غربی ها از این فرصت استفاده کردند و از کشوری دیدن کردند که خارجی هایش محدود می‌شد به کارگران مقیم و وابسته هایشان، میهمانان تجاری و زائران مذهبی .
یک آمریکایی با نام جیسون به همراه همسر آلمانی خود یک هفته است در عربستان به سر می‌برد. در بیابان ماشین سواری می‌کند و از سایت های تاریخی عربستان بازدید می‌کند .
او گفت:« مسابقه جالبی بود. ولی در واقع بهانه ای بود برای دیدن عربستان. من سالهاست دلم میخواست اینجا را ببینم. خوشحالم که اینجا هستم و اجازه دادند که بیایم» .
آرون، یک مهندس نرم افزار چهل ساله که دو روز است از نیویورک آمده گفت:« عربستان همیشه یک مکان عجیب و خارق العاده بوده است و من فکر نمی کردم هیچ وقت بتوانم به اینجا بیایم» .
هزار خارجی از 80 کشور ویزای جدید «شارک» را دریافت کردند که مربوط می شود به یک رویداد ورزشی خاص .
ملک عبدالعزیز بن ترکی الفیصل گفت:« خوشبختانه ما از این اتفاق درس می‌گیریم و متوجه می شویم برای آینده چه باید کنیم. ولی من از الان به شما می‌گویم که درخواست زیادی وجود دارد» .
اتومبیل‌های  مسابقه از میان خرابه‌های پایتخت اولین دولت سعودی که سال ها پیش توسط خانواده آل سعود بنیانگذاری شد، چرخ می‌زدند .
بازسازی این سایت باستانی جهانی یونسکو چند میلیون دلار هزینه دارد.
سالهاست در مورد طرح هایی برای جذب تعداد قابل توجهی گردشگر از خارج از کشور بحث می‌شود ولی این طرح‌ها توسط نظرات محافظه‌کارانه و تشریفات اداری متوقف می شوند .
حالا ولیعهد محمد بن سلمان به دنبال ساخت صنایع جدید برای جدا کردن بزرگترین صادر کننده نفت جهان از دلارهای نفتی است .
علی رغم کمبود زیرساخت ها، گردشگری در دستور کار قرار دارد. اصلاحات در نظر گرفته شده هزینه کلی را تا 46.6 میلیارد دلار در 2020 از 27.9 میلیارد دلار 2015 بالا میبرد .
تلاش‌ها به تازگی تحت تاثیر قتل جمال خاشقجی و انتقاد از ولیعهد توسط سنای آمریکا قرار گرفته است .
جیمز، یک گردشگر آمریکایی دیگر گفت که بازدید در عربستان بسیاری تصورات از این کشور را تغییر می‌دهد. وی عقیده ندارد که دیدار از یک کشور یعنی تایید دولت آن .
«سیاست را فراموش کنید و با مردم سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید. این شامل عربستان سعودی هم می شود ».

43

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان