دست به یکی رونالدو و مسی

تیم نوابغ علیه همه حدنصاب‌های تاریخ

لیونل مسی با هت‌تریک در بازی بارسلونا و لوانته چهل و نهمین هت‌تریک خود را انجام داد تا مجموع هت‌تریک‌های او و رقیب بزرگش کریستیانو رونالدو به عدد ۱۰۰ برسد.

به گزارش "ورزش سه"،  در جریان پیروزی 5-0 بارسلونا مقابل لوانته لیونل مسی ابرستاره‌ی بارسا هت‌تریک کرد و در دو گل دیگر بارسا هم پاس گل را به هم‌تیمی‌هایش داد تا در تمامی گلهای این بازی نقش داشته باشد. مسی با این هت‌تریک، تعداد هت‌تریک‌های دوران فوتبالی خود را به 49 رساند. مسی به این ترتیب تنها دو هت‌تریک تا رسیدن به رکورد رقیب بزرگ و همیشگی‌اش کریستیانو رونالدو فاصله دارد. رونالدو هم‌اکنون 51 هت‌تریک در کارنامه دارد.

 

البته مسی از نظر رکورد تعداد هت‌تریک در رقابتهای چمپیونزلیگ از کریستیانو رونالدو سبقت گرفته. مسی در بازی دوم مرحله‌ی گروهی امسال در مقابل آیندهوون موفق به هت‌تریک شد تا رکورد خارق‌العاده‌ی 8 هت‌تریک در رقابتهای چمپیونزلیگ را به نام خود ثبت کند. این در حالی است که رونالدو در تاریخ چمپیونزلیگ 7 بار هت‌تریک کرده است.

 

 

مسی در دیدارهای مهمی، موفق به زدن سه گل شده اما احتمالا مهمترین هت‌تریک او در جریان تساوی 3-3 رئال و بارسا در ال‌کلاسیکوی فصل07-2006 به ثبت رسید. دو تیم در نیمه‌ی اول 2-2 مساوی بودند و رود فان نیستلروی و مسی هر دو گل تیمهای خود را به ثمر رسانده بودند. 15 دقیقه مانده به پایان بازی راموس گل سوم رئال را به ثمر رساند ولی این مسی بود که در آخرین دقایق هت‌تریک خود را کامل کرد تا رئال نتواند کاتالان‌ها را شکست دهد. این هت‌تریک مسی یکی از مهمترین عواملی بود که محبوبیت او را در شهر بارسلون به اوج رساند.

 

اما کریستیانو رونالدو هم در دوران فوتبالی خود از 51 هت‌تریکی که تا کنون به ثبت رسانده، هت‌تریک‌هایی بسیار مهم و به یاد ماندنی داشته است. از هت‌تریک او در مقابل ولفسبورگ در لیگ قهرمانان 2015/2016 تا هت‌تریکش مقابل اتلتیکو مادرید در فصل 2012 لالیگا یا هت‌تریک او مقابل نیوکاسل در فصل 2007/2008 لیگ برتر با پیراهن شیاطین سرخ، یا هت‌تریکی که همین اواخر در فصل 2016/2017 لیگ قهرمانان که با پیراهن رئال در مقابل اتلتیکو مادرید به ثبت رسید که بگذریم، شاید بتوان گفت مهم‌ترین هت‌تریک دوران فوتبالی کریستیانو رونالدو سه گلی بوده که او در سال 2013 در رقابتهای انتخابی جام جهانی در مقابل سوئد به ثمر رساند تا جواز حضور پرتغال در جام جهانی 2014 برزیل را یک‌تنه و با سه گلی که در این بازی به ثمر رساند امضا کند.

 

مسابقه‌ای که در دو بازی رفت و برگشت برگزار می‌شد و از آن به عنوان جدال رونالدو و ابراهیموویچ یاد می‌کردند. همه‌ی گلهای این بازی که در نهایت با نتیجه‌ی 3-2 به نفع پرتغال به پایان رسید توسط این دو ستاره‌ی بزرگ زده شد ولی سهم ابراهیموویچ در این بازی 2 گل و سهم رونالدو یک هت‌تریک بود. این هت‌تریک را از آن جهت به عنوان مهمترین هت‌تریک دوران فوتبالی رونالدو معرفی می‌کنند که او موفق شد بعد از نمایش‌های ضعیف پرتغال در رقابتهای انتخابی جام جهانی، یک تنه تیم ملی کشورش را به جام جهانی برساند و نشان دهد چرا از او به عنوان بهترین فوتبالیست دنیا یاد می‌شود.

 

آرش جلال منش

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان