فواید خوردن کیوی در بارداری

با خوردن کیوی در بارداری از ایجاد بیماری های مادر زادی جلوگیری کنید.

فواید خوردن کیوی در بارداری

کیوی میوه ای سرشار از ویتامین سی می باشد که برای جلوگیری از سرما خوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. در این مقاله با فواید خوردن کیوی در بارداری آشنا خواهید شد.

فولات

کیوی غنی از فولات است، که مهم‌ترین ماده مغذی برای تشکیل سلول است. فولات ماده‌ای کاملا ضروری برای سلامت و توسعه جنین شماست. این ماده باعث تولید و نگهداری سلول می‌شود، به ویژه در دوران بارداری تضمین کننده توسعه ارگان‌های حیاتی بدن است. مصرف مقدار کافی فولات از نقص‌های زایشی مانند اسپینا بیفیدا جلوگیری می‌کند. اسپینا بیفیدا به وضعیتی گفته می‌شود که نخاع به طور کامل رشد نمی‌کند. همچنین از سقط جنین جلوگیری خواهد کرد. البته نیاز به اسید فولیک فقط منحصر به زنان باردار نیست بلکه برای همه افراد بسیار عالی است.

ویتامین C

کیوی منبع عالی از ویتامین C است. این میوه حاوی 140٪ از دوز توصیه شده برای مصرف روزانه ویتامین C است. سطح بالای ویتامین C در کیوی، آن را به منبعی مناسب از ویتامین ث برای شما و کودک در حال توسعه شما تبدیل می‌کند. کیوی کمک می‌کند تا انتقال دهنده‌های عصبی، که برای عملکرد مغز مهم هستند به خوبی کار کنند. ویتامین C موجود در کیوی همچنین مشکلات پوستی پس از بارداری را کاهش می‌دهد.

قند طبیعی

یک کیوی حاوی قندهای طبیعی است که به کنترل میل شما برای مصرف شیرینی کمک می‌کند. با داشتن شاخص گلیسمی پایین، کیوی نمی‌تواند منجر به افزایش سطح انسولین شود. تنظیم میزان قند خون بسیار مهم است، زیرا دیابت بارداری در دوران حاملگی بسیار معمول است.

کمک به هضم غذا

به عنوان یک مادر باردار، شما می‌دانید که ابتلا به یبوست و هموروئید در دوران بارداری کاملا طبیعی است. کیوی یکی از بهترین پری بیوتیک‌ها است. این میوه حاوی آنزیم‌ها، فیبر رژیمی و ترکیبات فنلی است. این مواد مغذی باکتری‌های پروبیوتیک را در سیستم گوارش تغذیه می‌کنند. بنابراین جلوگیری از یبوست، اسهال، گاستریت، التهاب و درد شکمی از فواید خوردن کیوی در بارداری است

منبع غنی ویتامین ها

بیشتر میوه ها سرشار از موادمغذی هستند. به عنوان مثال پرتقال سرشار از ویتامین ث و موز سرشار از پتاسیم است. کیوی میوه ای است که تعدادی از موادمغذی را دارد.
کیوی حدود دوبرابر پرتقال ویتامین ث دارد و بیشتر از موز پتاسیم دارد.
کیوی همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین ای است. ویتامین ای آنتی اکسیدان قوی است که شما و فرزندتان را در مقابلات بیماری های محافظت می کند.
کیوی حدود دوبرابر آواکادو ویتامین ای دارد. همچنین غنی از مواد معدنی مانند مس، منگنز و کروم است.

جلوگیری از بیماری‌های مادرزادی

اسید فولیک موجود در کیوی، ماده مغذی مهمی است و زنان باردار باید آن را مصرف کنند. این ماده مغذی، رشد اعضاء حیاتی جنین را تضمین می‌کند. فولات، نوعی ویتامین B است که ماده مغذی مهم در تحریک، تولید و حفظ سلول‌های جدید در زنان باردار و جنین آن‌ها محسوب می‌شود.
مصرف میزان مناسب فولات رژیمی برای جلوگیری از بیماری‌های مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا که به عدم رشد مناسب نخاع اشاره دارد، ضروری است. پزشکان، مصرف اسید فولیک را به زنان باردار و تمام مادران توصیه می‌کنند. زنانی که قصد باردار شدن دارند نیز باید یک یا دو ماه قبل از بارداری، خوراکی‌های سرشار از اسید فولیک مصرف کنند. کیوی، یکی از این خوراکی‌هاست.

محافظت از بدن در برابر سرفه و سرماخوردگی

سلامتی مهم‌ترین چیزی است که زنان در دوران بارداری باید به آن اهمیت بدهند زیرا آن‌ها باید به فکر سلامت جنین نیز باشند. مادر که سالم باشد، جنین نیز سالم خواهد بود. وضعیت بد سلامتی، تاثیر بدی بر نوزاد می‌گذارد.
بیماری‌های رایج مانند سرفه، سرماخوردگی و حتی خس خس سینه در دوران بارداری معمول نیستند. سرما خوردگی، انرژی زنان باردار را کاهش داده و به بروز بیماری‌های دیگر منجر می‌شود. بنابراین زنان باردار باید به فکر پیشگیری از بیماری‌های رایج باشند و یک راه موثر برای این کار، مصرف کیوی به عنوان فیبر رژیمی است.
کیوی می‌تواند تاثیر مثبتی بر دستگاه تنفسی بگذارد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف کیوی می‌تواند مشکلات مربوط به دستگاه تنفسی مانند خس خس سینه، سرفه و سرماخوردگی را کاهش دهد. این میوه در درمان آسم در کودکان و نوزادان نیز موثر است. فلاونوئیدهای موجود در کیوی، ارزش تغذیه‌ای آن را بالا می‌برند که برای جلوگیری از تاثیرات خطرناک اکسیداسیون در بدن مفید است.

پیشگیری از کم‌خونی

بارداری سالم، آرزوی هر زنی است. زنان باردار هر کاری می‌کنند تا مطمئن شوند مواد مغذی کافی برای جنین را دریافت می‌کنند.
کیوی، دارای مواد مغذی ضروری به میزان مناسب است که می‌تواند سلامت زنان باردار را حفظ کرده و رشد مناسب جنین را تضمین کند. این میوه کوچک می‌تواند جذب آهن را تسهیل کند، بنابراین می‌تواند کم‌خونی در زنان باردار را کاهش دهد.
منبع الودکتر
کیوی و پیش گیری از سرطان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان