علی عسکری:

دشمنان علم و تفکر خود را برای تغییر فرهنگ ما به کار می‌گیرند

رئیس سازمان صداوسیما در اولین همایش ملی مطالعات پیمایشی و افکارسنجی در ایران، گفت: دشمنان بدون هزینه‌ و صرفا با علم و تفکر خود علیه فرهنگ و تفکر ما اقدام می‌کنند.

دشمنان علم و تفکر خود را برای تغییر فرهنگ ما به کار می‌گیرند

به گزارش سینماپرس، عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در اولین همایش ملی مطالعات پیمایشی و افکارسنجی در ایران، تصریح کرد: سازمان صدا و سیما با افکار عمومی و سایر ملتها سر و کار دارد و در تعامل با ملت هاست. حیات رسانه ملی در گرو تعامل با مخاطبان است.

وی با بیان اینکه موضوع افکار عمومی موضوع افکار جهانی است، گفت: مطالعات و تحقیقات دراین حیطه از موضوعات درجه یک جهانی و موضوعات مهم ما در ایران است. چرا که جریانات شناختی دنیا از موضوعات مهم در دنیا و ایران هستند و در طراز جهانی قرار دارند. ما رشته‌های علومی مختلفی داریم ولی آن چیزی که مطالعات جامعه را تحت الشعاع خود قرار داده، همین مطالعات اجتماعی است.

علی عسکری گفت: ما می‌بینیم که دنیا در جنگ به سر می‌برد اما کشور ما در آرامش است، ولی باید در نظر داشت که ما در یک جنگ فرهنگی هستیم و این نبرد در افکار عمومی پایه شکل گرفته است. دشمنان ما برای جنگ با ما هزینه نمی‌کنند بلکه علم و تفکر خود را برای تغییر  تفکرات و فرهنگ ما به کار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه معاونت افکار سنجی را ایجاد کردیم و اولین جلسه را با موضوع افکار سنجی مخاطب و پژوهش برگزار کردیم، گفت: پایه همه مولفه های ما در رسانه ملی تحقیقات است. رسانه ای که تحقیقات نداشته باشد،چیزی ندارد و باید در تمام تحقیقات، ذائقه مخاطب را بشناسیم.

رئیس رسانه ملی ادامه داد:ما بودجه را برای معاونت گذاشتیم تا در جایی خرج شود که کارها به خوبی پیش برود.من معتقدم که در بخش تحقیقات توفیق زیادی نداشتیم؛ اما توجه به این موضوع داشتیم.

علی عسکری گفت: شاید این کمبود بودجه در معاونت افکار سنجی و تحقیقات به دلیل عادت سازمانی باشد که هنوز ما به طور جدی به این معاونت عادت نکرده ایم.

رئیس رسانه ملی گفت:مسائل اجتماعی فوق العاده در هم تنیده هستند و ما باید تحقیقات قوی و دقت بیشتری روی آن داشته باشیم. هر برنامه ای که در دست ساخت قرار می‌گیرد، اول باید با تحقیق و پژوهش آن شکل بگیرد، حتی یک فیلمنامه هم باید از ابتدا با مطالعه و تحقیقات شکل بگیرد که تمام این زیر ساخت در معاونت مرکز تحقیقات و پژوهشی سازمان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکایک شما که در سازمان مشغول به کار هستید باید اصل تحقیقات خود را از مرکز تحقیقات و پژوهش ها بگیرد تا زیر ساخت های فکری تولیدات رسانه ملی فراهم شود و این چرخه را راه بیندازید.

علی‌عسکری ادامه داد: امروز بشریت به یک اوج رسیده و کسی که بخواهد در رسانه اثرگذار باشد باید علم و دانش خود را به قله برساند. درواقع اگر مرکز تحقیقات در قله نباشد رسانه در قله نخواهد بود و این وظیفه شما در این مرکز است.

وی در خاتمه افزود: امیدوارم که این همایش نقطه عطفی باشد تا شما هر ساله بگویید که چه کارهایی را انجام داده اید. آرزو می کنم موفق باشید و این جلسه آغازی برای موفقیت های بعدی باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان