نشست سمن‌های محیط زیستی شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان با مدیرکل محیط زیست لرستان

نشست سمن های محیط زیستی شهرستانهای کوهدشت و رومشکان با مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در سالن جلسات فرمانداری کوهدشت برگزار گردید.

نشست سمن‌های محیط زیستی شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان با مدیرکل محیط زیست لرستان

به گزارش خبر آنلاین لرستان ، سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی شهرستانهای کوهدشت و رو مشکان در نشستی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و فرماندار کوهدشت مسائل و چالشهای زیست محیطی این شهرستانها را بررسی  و در این خصوص به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست صمیمی که به میزبانی فرمانداری شهرستان کوهدشت برگزار گردید، ابتدا نمایندگان تشکل های زیست محیطی مسائل، موضوعات و دغدغه های زیست محیطی مربوط به حوزه این دو شهرستان را بصورت کامل بیان و  مطالبات خود را در این خصوص مطرح نمودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در ادامه این نشست ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نشست صمیمی گفت: چالشهای زیست محیطی که امروزه با آنها دست به گریبان هستیم بخاطر بی مهری هایی بوده که در گذشته نسبت به محیط زیست صورت گرفته و امروزه ما با خشم طبیعت روبرو هستیم ولی هنوز هم جای امیدواری هست، چون که آگاهی مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و حساسیت و دغدغه آنها نسبت به مسائل زیست محیطی بالا رفته است و تجربه نشان داده هرکجا که مشارکت مردمی بوده و مردم پای کار بوده اند توانسه اند مشکلات را پشت سر بگذارند و نتایج خوبی بگیرند.

چالشهای زیست محیطی که امروزه با آنها دست به گریبان هستیم

مهراد فتحی بیرانوند گفت: خوشبختانه تشکل های زیست محیطی شهرستان کوهدشت و رومشکان از تشکلهای فعال در سطح استان بوده و اقدامات انجام شده توسط این تشکل ها در مناسبتهای زیست محیطی  ودر ایام مختلف سال بسار پررنگ و اثرگذار بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: مهمترین عامل در حفاظت از محیط زیست آموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی است وباید این فرهنگ به تمام اقشار مردم تسری پیدا کند تا تک تک افراد جامعه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت کنند.

فتحی بیرانوند عوامل مختلفی همچون آتش سوزی، قطع جنگل، کم آبی، کشت بیش از حد گونه های آبدوست، و عدم تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهری را از مهمترین چالشهای زیست محیطی شهرستان کوهدشت برشمرد و گفت: با یاری همه دوستداران محیط زیست و دستگاههای زیربط تمام توان خود را در راستای رفع این معضلات زیست محیطی بکار خواهیم بست

وی درپاسخ به سوالی مربوط در خصوص اقدامات صورت گرفته در منطقه سرکن و بابا حبیب گفت: با تلاش و کوشش همکاران، این منطقه در زمره مناطق شکار و صید ممنوع سازمان قرارگرفته و قصد داریم با انجام اقدامات حفاظتی، خصوصاٌ احداث پاسگاه محیطبانی، در راستای ارتقاء سطح این منطقه شکار و صید ممنوع به منطقه حفاظت شده بکوشیم.

فتحی بیرانوند با اشاره به صراحت  قانون مدیریت پسماند و برنامه پنجم توسعه در خصوص پسماندهای شهری اظهار داشت: شهرداری های کوهدشت و رومشکان، با عنایت به قانون مدیریت پسماند باید دغدغه های دوست داران محیط زیست در خصوص تفکیک، بازیافت، وهمچنین دفن اصولی و بهداشتی زباله را به حداقل برسانند.

ایشان خدمت به مردم را اصلی ترین وظیفه دستگاههای دولتی دانست و عنوان نمود: مردم ولی نعمتان مسئولان هستند و ما باید تمام توان خود را در خدمت رسانی بی منت به آنها بکار بندیم.

حمایت همه جانبه دستگاه قضا از برخورد با متخلفین

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت:  با حمایت و همکاری دستگاه قضا در استان دارای 9 شعبه ویژه محیط زیست در دادگستری های سطح  استان میباشیم  که این امر در کنار ساخت حدود 11 پاسگاه محیط بانی و تلاش محیط بانان فداکار، ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت و آزاد استان را بطور چشمگیری افزایش داده است.

فرماندار شهرستان کوهدشت در این نشست ضمن تشکر از مدیرکل محیط زیست لرستان به خاطر توجه جدی به مباحث زیست محیطی در این شهرستان، همدلی و وفاق بین مردم و مسئولان را عامل اصلی موفقیت در امور دانست و گفت: باتوجه به امکانات محدود دولت، باید از ظرفیت تشکل های مردم نهاد خصوصا در مباحث زیست محیطی استفاده بهینه کرد.

آراد بخت با اشاره به پیشرفت 60 درصدی تصفیه خانه فاضلاب شهر کوهدشت اظهار امیداواری نمود با تخصیص اعتبارات لازم و تکمیل این طرح گام مهمی در راستای حفاظت از محیط زیست در این شهرستان برداریم.

در پایان این مراسم از طرف تشکلهای زیست محیطی شهرستانهای کوهدشت و رومشکان از مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل  حفاظت محیط زیست لرستان به  پاس تلاشها و فعالیتهای شبانه روزی جهت حفظ و حراست از محیط زیست  با اهدای لوحی تقدیر بعمل آمد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان