درمان گیاهی فشار خون بالا با چند روش طبیعی ساده و موثر

پرفشاری خون یا همان فشار خون بالا بیماری مزمنی می باشد، که می تواند بسیار خطرناک باشد و افراد مبتلا به این بیماری، باید همواره میزان فشارخون خود را با مصرف برخی داروها و یا درمان های گیاهی کنترل نمایند، از این رو در این نوشتار به معرفی درمان گیاهی فشارخون بالا می پردازیم.

درمان گیاهی فشار خون بالا با چند روش طبیعی ساده و موثر

برخی از افراد به دلایل مختلف ممکن است، دارای فشار خون بالا باشند. بنابراین این افراد باید با جایگزین کردن یک رژیم غذایی مناسب به جای مصرف غذاهای ناسالم، کاهش وزن و ورزش کردن میزان فشار خون را کاهش دهند. همچنین در طب سنتی برای درمان گیاهی فشار خون بالا راهکارهای پیشنهاد شده است، که در ادامه می توانید با آن ها آشنا شوید.

درمان گیاهی فشار خون بالا

روش های درمان گیاهی فشار خون بالا

فشار خون بالا معمولا با علائمی همچون سردرد، سرگیجه و احساس سبکی در سر، تاری دید، تهوع، غش کردن، وزوز گوش، بی قراری، تنگی نفس و … همراه می باشد، که بهترین راه تشخیص آن مراجعه به پزشک و تعیین میزان فشار خون می باشد. که پس از مطلع شدن از علت بیماری می توان با مصرف برخی داروهای تجویز شده توسط پزشک و همچنین مصرف گیاهان دارویی و میوه ها می توان این بیماری مزمن را کنترل کرد.

  • تخم کرفس:

تخم کرفس به دلیل ترکیبات خاص خود، برای درمان گیاهی فشار خون بالا بسیار موثر است. نحوه استفاده از آن برای درمان این بیماری، به صورت مصرف عصاره تخم کرفس و یا نوشیدن چای تخم کرفس می باشد. برای تهیه این چای باید مقداری تخم کرفس تازه(یک قاشق چایخوری) را بکوبید، بعد مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت 10 الی 20 دقیقه دم بکشد، سپس در طول روز 2 فنجان از آن را میل نمایید. لازم به ذکر است، که مصرف تخم کرفس برای زنان باردار توصیه نمی گردد.

درمان فشار خون بالا با تخم کرفس

  • گیاه اونکاریا(پنجه گربه ای):

مصرف اونکاریا با اثر بر کانال های ورود کلسیم در سلولها باعث کاهش فشار خون می گردد. به همین دلیل در طب سنتی چینی، از این گیاه برای درمان این بیماری و مشکلات عصبی مورد مصرف قرار می گیرد.

درمان فشار خون بالا با گیاه پنجه گربه ای

  • زالزالک:

افزایش میزان جریان خون، جلوگیری از لخته شدن خون، کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب-عروق از خواص زالزالک می باشد، به همین دلیل یکی دیگر از گیاهان دارویی که در طب سنتی برای پایین آمدن فشار خون استفاده می گردد، جوشانده(دم کرده) گیاه زالزالک می باشد، البته این گیاه به عنوان مکمل در بازار عرضه می شود، همچنین شربت و قرص آن نیز وجود دارد.

درمان فشار خون بالا

  • دارچین:

استفاده از پودر دارچین در چای و یا غذاها می تواند تاثیر به سزایی در کاهش فشار خون داشته باشد. البته مصرف این ادویه زمانی تاثیرگذار خواهد بود، که به صورت روزانه مورد مصرف قرار گیرد.

  • ریحان:

مصرف ریحان در کنار سایر غذا ها یا استفاده از آن در تهیه انواع غذا، راهکاری دیگر برای پایین آمدن فشار خون می باشد. بنابراین با گنجاندن این سبزی معطر به برنامه غذایی روزانه، می توان میزان فشار خون را کنترل کرد.

مصرف ریحان برای فشار خون

  • عناب:

استفاده از 20 عدد عناب خیس شده در شیر به هنگام ناشتا، یا خوردن عناب به میزان 2 عدد بعد از هر وعده غذایی، همچنین مصرف 1 قاشق چای خوری زرشک بعد از غذا سبب پایین آمدن فشار خون می گردد.

  • هل:

هل روشی دیگر برای درمان گیاهی فشار خون بالا است. که استفاده از پودر دانه هل و یا خود دانه هل در انواع غذاها می تواند در کاهش فشار خون موثر باشد.

درمان فشار خون بالا با مصرف هل

  • برگ خشک و ریشه توت فرنگی:

مصرف جوشانده برگ خشک و ریشه توت فرنگی نیز باعث کاهش فشار خون می شود. برای این منظور باید، به مقدار 30 گرم از برگ خشک و ریشه توت فرنگی داخل آب به میزان 1 لیتر جوشانده شود و در طول روز به میزان دلخواه از این جوشانده مصرف گردد.

  • هسته هلو یا هسته شلیل:

خوردن هسته شلیل یا هلو سمی می باشد، اما در صورتی که پزشک و یا متخصص طب سنتی تجویز نماید، می توانید با احتیاط در یک ماه به مدت 7 روز، روزانه یک عدد هسته شلیل و یا هسته هلو را مصرف نمایید. دقت داشته باشد، که فقط یکی از آن ها را در طول این هفت روز مصرف نمایید.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا مصرف سیر، طالبی، زغال لخته، والک، برگ درخت زیتون، سیب درختی، پرتقال، مامیران، دم کرده قرقاط، گلابی، گریپ فروت، خرما، فندق، انگور، نارنج، تخم شنبلیله، خیار تازه و میوه نارس خرمالو برای درمان فشار خون بالا مفید می باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان