مسابقات تکواندو گرنداِسلم؛ طلای نیم میلیاردی بر گردن مردانی

سجاد مردانی نماینده تکواندو ایران با برتری در دیدار نهایی مسابقات گرنداسلم چین به مدال طلا دست یافت.

مسابقات تکواندو گرنداِسلم؛ طلای نیم میلیاردی بر گردن مردانی

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، پنجمین و آخرین روز از  دومین دوره مسابقات گرنداِسلم تکواندو از صبح امروز یکشنبه 25 آذرماه با برگزاری دیدارهای رده‌بندی و فینال چهار وزن المپیکی مردان و زنان برگزار شد.

در دیدار نهایی وزن چهارم  المپیک، سجاد مردانی به مصاف « کیم دون این» دارنده نشان برنز جهان در سال 2017، نشان طلای نخستین دوره گرنداسلم 2017 و دارنده دو مدال طلا، سه نقره و یک برنز مسابقات جهانی رفت و در دیدار جذاب، نزدیک و نفس گیر با نتیجه 3 بر 2(راند یک: 2 بر یک به نفع مردانی، راند دو: 6 بر 2 به نفع کره‌جنوبی، راند سوم: یک-یک، راند چهارم: 2 بر یک به نفع کره‌جنوبی، راند پنجم: 3 بر 2 به نفع مردانی و راند طلایی: 3 بر یک به نفع مردانی) به برتری دست یافت تا مدال ارزشمند 700 میلیون تومانی این مسابقات را بر گردن بیاندازد.

مردانی در این رقابت‌ها در نخستین گام «استفن لامبدین» آمریکایی را شکست داده بود. او در مرحله یک چهارم نیز با «گیل یانگ بیوئن» از کره جنوبی دیدار کرد که با نتیجه 2 بر صفر (راند یک: 7 بر یک/ سجاد - راند دو: 6 بر 4/ سجاد - راند سه: با توجه به اینکه در دو راند نخست نتیجه به نفع نماینده ایران بود، این دیدار انجام نشد) با پیروزی از شیاپ‌چانگ خارج شد.

نماینده وزن چهارم تکواندو ایران در دیدار نیمه‌نهایی نیز با «ژائو جیانگ سون» از چین دیدار کرد و با نتیجه 2 بر صفر(راند یک: 6 بر یک به نفع مردانی و راند دو: 14 بر 9 به نفع مردانی) به برتری دست یافت تا حضور خود را در دیدار نهایی قطعی کند.

هدایت تکواندوکاران اعزامی برعهده سیدنعمت خلیفه به عنوان سرمربی است.

به قهرمان این رقابت‌ها 70 هزار دلار (49 هزار دلار برای بازیکن و 21 هزار برای مربی)، نایب قهرمان 20 هزار دلار (14 هزار برای بازیکن و 6 هزار برای مربی) و نفر سوم 5 هزار دلار (3500 دلار برای بازیکن و 1500 دلار مربی) پاداش تعلق می‌گیرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان