از خواص جوانه عدس و فواید متفاوت آن چه می دانید؟

در این مطلب از آرگا به معرفی خواص جوانه عدس و فواید درمانی آن می پردازیم. چرا که عدس از جمله حبوبات بسیار مقوی می باشد و در اغلب غذاهای ایرانی به ویژه در آش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

از خواص جوانه عدس و فواید متفاوت آن چه می دانید؟

جوانه عدس به دلیل ذخیره کردن قدرت گیاه بالغ، بسیار مقوی می باشد و از آن می توان در تهیه غذاهای همچون ساندویچ ها، انواع سالاد، غذای کودک و … استفاده کرد. البته مصرف خام جوانه حبوبات بهتر از مصرف پخته آن ها می باشد، چرا که در زمان پخت، ممکن است در اثر حرارت، ارزش غذایی آن کاسته شود و یا حتی از بین برود. برای آشنایی با خواص جوانه عدس و نحوه تهیه آن می توانید در ادامه با ما همراه شوید.

مزایایی مصرف جوانه عدس

مهمترین خواص جوانه عدس

جوانه حبوبات و غلات از نظر داشتن انواع ویتامین ها و مواد مغذی، پروتئین و چربی تقریبا یکسان می باشند، اما به دلیل برخی ترکیبات خاصی که دارند دارای خواص متفاوتی می باشند که می توان در انواع رژیم های غذایی آن ها را مورد استفاده قرار داد. فواید مصرف جوانه عدس شامل موارد زیر می باشد:

1. جوانه عدس حاوی ویتامین E می باشد، به همین دلیل مصرف آن در دمان مشکل ناباروری موثر می باشد.

2. جوانه عدس به دلیل داشتن انواع آمینو اسیدها می تواند، غذایی بسیار مفیدی برای کودکان باشد. مصرف این جوانه به رشد سلول های مغزی کمک می کند، به همین خاطر سبب بالا رفتن قابلیت یادگیری دانش آموزان می گردد.

3. باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی _ عروقی می شود.

افزایش توان یادگیری با جوانه عدس

4. مصرف جوانه عدس و برخی غلات و حبوبات دیگر به کاهش وزن کمک می کند، چرا که جوانه عدس، گندم، یونجه و ماش با وجود قرار گرفتن در گروه کربوهیدرات ها، دارای میزان کالری کمتری می باشند. همچنین جوانه عدس به خاطر داشتن پروتیئین زیاد باعث ایجاد حالت سیری می گردد.

5. درمان کم خونی حاد یکی دیگر از خواص جوانه عدس است و این مزیت به خاطر وجود ویتامین B12 در جوانه عدس می باشد.

6. مصرف این جوانه برای افرادی که از مشکل خشکی پوست در فصل زمستان رنج می برند، اثر بخش می باشد، چرا که دارای ویتامین E است. همچنین استفاده از کرم های نرم کننده که با جوانه حبوبات و غلات ساخته می شود، نیز برای این گونه افراد مفید می باشد.

7. جوانه عدس به دلیل داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای کمک به حفظ سلامتی پوست مفید است. بخصوص سالمندان برای بهره مندی از خواص جوانه عدس می توانند آن را مورد مصرف قرار دهند، البته برای راحتی هضم آن بهتر است، این عزیزان جوانه را به همراه سالاد و ماست میل نمایند.

8. مصرف اغلب جوانه ها باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می باشد، زیرا این جوانه ها حاوی منیزیم و سلنیوم می باشند. همچنین وجود این مواد معدنی سبب بهبود گرفتگی عضلات می شود.

خواص جوانه عدس

9. جوانه دال عدس(عدس قرمز) نسبت به جوانه عدس های سبز و زرد دارای میزان کلسیم و آهن بیشتری می باشد.

10. مصرف جوانه عدس به عنوان افزاینده انرژی و شستشو دهنده کلیه ها توصیه می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان