خودروی خود را ۳ دقیقه شارژ کنید ۱۰۰ کیلومتر بروید

ایسنا نوشت: ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی نسل جدید که توسط دو خودروساز برتر جهان توسعه داده شده‌اند، می‌تواند تنها در ۳ دقیقه خودرو را برای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر مسیر شارژ کند.

خودروی خود را 3 دقیقه شارژ کنید 100 کیلومتر بروید

کاهش زمان شارژ یک عامل کلیدی برای گسترش استفاده از خودروهای برقی است و شرکت‌های بی‌ام‌و(BMW) و پورشه(Porsche) یک گام جدیدی در این جهت برداشته‌اند.

یک نمونه اولیه از خودروی برقی پورشه ضمن ثبت یک رکورد، با 3 دقیقه شارژ با نرخ 400 کیلو وات، توانست 100 کیلومتر را بپیماید، در حالیکه شرکت بی‌.ام‌.و با خودروی تحقیقاتی i3 خود، تنها طی 15 دقیقه شارژ را از 10 به 80 درصد رساند.

هر دو شرکت، شارژر جدید 450 کیلو واتی خود را به عنوان بخشی از کنسرسیوم "شارژسریع"(FastCharge) خود آزمایش کردند.

سیستم "شارژسریع" به جای استفاده از پورت‌های عجیب و غریب، با شارژ ترکیبی استاندارد اروپا(CCS) سازگار است که تسلا هم اخیرا موافقت کرد تا از آن پشتیبانی کند.

این عملکرد سطوح قدرت را تا 900 ولت و 500 آمپر بالا می‌برد. بی‌ام‌و i3، 350 کیلو وات شارژ گرفت تا نشان دهد چگونه سیستم می‌تواند به طور خودکار بین 400 و 800 ولت سوئیچ کند.

"شارژ سریع"، نمونه اولیه یک ایستگاه شارژ توسعه یافته توسط پورشه در منطقه باواریای آلمان است.

آزمایش خودروی پورشه که مجهز به سیستم خنک کننده ویژه و باتری 90 کیلو وات ساعتی بود، توانست 400 کیلو وات شارژ بگیرد.

این نرخ شارژگیری نسبت به همه خودروهای برقی فعلی به مراتب بیشتر است. به عنوان مثال خودروهای تسلا می‌توانند تنها با نرخ حدود 120 کیلو وات شارژ شوند، در حالی که آخرین تست آئودی می‌تواند شارژ 150 کیلو وات را قبول کند. به هر حال این روند به زودی تغییر خواهد کرد.

پورشه تایکان در سال آینده با نرخ 350 کیلو وات شارژ خواهد شد و فولکس‌واگن(VW)، مرسدس و سایر خودروسازان امیدوارند که خودروهای برقی‌شان سریع‌تر شارژ شوند.

تسلا در سال 2019 از سوپرشارژرهای نسل بعدی خود استفاده خواهد کرد که به طور موثر توان خروجی مدل‌های فعلی را دو برابر می‌کند.

تحقیقات اخیر نشان داده است که باتری‌های خودروهای برقی می‌توانند بدون آنکه بر عمر باتری تاثیر قابل توجهی بگذارد، تا پنج برابر سریع‌تر شارژ شوند.

انتظار این است که خودروهای برقی را بتوان تنها در 15 دقیقه کامل شارژ کرد که این کار موجب جذب تعداد بسیار زیادی از خریداران جدید خواهد شد.

5656

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان